Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dreng kvalt i sin elefanthue- Ideer til baby/børne huer ...

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en rigtig god idé med elefanthuer som børn ikke kan kvæles i. Velcro vil sikkert være en god løsning da børnene så også selv kan tage den af og på.

Jeg har selv en lille dreng som går med elefanthue og efter denne tragiske ulykke er jeg sikker på at jeg ikke er ene om at udgøre efterspørgslen på sådan et produkt.

 

@ elefanthuefabrikanter: Her er en mulighed til at differentiere dit produkt

 

 

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget om børn, så bare spørg her Stick out tongue  Jeg har da et par stykker eller 5.

Nå, men huer med velcro findes.  Både som elefant hue og som noget der mest af alt ligner en "motorhjelm" eller en russer hat uden pels.. Jeg har dog kun set dem i fleece, om andet eksisterer vides ikke... nu har jeg nemlig drenge der nægter andet hovedbeklædning end fcb strik-huer

Og... hvor er det dog forfærdeligt når sådan noget sker. Man føler virkelig med dem der står tilbage. Man tænker det jo nærmest ikke muligt før det sker.  Det giver myrekryb sådan noget.

/Jannie

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
men folk køber ofte kun sikkerhedsgenstande som fx. en velcro elefant hue, når de har det tæt inde på livet

 

Helt rigtigt, hvis jeg havede kendt til problemet før, så havede jeg fundet andet alternativ til elefanthuen... .. bare for en sikkerhedsskyld...

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

jannie N:

Noget om børn, så bare spørg her Stick out tongue  Jeg har da et par stykker eller 5.

 

Så kender du jo easy up pants/ blebukser... det jo ikke velkro,

Hvis man tog noget hen af samme ide ,behøver ikke være synligt på huen at den kan rykkes i stykker... Og er sikker på det kan laves, så det alligevel holder til en del.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

M.P:

Kan du ikke linke til dem du har haft set? Jeg kan umiddelbart kun finde fleece produkter og med stor velcro lukning. Ikke lige det design jeg selv forestillede mig :-)

Mikk-Line har, eller har haft dem med velcro.

Mvh. Rune.

 

Tilføj mig på Twitter

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Neeeeej-da:

jannie N:

Noget om børn, så bare spørg her Stick out tongue  Jeg har da et par stykker eller 5.

 

 

Så kender du jo easy up pants/ blebukser... det jo ikke velkro,

Hvis man tog noget hen af samme ide ,behøver ikke være synligt på huen at den kan rykkes i stykker... Og er sikker på det kan laves, så det alligevel holder til en del.

Det kan det garanteret, men det skal jo så nok lige være et andet materiale, så huen også kan overlave en milliard vaske - og så er det spørgsmålet om det ikke ville holde for godt.  Min den lille ville sagtens kunne hænge i sådan en ble, og stykket der skal kunne rykkes over må jo omtrent være lige så stort mindst, hvis huen stadig skal lukke til. Obs han er 2½ næsten. Det hjælper jo ikke rigtig noget, at hullet bare bliver større hvis barnet hænger fast.

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer

Det var synd, det er efter min mening svært at lave 100% sikkert tøj. Men selvfølgelig skal man prøve så godt man kan. Jeg har været med til at lave en del huer efterhånden, og mit skøn ville være at en 3 stk små metal trykknapper, godt kunne holde til at være knappet - og ville ryge fra hinanden ved træk. Og huen ville være nemmere at tage på!

- Bergfrida Hansen

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Bergfrida:

Hej med Jer

Det var synd, det er efter min mening svært at lave 100% sikkert tøj. Men selvfølgelig skal man prøve så godt man kan. Jeg har været med til at lave en del huer efterhånden, og mit skøn ville være at en 3 stk små metal trykknapper, godt kunne holde til at være knappet - og ville ryge fra hinanden ved træk. Og huen ville være nemmere at tage på!

- Bergfrida Hansen

 

Hej Bergfrida.

Det er nemlig rigtigt..... 100 procent sikkert tøj ville være svært at lave.

Jeg har idag haft kontakt til vores børns vuggestue/børnehave, Det er faktisk ret vildt så mange ideer de har til hvordan man kan gøre MANGE ting lidt mere sikkert.

Jeg er nok ikke den rette til at følge disse ideer ud i verdenen, men alle deres forslag, og evt bemærkninger vil løbende blive skrevet herinde af mig.

Men din ide er hvertfald også en go ide! ....

100 procent sikker kan man jo nok aldrig gøre det , men det er de helt små ting der kan gøre en stor forskel....

 

Ja nu ved jeg ikke om jeg går for meget op i det her , men det er bare sådan jeg er :). Ha en go dag derude!

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

hej.

Det er så ganske forfærdeligt med en så meningsløs ulykke.

Nu havde vi lige glædet os over solstrålehistorien fra Ranum og så dette.

Jeg mener personligt at elefanthuen er uegnet for små børn. Selv med velco kan det i værste fald gå galt.

En "russerhue" med klapper og uden bånd naturligvis. må være at foretrække og tilstrækkeligt.

Nu spørger jeg dumt fordi det er meget længe siden jeg selv havde små børn: Findes sikkerhedshalstørklædet stadig på markedet? - altså konstruktionen hvor den ene ende stikkes ind i et dobbeststrikket stykke?

Med dybeste medfølelse 

hilsen  Sören

 

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

sören :

Nu spørger jeg dumt fordi det er meget længe siden jeg selv havde små børn: Findes sikkerhedshalstørklædet stadig på markedet? - altså konstruktionen hvor den ene ende stikkes ind i et dobbeststrikket stykke?

 

ja det aner jeg faktisk ikke ... men jeg ved at halstørklæde er forbudt i mange vuggestuer/børnehaver... så tror heller ikke det er "in" ?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)