Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis Webstat værktøj fra Google

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg forstår godt din frustration Mikkel, men det går tilsyneladende ret godt for Google. Det er muligt at MSN tager markedsandele fra Google, men de har også ret meget at tage af.
Men om det virker på sigt skal jeg ikke kunne sige, men det ville nu ikke undre mig.

Dbh Martin
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/19/2005 3:30:10 PM
Det var lidt den samme strategi vi brugte i Jubii. Den gav nogle hurtige produktlanceringer og fik brugerne til at føle at de var med i en udvilingsfase som de havde lidt indflydelse på og derfor fik vi mere loyalitet. Dertil er det dejligt at være i beta, så kan man altid undskylde fejl med at man lige tester.

Om man kan lide strategien eller ej kan Google være ligeglade med, den virker hammer godt.


Dbh Martin

Jeg håber ikke det bliver opfattet flabet, for det er ikke min mening, men hvor bevidst var jeres valg af dén strategi? Blev det bare sådan for "det så ud til at virke" eller fordi I på forhånd mente at det var sådan det skulle gøres for at virke?

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er da helt ok.
Det var ikke en bevist strategi fra starten, men vi kunne se det virkede og fortsatte derfor.
Det var en af grundende til at vi nakkede alle konkurrenter, da det gjorde os hurtige og folkelige. Forskellen på os og Google var dog at vi var i tæt dialog med brugerne, mens google kører den arrogante stil, som jeg er enig med Mikkel i kan give bagslag med tiden.

Dbh Martin
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
?
Dat 11/19/2005 3:58:52 PM Forfatter: Martin Thorborg Jeg forstår godt din frustration Mikkel, men det går tilsyneladende ret godt for Google. Det er muligt at MSN tager markedsandele fra Google, men de har også ret meget at tage af. Men om det virker på sigt skal jeg ikke kunne sige, men det ville nu ikke undre mig. Dbh Martin
 
Hej Martin,
Jeg har kun småkunder i min biks men jeg har en hel del - og jeg tør næsten sige at de alle over en kam har fået en stigning af unikke besøgende fra MSN på mellem 7-10% det sidste kvartal og billedet var det samme i 2. kvt. i år.
 
Google er på søgemaskineområdet gigantiske men jeg er så småt begyndt at tage MSN meget alvorligt... de bevæger sig stærkt lige nu. 
 
Jeg har jo selv på www.mikronet.dk hørt dig snakke om hvor vigtigt det er at finde noget man er god til - oplever du ikke at Google i øjeblikket gør det modsatte ved at sprede sig meget?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Karsten

Jeg negligerer bestemt ikke MSN, at undlade at tage Bill G alvorligt vil være dumt. Det jeg mente er at små spillere som regel vil tage markedsandel fra den ledende spiller, det er sjældent omvendt.
Mht. det Google gør, tror jeg de gør det rigtige. De har musklerne til det og alle deres services hænger ret godt sammen. Det Altavista m.m. gjorde forkert i mine øjne var, at klampre noget skidt sammen på 2 min. som alle andre kunne gøre bedre. Det føler jeg ikke Google gør og de sikrer sig yderligere ved at kalde det for beta produkter. Det er jo en form for: Vi er i teste, så lad være med at skyde på os" og den strategi holder jeg meget af.

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Så ser det ud til at mig Google Stat program kom nogenlunde up to date. Lad os se om de nu kan holde den kørende...

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

> Google var dog at vi var i tæt dialog med brugerne

Enig, men du skal heller ikke glemme retsagerne. De sager Google nu står overfor minder mest af alt om Newsbooster sagen X 10.000 + en håndfuld andre sager - f.eks. en alvorlig sag fra den amerikanske forlæggerforening og en class action suite for click fraud. Specielt den sidste kan blive en bombe for Google da 98% af deres indtægter kommer gennem AdWords. Hvis det afsløres at Google bevist lader "falske" kliks slippe igennem (når det gavner DEM) kan det komme til at koste dem dyrt - både i direkte (amerikanske!) erstatninger og i forhold til programmets fortsatte eksistens.
 
De fleste af sagerne imod dem skyldes at de ikke har gennemtænkt, færdiggjort eller sikret deres produkter ordentligt inden de kom på markedet.
 
At de så mister retten til de brands de selv opfinder undervejs er kun til at grine over (senest har de mistet rettet til at bruge navnet GMail i både UK og Tyskland!)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu en af Google''s "gennemtænkte lanceringer" - med tak til DaveN, min co-host på WebmasterRadio :)

Jeg er ved at teste hvlke større danske websites der skulle være sårbare overfor denne fejl - så watch out hvis du har et website! hehe (Martin, bare rolig, det ser ud til at Daniel HAR lavet sit hjemmearbejde på dine sites)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel, du har det vist med Google som jeg har det med TDC

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

> Mikkel, du har det vist med Google som jeg har det med TDC

Nej, det tror jeg ikke. Jeg ELSKER Google. De har uden tvivl været en af de mest direkte årsager til de mange penge jeg har tjent gennem de sidste 6-7 år. Jeg skylder dem al mulig tak for det. Jeg har også flere gode venner hos Google, som jeg sætter stor pris på og respekterer ufatteligt meget for deres arbejde.
 
Men, for der er jo nogle men''er ...
 
- Jeg bliver ked af det når jeg ser et projekt der startede så fint ud tager alvorligt dumme strategiske skridt
 
- Jeg bliver irreteret når en ellers god søgemaskiner bliver ringere på grund af slendrian og grådighed
 
- Jeg bliver sur når en ellers glimrende virksomhed som Google, opfører sig ekstremt arrogant, misbruger andre eller sjusker med folks tillid
 
- Jeg bliver rasende når en multinational mastodont som Google vælger at tromle gennem verden som en anden Stalin, upåagtet af lov og ret med en arrogant forestilling om at alt vil tilpasse sig dem.
 
 
Så man kan måske godt sige at Far er sur og skuffet, men det afholder jo ikke en fra at æde juleanden, vel? :)
Side 4 ud af 4 (40 indlæg)