Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Går du også med drømmen om at flytte til Thailand og starte forretning dernede?

Side 3 ud af 7 (67 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

frands99:

Nej den laver åbenbart automatisk links ved nogen ord, ved ikke om det hvad Hr Thorborg snakker om i hans seneste video, syntes det er et dårligt tiltag.

 

Nej har pt ingen billeder desværre. Men får nogen den 4 April ca, så hvis du kender nogen som muligvis skulle være interesseret, vil jeg hellere end gerne sende dem til dig, skulle du kende nogen som vil købe det, vil du selvfølgelig få en dejlig bonus:-)

 

Hav en god dag.

Jeg elsker bonus, ha ha! Nej, send mig billeder og info og så skal jeg se hvad jeg kan gøre...

Ja, jeg ved heller ikke lige hvad det er for noget med de autolinks Amino nu genererer. Færdes ikke så meget herinde mere, så ved ikke om det er noget nyt eller noget der har været sådan i længere tid...

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Ole Rørbye:

Puha, der er mange gode grunde til at slå sig ned her(som der er ved så mange andre lande).

Nogle af de ting der fanger mig er:

  • Det er billigt at leve her
  • Det er altid varmt
  • De har nogle smukke strande
  • Utrolig natur, som man kan udforske i det uendelige
  • Thaierne er generelt meget hjælpsomme og venlige
  • Lav skat
  • Billig arbejdskraft
  • Gode muligheder for forretning (huskøb og export)
  • Oplevelsen!
  • Og sidst men ikke mindst... Så er deres fisk altså noget større end dem man fanger på stang hjemme i DK - se bare billedet herunder :)

Helt offtopic....!

Fiskene er helt sikkert større i Thailand :-) Hvis du har lyst til at sende nogle billeder hjem og til at skrive et par linier, så vil jeg med glæde modtage noget fra dig til www.fiskemagasinet.dk :-) Og hvis du har videooptagelser af fiskeriet, så vil jeg rigtig gerne låne det til www.FiskeTV.dk :-)

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Revisorblogger:

Jeg kan se at der er flere der skriver at i har købt hus i Thailand. Jeg har tidligere selv undersøgt sagen og mener ikke at det for udlændinge er tilladt at eje jord i Thailand.

Har jeg misforstået noget? - Eller hvordan er i kommet uden om den problemstilling?  

Det er sandt - men ikke noget problem.
For ja, du må ikke eje. Men er det nu også nødvendigt?
Man skal gøre op med hvad man vil med sin bolig; sommerhus, investering, etc., og så anskaffe sig boligen efter det.

Tidligere var det populært at oprette et firma der ejedede grunden. Men det har altid været ulovligt, omend meget populært, for der var ingen ricici forbundet med denne ulovlighed.
Nu har man derimod både strammet loven og begyndt at efterleve den, så det er yderst risikabelt. Det skal dog siges at har virksomheden REEL forretning så er det ikke ulovligt, men det er ikke sådan metoden er blevet anvendt.

De mest populære metoder til at få "sit eget" er enten at lave et lease eller en usufruct agreement. Kort fortalt så sikrer en lease dig brugsretten i 30år og usufruct i din livstid. Leasen kan udvides til yderligere 30år, men det er en fremtidig option.
På disse to metoder skal der være en thailandsk ejer. Denne ejer kan godt nægte dig at sælge boligen, men han kan ikke fjerne dig fra grunden. Du har "brugsretten" i perioden.
Og hvis du kigger på husprisen i Thailand og dividerer den med det antal år du forventer at bruge huset, ja så er det trods alt billigt alligevel. Så jeg mener, er det vigtigt at eje grunden?

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BKK,

Tak for svaret. Det kunne bestemt bruges! - Gode pointer du har. Yes

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Ole Rørbye:

Puha, der er mange gode grunde til at slå sig ned her(som der er ved så mange andre lande).

Nogle af de ting der fanger mig er:

  • Det er billigt at leve her
  • Det er altid varmt
  • De har nogle smukke strande
  • Utrolig natur, som man kan udforske i det uendelige
  • Thaierne er generelt meget hjælpsomme og venlige
  • Lav skat
  • Billig arbejdskraft
  • Gode muligheder for forretning (huskøb og export)
  • Oplevelsen!
  • Og sidst men ikke mindst... Så er deres fisk altså noget større end dem man fanger på stang hjemme i DK - se bare billedet herunder :)

 

Super, jeg har selv kendt nogle Thai'er, og de er både meget flinke og virkelig hårdt arbejdende folk. Dog tænkte jeg mere på det politiske liv i Thailand som jo ikke har været det mest stabile.

 

Men håber da du kommer til at nyde det, og mange år frem!

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan @ Abcel:

Kristian Ole Rørbye:

Puha, der er mange gode grunde til at slå sig ned her(som der er ved så mange andre lande).

Nogle af de ting der fanger mig er:

  • Det er billigt at leve her
  • Det er altid varmt
  • De har nogle smukke strande
  • Utrolig natur, som man kan udforske i det uendelige
  • Thaierne er generelt meget hjælpsomme og venlige
  • Lav skat
  • Billig arbejdskraft
  • Gode muligheder for forretning (huskøb og export)
  • Oplevelsen!
  • Og sidst men ikke mindst... Så er deres fisk altså noget større end dem man fanger på stang hjemme i DK - se bare billedet herunder :)

 

 

Super, jeg har selv kendt nogle Thai'er, og de er både meget flinke og virkelig hårdt arbejdende folk. Dog tænkte jeg mere på det politiske liv i Thailand som jo ikke har været det mest stabile.

 

Men håber da du kommer til at nyde det, og mange år frem!

Mange tak Dan!

Vedr. de politiske problemer i Thailand, så forventer jeg ikke at det kommer til at skabe problemer for os. For det første opholder vi os ikke i Bangkok, hvor de fleste demonstrationer jo oftest foregår og selvom der kommer demonstrationer i Pattaya-området, ja så kan man jo forsøge at undgå dem :o)
Det der selvfølgelig kan ske, er at regeringen på sigt antager en mere fremmedfjendsk holdning, ligesom vi jo har gjort her i DK. Det kan selvfølgelig potentielt skabe problemer, men nok ikke større problemer end at det også kan takles og ellers rykker vi da bare videre til Bali, ha ha!
Jeg bruger ikke så meget krudt på at forholde mig til ting, der kan ske i fremtiden. Bliver det et problem, så må vi forholde os til det, til den tid, men kan godt forstå dine tanker Wink

@Kristian: Ja det har du ret i :o)

 

Dbh fra Jørgen 

 

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja... :)

Og nu har mads herinde fra sørme også skrevet en artikel som de store fisk herude :)

http://www.fiskemagasinet.dk/nyheder.htm?show=uniq&newsid=9483

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

At starte noget i Thailand, lyder ikke som en dårlig ide.

Der er som sagt en masse goder, når man tag Danmark og så Thailand.

Held og lykke med det.

Mvh.

Kristian Lim Andersen

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Lim Andersen:

At starte noget i Thailand, lyder ikke som en dårlig ide.

Der er som sagt en masse goder, når man tag Danmark og så Thailand.

Held og lykke med det.

Mvh.

Kristian Lim Andersen

Tak for det Kristian! Smile

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Ole Rørbye:

Ja... :)

Og nu har mads herinde fra sørme også skrevet en artikel som de store fisk herude :)

www.fiskemagasinet.dk/nyheder.htm?show=uniq&newsid=9483

Selvfølgelig lægger jeg det på, når du sender det til mig :-) Jeg takker igen for det tilsendte, og glæder mig til at høre om flere store fisk...!

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Side 3 ud af 7 (67 indlæg)