Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket mobilselskab har den bedste dækning i hele DK?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Heidi Graff:

Tak for den hurtige respons alle sammen!

Hverken 3, Telia eller Telenor imponerer mig, så det kan jo godt være TDC blir min næste udbyder...

//
Heidi

 

Hvis 3 ikke imponere dig får du ikke noget ud af at skifte til TDC. 3 bruger nemlig TDC's net som failover der hvor de ikke selv dækker.

 

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Niklas:

De små teleselskaber har ikke deres eget net, vi har kun Telenor, TDC, Telia og 3 der har net i danmark.

På tale er de fordelt sådanne: TDC, 3, Telenor og til sidst Telia

Hvad baserer du de tal på?

Jeg har været nettet igennem i en ½ times tid nu, men må ikke have skrevet det rigtige ord, da det ikke fremgår tydeligt nogen steder?

Jeg ved fra en undersøgelse at det er meget lige med de 3 store TDC, Telenor og 3, hvor det er 0. et eller andet % der er forskellen.

Jeg er som sagt ved Telenor og blandt andet hvor jeg selv bor, er der bedre Telenor dækning end TDC, 3 og Telia.

Så nogle steder er vi bedre dækningsmæssigt og det samme er 3 og TDC sikkert så andre steder, det er nok mest i udkantsdanmark at forskellen er tydeligst.

(Har kørt fra Aalborg-Odense og været på nettet hele vejen uden at falde af, med Telenor)

Carsten

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Fra Ishøj
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 164
Fra  RR PRINT A/S Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

..... øv......

Niklas:

Heidi Graff:

Tak for den hurtige respons alle sammen!

Hverken 3, Telia eller Telenor imponerer mig, så det kan jo godt være TDC blir min næste udbyder...

//
Heidi

 

Hvis 3 ikke imponere dig får du ikke noget ud af at skifte til TDC. 3 bruger nemlig TDC's net som failover der hvor de ikke selv dækker.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

 

jeg bor ude på landet og har afprøvet en del selskaber.kan ikke anbefalles 3.

Kan anbefalles telia og bibob

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg brokker mig ikke over mit teleselskab. Maxtel, når køre de på "lejet" net, men jeg har ikke oplevet nogen dårlig forbindelse.... og deres priser er billige.

Da jeg var ved tdc brugte vi godt 2000kr pr mobil. men efter vi har skiftet er nede på 700-800kr pr. mobil og vi har ikke skiftet talemønster.

 

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

De 4 selskaber der har egne net i DK: TDC, 3 mobil, Telenor og Telia. De har alle så god dækning i dag at det er geografien der gør at der kan være dårlig dækning et sted, men god et andet sted. Store træer, bakker, dale, broer, højhuse, siloer osv. kan have indflydelse på dækningen.

Derfor skal man se på hvilket selskab med eget net der har bedst dækning, hvor man primært benytter telefonen. Man kan så vælge det selskab, eller et af de andre selskaber, som benytter selskabets net.

Jeg benytter både TDC, Telenor og 3. Der er forskellig dækning fra dem alle tre afhængigt hvor jeg befinder mig i mit hus.
TDC og 3 har antenne tæt på, hvor Telenor har en antenne lidt længere væk. Er jeg på den ene side af huset har jeg fin dækning fra TDC og 3, men ringere fra Telenor. Det er så omvendt på den anden side af huset...

Fra Ishøj
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 164
Fra  RR PRINT A/S Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Gad vide om noget af forklaringen kan ligge i selve telefonen? Jeg er nemlig helt sikker på at der er mindst 3 gange hvor jeg falder af min (Telenor) forbindelse bare fra Aalborg til Randers - og hvis jeg kører videre til Odense, smider jeg telefonen ud ved Vejlefjordbroen... Det er iøvrigt en Iphone 3GS..

Fra Kolding
Tilmeldt 1. Mar 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har Telia, og det er jeg ikke altid imponeret af, det er ligesom om at der "fader" lidt ud i randområderne

Fra Ishøj
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 164
Fra  RR PRINT A/S Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

IT-Konsulenten:

De 4 selskaber der har egne net i DK: TDC, 3 mobil, Telenor og Telia. De har alle så god dækning i dag at det er geografien der gør at der kan være dårlig dækning et sted, men god et andet sted. Store træer, bakker, dale, broer, højhuse, siloer osv. kan have indflydelse på dækningen.

Derfor skal man se på hvilket selskab med eget net der har bedst dækning, hvor man primært benytter telefonen. Man kan så vælge det selskab, eller et af de andre selskaber, som benytter selskabets net.

Jeg benytter både TDC, Telenor og 3. Der er forskellig dækning fra dem alle tre afhængigt hvor jeg befinder mig i mit hus.
TDC og 3 har antenne tæt på, hvor Telenor har en antenne lidt længere væk. Er jeg på den ene side af huset har jeg fin dækning fra TDC og 3, men ringere fra Telenor. Det er så omvendt på den anden side af huset...

- det gør det unægteligt lidt mere kompliceret, når vi nu bor i forskellige ender af landet, men kører på kryds og tværs imellem hinanden...

 

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Heidi Graff:

Gad vide om noget af forklaringen kan ligge i selve telefonen? Jeg er nemlig helt sikker på at der er mindst 3 gange hvor jeg falder af min (Telenor) forbindelse bare fra Aalborg til Randers - og hvis jeg kører videre til Odense, smider jeg telefonen ud ved Vejlefjordbroen... Det er iøvrigt en Iphone 3GS..

Heidi

Det kan blandt andet være på skiftet fra 3G dækning til alm. GSM dækning, hvor Iphonen kategorisk har det med at tabe forbindelsen.
Hvis du derimod vælger kun at bruge GSM forbindelsen (alt efter hvor vigtig datatrafik er for dig) tror jeg du vil opleve en anden form for stabilitet hele vejen.
Når man kører i bil, går jeg ikke ud fra at datatrafikken er det vigtigste for dig?
Dette er noget man let kan ændre på, i selve mobilen.

Carsten

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)