Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis Webstat værktøj fra Google

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Så gør de det sgu igen..
Nu giver Google deres over fede webstat værktøj Urchin væk helt gratis.
Find det her: www.urchin.com 

Godt man ikke lever af den slags...

Dbh Martin

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
det må forblive mig en gåde hvordan de gør det :)

Foresten Martin, er det samme system som det du for noget tid siden omtalte som et system google havde opkøbt? eller er det noget de har udviklet fra bunden.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er der ingen gåde i. De har masser af penge og det er med til at holde på kunderne og skaffe nye. Jo mere stat deres kunder har, des flere penge tjener de på Google annoncer. Bare synd for de andre stat firmaer der nu kan lukke biksen. Google er den nye Microsoft på godt og ondt, ingen tvivl om det.

Og ja, det er det samme system som jeg snakkede om og som kostede fra 199$ om måneden...

Dbh Martin
Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Indlæg ialt: 180
Fra  Ackers Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
lækkert! - den samtale var jeg vidst også en del af - har allerede oprettet mig :) - har lige lavet en masse SEO på min side nu får vi se om det funker

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Fra Vanløse
Tilmeldt 5. Sep 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Utroligt at man på få minunter, ved at slå vejen forbi amino.dk, kan spare tusindevis af kroner om året...

Tak for tipset, er netop blevet implementeret!
 
 
Ellekilde
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det ser godt ud, men I skal være opmærksomme på at brugen af det kan have alvorlige konsekvenser, hvis i også annoncerer med AdWords. Hvorfor tror i Google giver det væk? Det er fordi de får afgang til uvurderlig data - nemlig data om hvad folk gør EFTER de klikker på AdWords (på DIT website), og ikke mindst hvor meget du tjener på din AdWords annoncering. Det kræver ikke ret meget fantasi at forestille sig hvad Google vil bruge den viden til ... Hvis de f.eks. kan konstatere at dem i Turistbranchen gennemsnitligt har en ROAS på 800% var det jo nærliggende at "stramme grebet" om prisudviklingen i dette segment - resultatet vil være at branchen kommer af med flere penge. Branchen vil (i ovenstående fiktive scenarie) sikert stadig tjene gode penge på AdWords - måske 500%, eller 600%, men er det rimeligt? Har du lyst til at give Google den data der skal til for at foretage denne form for "justeringer"?
 
- Ville du sende aviserne et regnskab for hvor meget du har scoret på annoncering hos dem sidste år?
 
 
 
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan godt se din pointe Mikkel, men jeg bruger ikke adwords, og hvis jeg kan spare 199$ i måneden for at google får nogle oplysninger ( de sikkert ville kunne skaffe anden vej fra alligevel ) så har jeg meget svært ved at sige nej.

Hvilket jeg tror rigtig mange andre også har.

Selvfølgelig har google et formål med at udbyde det gratis, alt andet ville være direkte dumt, og så ville en virksomhed som google jo ikke leve ret længe.

Men du har da ret det kunne sagtens give nogle konskvenser, men tror du ikke disse data ville kunne findes på andre måder alligevel?

Det er et spørgsmål, jeg ved ikke ret meget om det, i denne branche er det dig der ved mest :)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

> men tror du ikke disse data ville kunne findes på andre måder alligevel?

Nej, den data de får på denne måde kan de ikke få på andre. Hvis de lavede en aftale med alle de store ISP''er (som HitWise gør) kunne de få en del af denne data den vej, men de ville stadig ikke kunne se hvor meget du tjener på dine varer. Det kan de se via analyseværktøjer som dette, hvis du udnytter det fuldt ud.
 
 
> hvis jeg kan spare 199$ i måneden
 
I første omgang kan du spare $150 ved at bruge Indextools der kan alle de samme ting og på mange punkter er langt overlegen - til bare $50 om måneden. De $50 kan MEGET hurtigt blive ædt op i øgede omkostninger til AdWords kliks, hvis du bruger dette aktivt i din markedsføring. Og så er det sgu en lidt kortsigtet strategi.
 
Jeg vil da ikke udelukke at løsningen kan bruges til nogle sites, men der er i hvert fald to grupper af sites jeg ALDRIG ville bruge det på:
  • Sites der anvender AdWords meget i deres markedsføring
  • Sites der anvender "aggresive" optimeringsteknikker i søgemaskinerne
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for forklaringen Mikkel, du er dygtig til at fortællle det så selv jeg forstår det.

Jeg forstår dog ikke helt hvorfor du ikke ville bruge den på sites der har en aggresiv SEO. Er det fordi du mener google har bedre kontrol over dig når du bruger deres analyse værktøj og derfor også vil skride ind overfor den slags?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

> Jeg forstår dog ikke helt hvorfor du ikke ville bruge den på sites der har en aggresiv SEO.

Primært fordi det er mega dumt at tiltrække sig nogen som helst form for opmærksomhed fra Googles side på sådanne sites :) Hvis man skal lave et bankkup er det også dumt at lægge flugtvejen forbi den lokale politistation - uden dermed i øvrigt at sammenligne kriminalitet med SEO. Hvis du vil kaste dig ud i ting som Google direkte siger de ikke acceptere, så er det dumt at analysere din indsats med Googles værktøjer. Det gør det simpelt hen for let for Google, over en bred kam, at finde frem til sites de ikke vil have med mere. Derudover giver implementering af tracking koden, mulighed for at ALLE kan finde ALLE dine sites - og igen, den form for "synliged" gavner bare ikke i det lange løb. (cross site trackingen er mulig fordi koden fra Google indeholder et ID der er identisk på alle de sites du anvender trackingen på).

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)