Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der kan anbefale en .NET baseret eHandelsplatform?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
Er der nogen der kan anbefale en .NET baseret eHandelsplatform som ikke er baseret på at man skal hostes hos leverandøren.
Det jeg leder efter er altså en osCommerce i .NET
Jeg ved MS har noget som er ret dyrt.
Ideen er at det skal kunne tilrettes efter behov løbende uden for mange begrænsninger. Jeg har tænkt på selv at starte fra bunden, men der må være nogen som har lavet noget som man kan bygge videre på.


Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Udvalget af billige eller gratis/Open Source løsninger til .NET er ikke nær så stort som til ASP eller (i endnu højere grad) PHP. MS Commerce Server er et godt og solidt værktøj som er meget fleksibelt, men du har ret i at det koster en del, og jeg kan hilse og sige (fra de udviklere jeg arbejder med som udvikler på det) at det også tager en del tid at lave det man gerne vil :)

Med mindre du skal drive en virkelig stor shop, så vil jeg nu også mene at du sagtens kan klare dig med en solid løsning i PHP - og her er der mange muligheder. Mange af dem er helt gratis. Jeg er ikke lige PHP-ekspert, så du skal nok sprøge andre om hvad det eller de bedste PHP-systemer lige er, men der er som sagt masser.

Hvad er grunden til at du vil have shoppen til at køre i .NET?


Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 06:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jon

Det eneste jeg kender af den slags er Os.Net Commerce, som du kan finde her: http://source.prologicstore.it/
Siden er på italiensk, men ud fra deres forum har jeg kunne forstå at der findes en Engelsk sprogpakke til shoppen man skal bare kontakte vedkommende der har lavet den og så den.

Beskrivelse: Os.Net commerce is an online shop e-commerce solution based on C# with ASP.NET,
it works with IIS and MSDE.


Demoshop finder du her: http://www.prologicstore.it/

Håber det kan bruges, for er ikke rendt ind i andre Open Source .Net shopsystemer

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 23-02-2007 08:09:06 Forfatter: Kurt Moskjær Andersen Danske Umbraco har en e-commerce extension til deres open-source CMS.
Ja, men den er desværre stadig kun i beta, ikk''?

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo, det er den desværre. Har en dialog med Niels Hartvig om den, da vi har fået en del forespørgsler på deres e-commerce og mulighederne med den.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, også her :) Men så vidt jeg kan forstå på Niels, så ligger det lidt længere ude i fremtiden, da den nye version af Umbraco (.NET 2.0) først skal på plads

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 278
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mvh. Joachim Lykke Andersen

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel og I andre, tak for jeres svarindlæg.

Årsagen til at jeg ønsker .NET er at jeg ønsker at fokusere. Det er ikke så vigtigt om løsningen er gratis eller koster penge, jeg synes bare at MS'' løsning er noget for dyr og meget high end.

Samtyidig vil jeg måske gerne have at den kunne kører på mySQL :) uha jeg ved godt at jeg er svær at stille tilfreds. Men folk nævner altid enten osCommerce eller simple hostede løsninger som er lidt for skabelonagtige.

I virkeligheden er det jeg/vi har brug for vel egentlig bare at avanceret varekatalog (SQL database) samt at administrationssystem. Så kan vi selv bruge vores kræfter på selve butikken og få den til at køre som vi ønsker det.

Jeg er ikke ekspert i PHP, men jeg mener at .NET trods alt burde være optimal med sin OO-struktur. Jeg tænker at man må kunne bygge nogle fine classer som kan bruges som fundament uden at butikken er tvunget til at køre efter en bestemt skabelon.

Jeg ved godt at man kan nå ganske langt med en standardbutik, men konkurrenceparamtrene skærpes jo og så er manøvredygtighed jo et must.

Tilmeldt 5. Aug 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvorfor MySQL med ASP.NET? Skal den da hostes hos unoeuro?

At du gerne vil benytte OO er smart nok, men det kan altså også fint lade sig gøre med PHP 5. Spørgsmålet er bare om der findes nogle velstrukturerede php shops. Oscommerce er et syndigt rod og jeg kender i hvert fald ikke lige andre indgående nok til at sige om de er bedre.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)