Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke aktier skal jeg købe?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

jeg har lidt penge på kontoen og tænker at det kunne være interessant at investere i noget, har lige købt vestas aktier men hmm alle gør det jo nok hvad ville i råde mig til at købe....

Lina

lokaldistribution.dk

Fra Herning
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal passe på med at give "Gode" råd omkring investeringer i aktier, da man jo aldrig kan være hel sikker på udviklingen. Start med at kigge lidt inde på euroinvestor.dk, synes de har mange små artikler, som fortæller hvilken nyheder de påvirker hvad på aktiemarked.

Har faktisk selv købt nogle Vestas Aktier, tror der er nogle interessant projekter under opsejling i løbet af de næste 2-3 år.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at du skal læse bogen The Intelligent Investor af Benjamin Graham! :=) Den er kanon god, også selvom den er gammel!

Fra Ringsted
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har gæld, så nedbring den. Det giver en forrentning på det du betaler i rente.

Aktier er spekulation.

 

vh Jan

Mvh. Jan Christiansen

Jeg leverer effektiv og billig hulmursisolering på Sjælland.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget svært, at forudsige hvordan de enkelte aktier/selskaber kommer til at klare sig i fremtiden. Jeg kører dog selv efter nogle ganske simple retningslinjer, når jeg foretager aktieinvesteringer. Jeg kigger på kurs/indre værdi og P/E, da jeg helst investerer i selskaber, hvor der faktisk er noget regnskabsmæssig sammenhæng til aktiekursen. Herudover kigger jeg på om selskabet står stærkt indenfor den pågældende branche - samt hvordan jeg forventer, at branchen kommer til at udvikle sig fremadrettet.

Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kikker mest på om aktien har givet godt og regelmæssig dividende.

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har nok på kontoen, så købe en aktie i Facebook.

De er godt nok liiidt dyrer :o) men kan kun forestille mig at de blivere mere og mere værd... :-)

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

lokaldistribution.dk:
jeg har lidt penge på kontoen og tænker at det kunne være interessant at investere i noget, har lige købt vestas aktier men hmm alle gør det jo nok hvad ville i råde mig til at købe....lokaldistribution.dk


Godt at høre at det går godt - et stort til lykke med det!

Når det så er sagt - så må jeg på det kraftigste anbefale dig at holde dig langt væk fra investering i noget hvor du skal spørge om råd i "Cafe og Hygge" - på et forum hvor du har begrænset kendskab til de der svarer. 

!! Ikke dermed ment at det er nogen personer du skal holde dig fra sådan almindeligvis for det er jo gode venner på nettet - OG - man siger at penge og venner er som olie og vand - det er svært at blande - så derfor 

Invester du dine penge i din virksomhed - få den til at blomstre endnu mere - og gem til dårlige tider - men gem på steder hvor du ved at du kan få fat i dine penge igen.

Men hvad siger din revisor - ? (Spørg for guds skyld ikke din bankmand - !)

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg synes du skal overveje et par ting før du overhovedet køber aktier (eller foretager nogen anden form for investering for den sags skyld).

1) Risiko: Er det nogle penge du har råd til at tabe? Hvor ondt vil det gøre at tabe fx 10 %, 50 % eller måske 100%? (Vestas kan i teorien gå konkurs i morgen). Overvej din risiko og beslut dig så for hvad du vil gøre hvis du er uheldig og dit aktiv falder ned til din på forhånd fastsatte smertegrænse - og efterlev den beslutning.

2) Horisont: Hvornår skal du bruge pengene? Regner du med at bruge dem på ny bil om 2 år? Eller er det pensionspenge du skal ha' udbetalt om 15 år? Det er temmelig upraktisk hvis du køber Vestas for 200.000 kr, de falder 50 % over de næste 2 år, og du har drømt om en Passat fra 2009, og i stedet må nøjes med en Opel Vectra fra 2005 (jeg ved intet om biler...)

Når du har overvejet ovenstående kan vi diskutere aktivklasse og DEREFTER kan vi diskutere det enkelte papir.

(og så er det jo skattemiljøet og sammensætningen af alle dine andre aktiver/passiver, der temmelig kraftigt kan (bør) påvirke din investering/gældsafvikling - men det er anden snak...)

Jeg synes grundlæggende at det er useriøst (medmindre man er 100% bevidst om at det er spillemandspenge, og man ikke lader sit tab gå ud over ungerne eller - gud forbyde det - praler med sine evner som investeringsguru til næste familiesammenkomst...) at placere uden at gøre sig mindst de 2 førstævnte overvejelser.

Mvh

Christian Kirkegaard

 

Horisont

 

Fra Vejle
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 155
Fra  Madeby Marketing I/S Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lina

Jeg har personligt lige investeret i Århus Elite, og det har jeg fordi, at jeg er fodbold interesseret og har dermed den viden at AGF med 90% sikkerhed rykker op til sommer, og dermed vil deres økonomi få et boost - min. 30 mio, hvilket er rigtigt meget for en virksomhed som den. Samtidig har AGF fået en rigtig god træner og et godt setup, der gør at de vil være en god udfordrer til FCK og Brøndby næste år, og dermed vil der komme rigtig mange mennesker på stadion, og der vil blive handlet aktier. 

Udover det har nogle forskellige rigmænd fra Århus lige investeret penge i Århus Elite, så der kan købes nye spillere.

Jeg har en lille forhåbning om at den er steget nogle procenter om et halvt års tid. Men som sagt, man kan aldrig være sikker angående aktie handel, men man kan altid analysere sig frem, og dermed blive klogere.

Held og lykke

- Alexander.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)