Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandsdanskere: Badeferie, skattely eller reel rejselyst?

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle Aminoer,

 

Nu er det godt nok ikke så ofte jeg deltager i debatten herinde (af flere forskellige årsager), men da jeg den anden dag sad og søgte lidt rundt efter iværksættere som har tager springet til udlandet, syntes jeg ikke jeg kunne finde særlig meget...

Stort set alle indlæg jeg er stødt på herinde, handler enten om "skattefordele/skattely" eller at finde et sted med sol, strand og varme. Måske er det bare mig, men det virker som om de danske iværksættere der drømmer om at flytte til udlandet, primært tænker på skat og klima?

For mig er det personligt 100 gange vigtigere med kulturen, samt de muligheder og udfordringer der er i de forskellige lande. Den primære grund til at jeg pt. befinder mig i Sydamerika (Ligenu Peru, om en uges tid videre til Chile for at bosætte mig der) er helt klart kulturen; der var bare en masse ting som fangede mig her, og fik mig til at tage mit valg om at blive og prøve kræfter med iværksætteri uden for Danmarks grænser.

 

Hvad med jer andre? Hvis du går med overvejelserne om at flytte væk fra Danmark, hvad er så vigtigt for dig? Skattefordele, klima eller en kultur der passer til dit sind?

Og for jer som allerede er flygtet fra Danmark; hvor befinder i jer henne i verden, og hvad var årsagen til at i tog springet?

 

Jeg håber at vi måske kan få en lidt mere interessant debat igang om det at flytte til udlandet og drive forretning i et nyt land. For selv promotion, har jeg netop skrevet om dette på min personlige blog.

 

De bedste hilsner

Christian Jessen

Iværksætter i Sydamerika

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte jeg lige ville bumpe mit indlæg op igen, eftersom der ikke kom et eneste svar.

 

Er det fordi at der generalt bare ikke er nogle udenlandsdanskere blandt iværksætterne på Aminio, ingen der går med tankerne - eller at folk blot ikke finder det interessant at debatere dette? Er blot nysgerrig, virker som om at emnet måske ikke har så meget interesse for de kære Amino-folk... ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Jessen:
Den primære grund til at jeg pt. befinder mig i Sydamerika (Ligenu Peru, om en uges tid videre til Chile for at bosætte mig der) er helt klart kulturen; der var bare en masse ting som fangede mig her, og fik mig til at tage mit valg om at blive og prøve kræfter med iværksætteri uden for Danmarks grænser.

Peru? Chile?

Er du rigtig rund, mand, hvor jeg misunder dig!

Jeg vil helt vildt gerne tilbage til Peru, til Colca Canyon, Juliaca og... Machu Picchu!

Jeg vil helt vildt gerne til Atacama, til San Pedro de Atacama og se vulkanerne! Til Salar de Uyuni og se saltsøen - eller hav, er det vel. Øj, mand, bare det var mig! Skide være med pengene! Det eneste, der overgår alt det andet, er en go' cigar - eller sild - at kunne bage på!

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi flyttede til Florida i 2009 af en lang række årsager. Blandt andet skat, klima, muligheder og den helt anderledes mentalitet og åbenhed, der er her i forhold til i Danmark.

Jeg synes nu ikke, der er noget underligt i, at skat og klima er væsentlige årsager. Vi betaler 0% i statsskat her i Florida, momsen er 6%, en liter benzin koster godt 5 kr. for en liter, et hus på 250 kvm. med pool i gated community kun få år gammelt ligger omkring $400.000 - godt 2 millioner kr.

Så er der selvfølgelig lige det faktum, at det nationale nærmarked her er på 330 millioner mennesker mod de godt 5 i Danmark. Og masser af andre gode grunde.

Vi føler nu ikke, vi er flygtet fra Danmark - vi er flyttet. Og vi har ingen planer om at flytte tilbage :-)

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

 

Jeg bor selv i Mexico og det er mere af muligheder og kultur, end noget så trivielt som klima og skattely (selvom disse selvfølgelig også kan være rare). Nu hvor du også er kommet til Latinamerika er du velkommen til at fange mig på skype eller lignende for en snak (bare smid en privatbesked).

 

Tror folk har mange forskellige grunde til at tage væk fra DK, min var mest at jeg ikke kunne tage den danske mentalitet hvilket også viser sig i at jeg næsten aldrig networker med danskere. Faktisk networker jeg ikke med expats generelt.

 

Buena suerte en chile compadre!

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Forresten, Amino har nu en god vægt af langt bedre mentalitet end den generelle danske, så selvom der er mange tråde og posters jeg ikke interessere mig for her på Amino er det rart at læse med herinde og få lidt positive syn :)

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 35
Fra  Nowe Consulting Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jeg bor i Frankrig og har efter 10 års fransk erhverserfarring startet 2 virksomheder hernede.

 

Jeg bliver altid forbavset når de der livskvalitetstest udkommer som udnævner danskerne til verdens lykkeligste folk.

 

Hvis jeg vælger at blive i Frankrig så er det pga. den herlige livskvalitet vi har hernede, som ikke er kendetegnet ved om man går tidligt hjem fra arbejde, eller den gennemsnitlige indtægt per indbygger.

 

Livskvalitet hernede er for mig sammenhold, mangfoldighed og et mildt klima.

 

Jeg havde svært ved at tage biletten sydpå dengang for længe siden. Det var kun med gentagne skub fra familien at jeg kom afsted. Tilgengæld tror jeg ikke, at det er sansynligt at jeg vender tilbage, selvom det er rart at komme hjem i feriene og få lidt dansk hygge fra tid til anden.

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 35
Fra  Nowe Consulting Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christian,

 

Jeg synes netop at det ikke at ville networke med andre danskere er den danske mentalitet lige i øjet...

 

Kamille

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kamille,

 

Tror vist den var henvendt til mig og ikke Christian :) Kan du uddybe?

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 35
Fra  Nowe Consulting Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan;

 

Mit svar var ganske rigtigt til dig, og ikke til Christian.

 

Jeg mener, hvis jeg moeder danskere paa ferie her, saa er det sjaeldent de er searligt snakkesagelige. For mig er det et fint eksempel paa den danske maade at veare reserveret paa. Naar Franskmaend moeder andre franskmaend i udlandet saa bliver de glade og deler lystigt erfarringer.

kamille

 

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)