Jeg oplever, at dette værktøj viser langt færre besøgende end tilfældet er. I går har den kun fanget ca. 1/3 af de unikke besøgende der var på min side.
Er der andre der har hæftet sig ved dette ?
Mvh
Claus Holm |
Gratis Webstat værktøj fra Google
Jeg skal dertil sige, at Indextools som jeg bruger idag, var ude af drift i 14 dage og det betaler jeg små 50.000 kr. for om året. Dbh Martin |
|
Hej Claus Jeg ved ikke om det er fordi de er overbelastet, men det kan ikke være godt for googles gode rygte at levere produkter som ikke fungere optimalt og så kan produktet være nok så godt og gratis. Det er okay at der kan være problemer med googles produkter mens de er i beta stadiet men det er dette produkt ikke en gang.
|
Jeg oplever også markant forskel på hvad Google registrerer og hvad mit sædvanlige statistiktool registrerer, og jeg er ganske sikker på at det skyldes at requesten til Google meget ofte timer ud. Jeg har observeret at siden tit står og prøver at loade færdig, men aldrig BLIVER færdig, og det tyder på en timeout i den anden ende. Så jeg er begyndt at tvivle på hvor brugbart det er for en som mig som ikke har AdSense. Det er jo heller ikke ret fedt at de besøgende oplever at siden aldrig bliver færdig. |
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
Det er mit indtryk at de er under lidt af et pres for tiden, som Martin skriver.
Så vidt jeg kan se, er data fra onsdag let og elegant udelukket fra visningen på nogle sider.
Google siger dog også selv at de er blevet noget forbavsede over den massive og pludselige tilslutning, og at systemet derfor er blevet lidt forpustet. Samtidigt forsikrer de for at dataindsamlingen fungerer fint, selvom visningen af data halter lidt pt.
Om det så passer er jo ikke til at sige, men mon ikke de får styr på det inden længe... |
> Google siger dog også selv at de er blevet noget forbavsede over den massive og pludselige tilslutning Nej, det er jeg så godt som 110% sikker på de ikke er. Sådan gør Google altid - de lancerer halvfærdige produkter der kører dårligere og langsommer end alt andet på markedet. Det er en stil fremfor en fejl. Nøjagtigt samme problemer har vist sig med alle produkter udenfor deres kerneområde: Søgning. Se blot nogle af de eksempler jeg henviste til med et link lidt tidligere i denne tråd. Hvad der så lige skulle være det smarte i den strategi har jeg svært ved at se. Faktisk er jeg, som mange andre, overbevist om at det mere handler mere om mangel på strategi.
I forlængelse af dette kan man, som udvikler, ikke lade være at grine lidt af Googles forhold til "beta-produkter" - for Google er dette øjensynligt ikke et kortvarigt stadie, inden den rigtige release (som det er for de fleste andre udviklere) men en mere eller mindre permanent endestation for et produkt. Således har mange Google produkter befundet sig i BETA gennem MANGE ÅR - f.eks. deres APIs. |
Man kan så overveje om flere af ovenstående indlæg ikke - ret præcist - forklarer om Googles bagtanke med at tilbyde "gratis" sitetracking...... |
Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!
Det var lidt den samme strategi vi brugte i Jubii. Den gav nogle hurtige produktlanceringer og fik brugerne til at føle at de var med i en udvilingsfase som de havde lidt indflydelse på og derfor fik vi mere loyalitet. Dertil er det dejligt at være i beta, så kan man altid undskylde fejl med at man lige tester. Om man kan lide strategien eller ej kan Google være ligeglade med, den virker hammer godt. Dbh Martin |
Jeg har kun set eksempler på at strategien virker kortvarigt, så jeg er ikke sikker på at det nødvendigvis giver den bedste ballast på længere sigt. Det var jo mange af de samme argumenter der blev brugt forud for at den forrige "bobble" sprang og dengang holdt det ikke. Om det kommer til at holde i længden for Google med denne strategi, eller om de kan blive batlet af MSN og Yahoo''s mere langsigtet strategiske tilgang til markedet vil kun fremtiden med sikkerhed vise. Men i øjeblikket er det altså MSN der snupper markedsandele på søgning fra Google - ikke omvendt. Til forskel fra Jubii, har nogle af Googles fejltagelser allerede givet noget støre bagslag - herunder en række meget seriøse, vebegrundede amerikanske retsager af en type der kan få omvæltende betydning for Google hvis bare nogle af dem tabes.
Men, som sagt er det kun tiden der vil vise hvad der sker. Jeg påpeger blot, som mange andre, at der er alvorlige problemer forbundet med denne strategi, som i hvert fald bør indregnes i en vurdering af om det er den klogeste vej at gå for dem lige nu. |