Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klar til at køre ?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Jensen:

Hejsa,

Nej jeg synes bestemt ikke i er klar til at åbne endnu, jeres shop mangler en masse. Få det hele 100% i orden inden i slår dørene op, det er den bedste måde at gøre det på.

pr0letar:
Hvad skal indgå i regnskabet?

I dit regnskab skal der indgå indtægter / udgifter

pr0letar:
Skal vi indsende regnskabet?

Nu ved jeg ikke hvilken virksomhed du vil starte, men hvis der er tale om et Enkeltmands firma så skulle det ikke være nødvendigt, med mindre i bliver bedt om det af skat.

pr0letar:
Hvor tit skal vi lave regnskab?

Generat skal du lave regnskab engang om året, men du skal jo bogføre løbende.

 

pr0letar:
Skal kunder betale moms, når de køber hos os?

Ja selvfølgelig skal dine kunder betale moms, alt som bliver solgt i Danmark til private skal der pålægges moms.

 

pr0letar:
Hvordan skal betalingen foregå?

Nu går jeg udfra at du mener hvordan man indbetaler skat. Der overfører du bare beløbet, når du har opgivet det til skat.

 

pr0letar:
Hvor meget skal vi betale til SKAT?

Du skal betale virksomheds skat (tror nok det er 28%) Udover det skal du jo betale personlig indkomst af de penge du trækker ud af firmaet.   (nu går jeg endnu engang udfra at der er tale om enkeltmands virksomhed)

 

pr0letar:
Skal der indberettes eventuelle medarbejdere mht. løn?

Ja

pr0letar:
Når der importeres fra Polen, skal vi så betale nogen form for moms eller anden ydelse?

Nej Polen er medlem af EU, så der er ingen told på. 

 

pr0letar:
Du må gerne tilføje noget, hvis jeg lige har glemt et eller andet

Jeg ved ikke om du har glemt noget, det er jo dig som stiller spørgsmålene.

de 28% du refererer til er selskabsskatten, som i øvrigt er 25%, men gør sig kun gældende såfremt hun stifter et selskab eller lader sig beskatte efter virksomhedsordningen. Stiftes der derimod en enkeltmandsvirksomhed, som du selv omtaler, I/S eller andre tilsvarende virksomhedstyper med ubegrænset og solidarisk hæftelse, er virksomheden at anse som en transparent enhed hvorfor beskatningen ikke sker i virksomheden, men hos deltagerne. Hermed opøres skatten på almindeligvis.

 

I øvrigt må du ikke pålægge dine varer moms såfremt du ikke lader dig registrere for moms - men det lader til, at du har til hensigt at gøre dette. Du bliver en afgiftspligtig person såfremt du har et varesalg, som overstiger 50.000 kr. årligt. 

 

Men med alle disse spørgsmål, som du stiller, in mente, så lader det ikke til at du er helt klar. Jeg kan anbefale at tage til SKATs iværksætterkurser, samt følge godt med herinde. 

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)