Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandsdanskere: Badeferie, skattely eller reel rejselyst?

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Jessen, ja, jeg har kunder i Mexico og jeg er da også igang med at få lavet en god startup netværks gruppe i Mexico City. Det er præcis samme oplevelse jeg har med expat grupper. Hvis du skulle komme forbi mexico en dag så er du velkommen til at kigge forbi :) Jeg ønsker dig held og lykke.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Super fed historie Jane, og jeg er helt enig med dig! Kunne godt forestille mig at det "offentlige system" i Italien meget ligner det der er herovre i sydamerika; som regel et helvede at finde rundt i.

En af de vigtige ting herovre (specielt i Peru) er at have folk man stoler på; f.eks. er jeg super glad for at vi gennem det sidste års tid har delt kontor med en revisor, som altid har været frisk på at svare på vores spørgsmål; og som naturligvis var første valg da vi oprettede vores S.A.C. - da vi stoler på ham, behøver vi ikke være nervøse om vores revisor snyder os eller lignende. Det er noget man ofte hører om her i Peru. ;-)

Held og lykke med virksomheden!

 

@Dan:

Super fedt at du er ved at noget netværks gruppe op og stå i Mexico. Jeg giver dig helt klart et kald hvis jeg "en dag" kommer forbi Mexico - skal helt klart opleve byen på et eller andet tidspunkt. ;)

Og i lige måde hvis du kommer her til syden; hvad enten det så er Santiago de Chile eller Lima.

 

God weekend til jer allesammen.

- Christian

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bor i Luxembourg (som expat og lønmodtager) og hører ofte bemærkningen i Danmark "så bor du i skattely".

Det synes jeg nu ikke, at jeg gør, for jeg har nemlig ingen sorte penge, som jeg kan gemme af vejen og jeg betaler den skat her i landet, som jeg skal (samt en masse skat i Danmark, fordi jeg har valgt at beholde mit hus der). Nogle mennesker synes ikke, at det er fair, at jeg ikke betaler indkomst i Dk, men jeg bor jo ikke i Dk og overholder alle gældende regler i den forbindelse.

Jeg betaler en lavere indkomstskat end i Dk, men min arbejdsgiver er jo ikke dum, så min løn blev sat ned, da jeg rejste ud, så jeg scorer ikke kassen, som mange tror.

Jeg rejste ud for at lære noget nyt og få nogle personlige oplevelser. Og badeferie, det er der ikke så meget af, her hvor jeg bor Wink

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Christian. Har smidt dig på twitter så jeg har dig hvis den dag kommer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt ret Madame Morell, rigtig mange har fordommene med lav skat. De glemmer jo bare mange gange, at hvis man betaler lav indkomst-skat i et land, så får man mange gange mindre i løn samt bruger-betaling på ting som sygehuse, motorvejs-afgifter og så videre.
Der er rigtig mange ting man får for sin skat i Danmark, plus lønningerne i Danmark er ekstremt høje i forhold til de fleste andre lande.


Men super fedt at høre så mange andre, som også er rejst ud for at få nogle fede oplevelser, opleve forskellig kultur og starte noget op uden for DK. Er vi heldige, har jeg hørt nogle rygter om et dedikeret "Udenlandsdansker" forum her på Amino; ville helt klart være super, og ville nok få mig personligt til at blive mere aktiv og engageret på Amino debatten. ;-)

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 93
Fra  ECO Nordic Denmark Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
, et hus på 250 kvm. med pool i gated community kun få år gammelt ligger omkring $400.000 - godt 2 millioner kr.

 

har du ikke lige lyst til at smide nogle link på steder man kan finde huse i Florida... Overvejer selv at flytte der over, men markede på nettet virker meget uoverskueligt...

 

Forhånd tak :)

 

Jacob

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jow da :-) http://lmgtfy.com/?q=homes+for+rent+south+florida

Generelt er det en god ide at alliere dig med en ejendomsmægler eller to - og så komme herover og snuse lidt til de forskellige områder. En meget populær skole kan sagtens få ejendomspriserne op med 10-20% i et område - og ved at flytte bare 100 meter udenfor den skolezone kan der altså spares svært mange penge.

Hvis du vil købe i stedet for at leje, er dte bare at søge på "real estate agents south florida" på google.com

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas Rosenstand,

Jeg er fuldstændig væk i USA, og har været det flere år. Jeg skal helt sikkert flytte derover når jeg engang er færdiguddannet, jeg regner med det bliver en cand.merc. something something.. Måske en MBA engang.

Ved du om der er gode muligheder for arbejde med de kvalifikationer, og er det nemmest at få et job i f.eks Danmark og så blive udstationeret, eller være heldig og få tilbudt et job fra en amerikansk arbejdsgiver? Det jeg fisker lidt efter er, at det ikke bare skal være nogle år, men gerne "altid". 

Nu ved man jo aldrig hvad fremtiden bringer - men drømmer også om at starte noget op selv. Er det så nemmest at starte virksomheden op herhjemme, og flytte en afdeling derover (måske rykke alle rødder op). Det er vel absurd og troppe op og tro man kan komme ind med en iværksætter-idé og få lov og starte op derovre.

Forresten, så er Florida og L.A. jo lidt det samme på hver sin kyst - men hvad fik dig dig at vælge Florida? Jeg har aldrig været i Florida, men mine egne drømme går lidt skiftevis fra Los Angeles til Boston til New York og flere a lá det.

Mvh. Mads Hansen 

Mvh. Mads Hansen
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Hansen:

Hej Thomas Rosenstand,

Jeg er fuldstændig væk i USA, og har været det flere år. Jeg skal helt sikkert flytte derover når jeg engang er færdiguddannet, jeg regner med det bliver en cand.merc. something something.. Måske en MBA engang.

Ved du om der er gode muligheder for arbejde med de kvalifikationer, og er det nemmest at få et job i f.eks Danmark og så blive udstationeret, eller være heldig og få tilbudt et job fra en amerikansk arbejdsgiver? Det jeg fisker lidt efter er, at det ikke bare skal være nogle år, men gerne "altid". 

Nu ved man jo aldrig hvad fremtiden bringer - men drømmer også om at starte noget op selv. Er det så nemmest at starte virksomheden op herhjemme, og flytte en afdeling derover (måske rykke alle rødder op). Det er vel absurd og troppe op og tro man kan komme ind med en iværksætter-idé og få lov og starte op derovre.

Forresten, så er Florida og L.A. jo lidt det samme på hver sin kyst - men hvad fik dig dig at vælge Florida? Jeg har aldrig været i Florida, men mine egne drømme går lidt skiftevis fra Los Angeles til Boston til New York og flere a lá det.

Mvh. Mads Hansen 

Jeg ved ikke hvor udbredt det er men prøv at se denne video fra TV2 nyhederne

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Mange tak for linket. Nu er der "heldigvis" nogle år til endnu, så mon ikke det ændre sig. Det lød dog til det var mest kreative jobs og f.eks om kokken, jeg er lidt mere til det stive jakkesæt og business orienteret Cool Så jeg er måske heldig på det punkt.

Mvh. Mads Hansen

Mvh. Mads Hansen
Side 3 ud af 5 (44 indlæg)