Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem stemmer i på ved næste valg?

Side 4 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mit kryds kommer også til at stå ved Liberal Alliance.

Og hvorfor så det? Jo, nu har vi siden 2001 haft et V-K-O flertal hvor DF indirekte har styret hele showet. Med andre ord kan man på rigtig mange områder argumentere for, at der slet ikke har været ført en klar liberal politik. Skal DF's indflydelse begrænses, er Liberal Alliance dermed den eneste mulighed hvis man er tilgænger af liberal politik. Ønskescenariet ville være et V-K-I flertal, eller alternativt et V-K-I-R flertal. Begge dele er dog med stor sandsynlighed urealistisk efter næste valg.

Lad mig tillade at hive en pointe frem fra et "parti"møde med "Fremtidens Danmark" med Mandag Morgen, som foregik her i formiddags. FCK har klaret sig rigtigt godt internationalt i år - faktisk så godt, at rigtig mange dansker på tværs af klubber er stolte over vi i Danmark har kunne stille med så god en klub. Faktum er bare at holdet består af spillere fra mange nationer, som har kunne finde ud af at samarbejde - et faktum der kendetegner klubber der klarer sig godt internationalt.

Hænger det godt sammen med vores udlændingepolitik? Nej, det gør det på ingen måde. Jeg er af den holdning at man skal være velkommen, hvis man har noget at biddrage med, og vel at mærke ikke er en udgift for samfundet. Indvandringen er en realitet, og i stedet for at dele os op i "os og dem" må vi se realiteten i øjnene.

Hvorfor så ikke rød blok kan man så spørge. Ærligt talt, har jeg ikke den store tillid at en tidligere leder af i Danmarks Kommunistiske Parti, skal have sådan en vigtig post som han ser ud til at få. Ydermere bygger S og SF's politik på et forældet tanke om, at Danmark er et industrisamfund hvor vi ubegrænset kan stramme grebet om den private sektor, uden at det kan mærkes nogle steder.

/ Emil

Fra Odense
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 134
Fra  KnowledgeDesign Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Jensen:

Andreas Linde:

Liberal alliance all the way. Det eneste parti der vil afskaffe regler i stedet for at indføre en masse flere :=), og det eneste parti der lytter til eksperterne. 

Helt enig, synes deres politik er den eneste jeg synes virker fornuftig.

Imo. er det ret klart hvor du står ... hvorfor jeg fortjener at blive kaldt en troll for at pointere det åbenlyse forstår jeg imidlertid ikke.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, ja - God vind med LA.

Nu må vi så se, hvorvidt der skal være gennemtræk i ledelsen af partiet endnu en gang.

Politik er nu en gang udtryk for en holdning og ikke et eller andet populistisk initiativ.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:

Lasse Smith:

Jeg mangler stemmen "Jeg stemmer ikke" simpelhen fordi de partier og løfter som bliver smidt rundt er varm luft.

I Belgien er det lovpligtigt at stemme, og det synes jeg i store træk er en glimrende ide. Hver dag dør der mennesker i verden i kampen for at få lov at stemme, og at kunne afgive sin stemme er et ekstremt stort privilegium.

Jeg er enig med dig i, at det kan være endda meget svært at finde det rette sted til krydset, men så må "det mindste onde" vælges.

At leve i frihed og demokrati er ikke en selvfølge - og at stemme efter sin overbevisning er en ganske effektiv måde at fastholde friheden på.

Bare mine 5 cent. Nå ja - hvad stemmer jeg? Jeg har stemt Venstre i mange år, men jeg er snublende tæt på LA denne gang.

Jeg vil bare lige pointere at der er et kæmpe paradoks i at gøre det lovpligtigt at stemme. Selvfølgelig er det et privilegium at få lov til at stemme i et demokratisk samfund, men det er også et stort privileguim at have frihed. At være tvunget til at stemme fordi loven siger du skal, vil være en begrænsing af denne frihed, sådan som jeg ser det.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld:
Jeg vil bare lige pointere at der er et kæmpe paradoks i at gøre det lovpligtigt at stemme. Selvfølgelig er det et privilegium at få lov til at stemme i et demokratisk samfund, men det er også et stort privileguim at have frihed. At være tvunget til at stemme fordi loven siger du skal, vil være en begrænsing af denne frihed, sådan som jeg ser det.

Det er en pointe - bestemt. Jeg tror dog, at jeg af to onder også her vil vælge det mindste, og det må være kravet om deltagelse i demokratiet fremfor tvært surmuleri. ØV - verden er fuld af krav om kompromiser.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt se det fornuftige i at gøre det lovligpligtigt at stemme, men jeg synes dog vi skal passe på og værne om vores frihed - mange bække små, som man siger. Spørgsmålet er også om det overhovedet ville føre til noget godt at gøre det lovpligtigt, vil det gøre at folk vil sætte sig ind i politik og ikke bare sætte en stemme et tilfældigt sted?

Men jeg er enig i at hvis folk ikke har stemt, så skal de heller ikke brokke sig eller surmule over politik, så kunne de have brugt deres stemme til at have indflydelse!

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld:

Jeg stemmer også liberal alliance. Jeg har ellers stemt konservativ før hen, men de har simpelthen mistet taget og fokus, sådan synes jeg generelt det er for den nuværende regering - det handler ikke så meget om egentlig politik, men mere om at håndtere personskandaler og mudderkastning imellem partierne.

Og når meningsmålingerne siger noget andet, så stemmer du igen på noget helt 3. , undskyld, jeg kender dig ikke, så tag det ikke personligt!

Om man er konservativ, afgøres ikke om der er  personskandaler eller andre ting, konservatismen er grundholdning man har til livet

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Halfdan Timm:

Med knap 50 % af stemmerne herinde, og omkring 4-5 % i hele Danmark, er det næppe til diskussion, hvem Liberal Alliance henvender sig til Smile

Det er godt at se!

Denne afstemning er ligeså værdiløs som Helle T. Velfærdsløfter ;-) Bare i nu ikke bliver alt for skuffede, LA har længe kørt på frihjul, det bliver spændede at se når hverdagen igen melder sig

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Nielsen:

Om man er konservativ, afgøres ikke om der er  personskandaler eller andre ting, konservatismen er grundholdning man har til livet

Nemlig! Og hvordan konservatisme kan sameksistere med iværksættere, som netop lever af at tænke out-of-the-box og gøre tingene på en anderledes, ny og smartere måde, er for mig 100% uforståeligt.

Alle ser ud til at være enige om at DF's indflydelse er for stor, men i folks iver for at promovere lige præcis deres egen metode til at manøvrere dem ud på et sidespor opnår man så stor splittelse i oppositionen (dvs dem som er imod DF) at flertallet imod dem faktisk bliver årsagen til at de genvælges, fordi den mængde utilfredse vælgere er så spredt blandt politikere der er så uenige at de ikke kan samle sig om opgaven. Det er sku lidt tragisk :-)

Side 4 ud af 7 (68 indlæg)