Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SPF? Mails kommer ikke frem - HJÆLP please:(

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,


På HerGece.com sender vi mails ud til folk der tilmelder sig vores nyhedsbrev, samt der bliver sendt invitation fra medlemmer på siden, til deres venner. Vores mails røg i første omgang i uønsket post til hotmail.. På et tidspunkt kom de slet ikke frem.
Vi fik oprettet SPF osv. og så virkede det. Men nu virker det ikke IGEN... De kommer slet ikke frem.


Domænet HerGece.com er her hos Gratisdns og jeg har oprettet det rigtigt med TXT.


Første vi gang oprettede gjorde vi sådan:


v=spf1 a mx ptr ip4:89.186.169.115 mx:mail.gigahost.dk ~all
(og der står 43200 ud for Ny TTL)


Nu har jeg endnu engang læst en del om det her SPF og vi har så tilføjet to flere TXT. For det står forskelligt fra sted til sted der omtaler det her med SPF. De ekstra vi har tilføjet ser således ud:


"v=spf1 ip4:89.186.169.115 a mx ptr mx:mail.gigahost.dk ~all"


"v=spf1 a mx ptr ip4:89.186.169.115 mx:mail.gigahost.dk ~all"


Nu er alle tre SPF records oppe. Og der sker ingenting.. Vores mails kommer ikke frem.


Jeg bruger Gigahost og de har ikke SMTP. Kan det skyldes det? Gigahost siger, at man bare sender over IP.


Det script vi bruger til at sende nyhedsbrev ud med, har vi prøvet fra andre domæner/servere der har SPF, og de ryger lige ind i hotmail indbakke. De domæner har cpanel og der indstiller man SPF derinde.


Jeg håber VIRKELIG en eller anden kan hjælpe med at løse dette problem. Jeg har over 10.000 medlemmer i nyhedsbrevet, men jeg kan ikke sende mails ud til 85% af dem, fordi de har hotmail konti (((


William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal angive den ip / domæne du sender dine mails ud fra, så hvis du ikke burger mail.gigahost.dk til det er det ikke den du skal angive.

Se evt her: http://www.gratisdns.dk/SPFdraft.txt

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
> Gigahost siger, at man bare sender over IP.

Email over IP uden SMTP - den er sgu ny for mig :)
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anders,

Jeg bruger Gigahost.. Ved ikke om jeg har skrevet forkert i indlægget...

 

Hej Mikkel,

Jeg er mega anti-teknisk :) Jeg kan f.eks. ikke sende mails fra min outlook i lande, hvor internetudbyderen ikke giver en SMTP. Det har gigahost ikke...

 

Kære venner... Hjælp please...

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Gigahost og de har ikke SMTP. Kan det skyldes det? Gigahost siger, at man bare sender over IP.



De sender nok igennem SMTP serveren :D

Hotmail har et større regelsæt som skal følges, hvis ikke det følges så vil de blokere IPen som I sender fra. Hertil har de et værktøj som gør det muligt for administrator at se hvor mange modtagere der har klaget over de mails sendt igennem IPen, er der for mange klager så blokere de, der kan man følge med i hvor mange trap mail der sendes til (dem må man ikke sende til), er der for mange så blokere de...... Er der for mange så blokere de :)


Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er mega anti-teknisk :) Jeg kan f.eks. ikke sende mails fra min outlook i lande, hvor internetudbyderen ikke giver en SMTP. Det har gigahost ikke...



 

Er så ikke det samme, det er der mange der ikke har. Derfor er webmail opfundet. Hvis man ikke vil købe en SMTP adgang som kan bruges uanset hvor man er.

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
[/QUOTE]


så vil de blokere IPen som I sender fra

[/QUOTE]

 

Kan de så skyldes at gigahost IP''en er blokeret? For jeg er vel ikke den eneste på den server med den IP adresse.. Jeg har en gigahost pro pakke.

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvilken udgående mailserver benytter du?

Tvivler på at det er mail.gigahost.dk, så du du skal rette det til den du benytter så hotmail kan se at mailen kommer fra den host der angives i spf i TXT recorden.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Proev at vise os headeren til en mail afsendt fra dit system. (ikke noedvendigvis til hotmail)
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :


Kan de så skyldes at gigahost IP''en er blokeret? For jeg er vel ikke den eneste på den server med den IP adresse.. Jeg har en gigahost pro pakke.


 

Kommer den i uønsket post, så har brugerne valgt det som uønsket ellers er indholdet forkert, så de måler det som spam. - Det kommer dog an på om I altid kommer i denne mappe eller hvordan det hænger sammen.

 

Kommer det slet ikke frem, så er IPen nok blokeret, det kan gigahost se i deres log.

 

Du skal nok ikke regne med at I er de eneste der bruger den nej, det vil nok ikke kunne løbe rundt at alle har hver deres server til den pris.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)