Så gør de det sgu igen.. |
Gratis Webstat værktøj fra Google
Foresten Martin, er det samme system som det du for noget tid siden omtalte som et system google havde opkøbt? eller er det noget de har udviklet fra bunden. |
Og ja, det er det samme system som jeg snakkede om og som kostede fra 199$ om måneden... Dbh Martin |
|
Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.
Utroligt at man på få minunter, ved at slå vejen forbi amino.dk, kan spare tusindevis af kroner om året... Tak for tipset, er netop blevet implementeret!
Ellekilde |
Ja, det ser godt ud, men I skal være opmærksomme på at brugen af det kan have alvorlige konsekvenser, hvis i også annoncerer med AdWords. Hvorfor tror i Google giver det væk? Det er fordi de får afgang til uvurderlig data - nemlig data om hvad folk gør EFTER de klikker på AdWords (på DIT website), og ikke mindst hvor meget du tjener på din AdWords annoncering. Det kræver ikke ret meget fantasi at forestille sig hvad Google vil bruge den viden til ... Hvis de f.eks. kan konstatere at dem i Turistbranchen gennemsnitligt har en ROAS på 800% var det jo nærliggende at "stramme grebet" om prisudviklingen i dette segment - resultatet vil være at branchen kommer af med flere penge. Branchen vil (i ovenstående fiktive scenarie) sikert stadig tjene gode penge på AdWords - måske 500%, eller 600%, men er det rimeligt? Har du lyst til at give Google den data der skal til for at foretage denne form for "justeringer"?
- Ville du sende aviserne et regnskab for hvor meget du har scoret på annoncering hos dem sidste år?
|
Hvilket jeg tror rigtig mange andre også har. Selvfølgelig har google et formål med at udbyde det gratis, alt andet ville være direkte dumt, og så ville en virksomhed som google jo ikke leve ret længe. Men du har da ret det kunne sagtens give nogle konskvenser, men tror du ikke disse data ville kunne findes på andre måder alligevel? Det er et spørgsmål, jeg ved ikke ret meget om det, i denne branche er det dig der ved mest :) |
> men tror du ikke disse data ville kunne findes på andre måder alligevel? Nej, den data de får på denne måde kan de ikke få på andre. Hvis de lavede en aftale med alle de store ISP''er (som HitWise gør) kunne de få en del af denne data den vej, men de ville stadig ikke kunne se hvor meget du tjener på dine varer. Det kan de se via analyseværktøjer som dette, hvis du udnytter det fuldt ud.
> hvis jeg kan spare 199$ i måneden
I første omgang kan du spare $150 ved at bruge Indextools der kan alle de samme ting og på mange punkter er langt overlegen - til bare $50 om måneden. De $50 kan MEGET hurtigt blive ædt op i øgede omkostninger til AdWords kliks, hvis du bruger dette aktivt i din markedsføring. Og så er det sgu en lidt kortsigtet strategi.
Jeg vil da ikke udelukke at løsningen kan bruges til nogle sites, men der er i hvert fald to grupper af sites jeg ALDRIG ville bruge det på:
|
Jeg forstår dog ikke helt hvorfor du ikke ville bruge den på sites der har en aggresiv SEO. Er det fordi du mener google har bedre kontrol over dig når du bruger deres analyse værktøj og derfor også vil skride ind overfor den slags? |
> Jeg forstår dog ikke helt hvorfor du ikke ville bruge den på sites der har en aggresiv SEO. Primært fordi det er mega dumt at tiltrække sig nogen som helst form for opmærksomhed fra Googles side på sådanne sites :) Hvis man skal lave et bankkup er det også dumt at lægge flugtvejen forbi den lokale politistation - uden dermed i øvrigt at sammenligne kriminalitet med SEO. Hvis du vil kaste dig ud i ting som Google direkte siger de ikke acceptere, så er det dumt at analysere din indsats med Googles værktøjer. Det gør det simpelt hen for let for Google, over en bred kam, at finde frem til sites de ikke vil have med mere. Derudover giver implementering af tracking koden, mulighed for at ALLE kan finde ALLE dine sites - og igen, den form for "synliged" gavner bare ikke i det lange løb. (cross site trackingen er mulig fordi koden fra Google indeholder et ID der er identisk på alle de sites du anvender trackingen på). |