Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man gerne fralægge sig ansvaret?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 47
Fra  Myextensions Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Jeg var inde på billetnet.dk og kigge efter billetter. Da jeg gik ind og læste om deres levering stod der følgende:

"BEMÆRK! BILLETnet gør opmærksom på, at forsendelsesrisikoen altid påhviler køber, og BILLETnet påtager sig intet ansvar eller risiko for billetternes hændelige undergang, forringelse, bortkomst eller beskadigelse under forsendelsen til køber."

Jeg troede altid det var forretningen der bærer risikoen hvis et brev ikke bliver leveret til kunden?

Online salg af hair extensions

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cate.

Når varen er afsendt er det normalvis transportvirksomheden der har ansvaret, indtil de har fået bekræftet at du har modtaget varen.

Hos billetnet er det dig som skal rette henvendelse til transportør (evt. PostDanmark), når din billet er bekræftet afsendt og ikke er dukket op endnu.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 47
Fra  Myextensions Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen Post Danmark erstatter jo ikke breve? Og Billetnet bruger Post Danmark som "transportvirksomhed"  :)

Online salg af hair extensions

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Få dem sendt rekommanderet.
Dette anbefaler billetnet også. Disse bliver erstattet. Altså hvis bortkomsten eller beskadigelsen ligger hos PD.

Du kunne jo også afhente dem hos de forskellige salgssteder rundt om i landet.
Så er du sikker på at dine billetter ikke bortkommer. Surprise

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 47
Fra  Myextensions Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det der interesserer mig er, om det er lovligt af lægge ansvaret over på kunden hvis en vare sendt som almindelig brev bortkommer? :) Det tror jeg nemlig ikke at det er, uden at skal gøre mig helt klog på det.

Online salg af hair extensions

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. at jeg i min webshop kan sende mine varer med Maxibrev og sige til kunden, at det bare er ærgerligt, når brevet ikke dukker op? Jeg tror, det er dét spørgsmålet går på.

Jeg er af en helt anden overbevisning, nemlig at jeg så må sende varen igen?

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 47
Fra  Myextensions Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis Presta :) Men er det så lovligt det som Billetnet gør? Jeg har prøvet at google det, men jeg kan ikke finde noget information omkring det.

Online salg af hair extensions

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Købeloven

Leveringsstedet

§ 73. Skal sælgeren sende salgsgenstanden, anses levering for sket, når genstanden er kommet i køberens besiddelse.

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan huske en artikel på eb.dk i deres forbruger del, hvor de rent faktiske havde sådan en sag. Og der gav de medhold til firmaet, at så længe man tager tydelig forbehold for ansvaret, så er det ok.

 

Ved godt det ikke er en domstol, men når eb.dk kan få en virksomhed ned med nakken, så gør de det - kan huske jeg selv blev ret overrasket over at man kunne ansvarfraskrive sig det.

 

Ser om jeg kan finde et link til artiklen.

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)