Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster et mobil telefon selskab ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Sorry var lige lidt for hurtig på aftrækkeren...

 

Men hvad koster det at starte et mobilselskab ? Altså simkort, leje af net, program + hjemmside til bestilling og betaling. m.m.

 

Markedsføringen bliver der ikke brug for, så den skal ikke regnes med, men ellers alt andet.

 

Nogen der har erfaring eller kender til området ?

 

Mvh

Fra København
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kommer jo an på ret mange ting, men hvis du gerne vil have dit eget brand uden at skal starte fra bunden, så er det muligt at få en aftale med Sonofon i 50-100.000krs klassen, hvor de får dit eget brand, med egne sim osv. også anvender Sonofons netværk og får som udgangspunkt en eller anden lav % sats på trafikken.

Derudover skal du så have hele din forretningsinfrastrukttur på benene, og det kan koste fra ganske få 1000 til MEGET, alt efter hvor mange klokker og fløjter du vil have.

Jeg arbejder selv på flere projekter indenfor VoIP og PSTN terminering, så hvis dit projekt ikke er helt hemlignemlig vil jeg gerne høre mere om det. Det kan måske gavne os begge. ;-)

Mvh Thomas
Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 14:33 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Ved at CBB tilbyder virksomheder at starte deres egne mobilselskaber som en slags affiliate af dem.

Jeg kan ikke lige finde link men de skriver i en presse meddelelse "Vi er landets eneste seriøse bud på en partner, når man vil lave MVNE-aftaler" (Mobile Virtual Network
Enabler)

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Kemo



Jeg har også perioder tænkt hvad der mon skal til for at starte et mobilselskab,Jeg vil i den nærmeste fremtid begynde at undersøge muligheden.


Jeg tror der er meget arbejde bag.


Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Kemo



Jeg har også perioder tænkt hvad der mon skal til for at starte et mobilselskab,Jeg vil i den nærmeste fremtid begynde at undersøge muligheden.


Jeg tror der er meget arbejde bag.


Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg undersøgte det for ca. 2 år siden i forbindelse med et projekt, og det var TDC jeg snakkede med. Jeg regnede mig frem til at det ville koste mig ca. 150.000 kr. alt i alt i opstart, men så viller der også være taget hånd om fakturering, intern TDC support etc. Jeg ved ikke om priserne har ændret sig. Jeg kan iøvrigt huske at det var komplet umuligt at konkurrere på minuttaksterne med de billige udbydere.

Generelt tror jeg at man skal være villig til at satse et ret stort beløb for at komme igang. Det koster penge at få kunder, både i forbindelse med markedsføring, og i forbindelse med etablering af kundeservice etc. Hvis man vil sælge mobiltelefoner til en god pris samtidig, for at lokke kunder til, skal man have en sindsyg god likviditet, da pengene der gives i rabat på telefonen først kommer hjem efter en periode.

 

mvh Carsten

Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:54 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

Jeg undersøgte for et års tid siden de samme muligheder og fandt frem til at der var mange problemer forbundet med at skrive direkte op imod et eksisterende teleselskab. Sonofon forlangte f.eks. at du skulle garantere en vis omsætning og være i stand til at lægge ret substantielle beløb up front - hos TDC var man vist kun videresælger og jeg ved ikke engang om man fik eget navn på SIM kort. Jeg mødtes også med CBB om deres Telco-in-a-box, men det kan jeg af flere grunde ikke anbefale. Avancen er 6%, hvilket er det samme som du får i rabat ved at oprette dig som forening. Desuden er infrastrukturen ikke helt på plads, så man vist stadig skal omkring CBB''s site og oprette sig.

Jeg nåede frem til at et firma som Telogic - som kalder sig en MVNE (Mobile Virtual Network Enabler) leverede en pakke med tryk af SIM kort, logistik, udsendelse og fornuftige minutaftaler med operatørerne for ca 500k- de var desuden ret troværdige.

Jeg opgav mit projekt, da business casen ganske enkelt var for svag. Telefoni er ret elendigt til branding - omtrent som vand eller strøm - og hvis du regner emd at skaffe kunder alene på at være 3 øre billigere, så skal du bare vide at de kunder skrider igen, når en anden underbyder dig. Al erfaring viser desuden at det er nye tilskudsmobiler, der virkelig får folk til at rykke teleselskab - og så skal du godt nok til lommerne. Du risikerer med andre ord at sidde med et mobilselskab med under 1000 kunder og uden penge og momentum til at lave markedsføring....

Beklager hvis jeg lyder pessimistisk, men jeg ville bruge mine kræfter på noget med IP frem for at lave endnu en kiosk med teleminutter....

/Anders

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 12:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Colding

Jeg ved at der nogle år gammel tråd jeg skriver på men vil høre om du skulle ligge inde med noget information fra Telogic, som du kunne dele med mig.

Jeg solgte et firma Vopium A/S som jeg stifte med partner tilbage i 2006 og er nu igang med nogle spændende mennesker omkring koncenpt indenfor billig/gratis telefoni i Danmark.

Lad os aftale en introduktion på telefon eller på mit kontor hvad som passer dig.

/Imran Sadiq

is@v8holding.com

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 12:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg ved at der nogle år gammel tråd jeg skriver på men vil høre om du kunne have interesse i at høre mere omkring et koncept indenfor mobiletelefoni vi arbejder på. Vi har brug en teknisk CTO type som forstår infratstruktur og kan binde systemerne sammen. 

Jeg solgte mit firma Vopium A/S som jeg stifte med 2 partner tilbage i 2006 og er nu igang med nogle spændende mennesker omkring koncenpt indenfor billig/gratis telefoni i Danmark.

Lad os aftale en introduktion på telefon eller på mit kontor hvad som passer dig.

/Imran Sadiq

is@v8holding.com

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)