Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket HD kamera skal jeg vælge?

Side 3 ud af 8 (72 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

Det er desværre ikke mig der har lavet Joomla tutorials, men jeg burde nu nok stadig have styr på tekniske gadgets :)

Ups, Jeg har vist forvekslet dog med Rasmus Hoeks - sorry Smile

Nå, men, jeg antog, at du skulle lave præsentationsvideoer for kunder. Det lyder ikke til at være helt korrekt. Kunne du ikke skrive lidt om, hvad videoerne skal bruges til?

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er (indtil videre) primært til nettet. Seminare og workshops som godt kan trække ud i nogle timer. 

Pt arbejder jeg med medlemssites hvor man betaler X bobs om måneden og så bliver klogere på et givent emne. Den opløsning jeg plejer at ende med er faktisk helt nede i 720*400 (ikke HD), så det er ikke fordi jeg skal bruge broadcast kvalitet eller lign.

Omvendt vil jeg heller ikke skyde mig i foden og købe noget der gør at jeg skal have nyt kamera igen om et år :)

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

Nej det er (indtil videre) primært til nettet. Seminare og workshops som godt kan trække ud i nogle timer. 

Hmmm, så tog jeg fejl igen Smile

I det tilfælde ville jeg ikke vælge DSLR. Min vurdering ultra kort: Du får ikke noget ud af DSLR's unikke fordele. Derimod kan ulemperne i form af manglende optagelængde gøre (læs: vil på et eller andet tidspunkt gøre), at du mister dele af en workshop.

SmileCarsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Malmö
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige købt en ny Panasonic TM700 camcorder. Den er utroligt god og jeg har kun betalt 750$ for den.

Jeg vil også gerne bestille JEG35SP DOF for 375$ hvilket jeg tror er en rigtig god kombination.

 

Men der er ingen tvivl om at DSLR, især D5 er en kanon løsning. 

PixelGraf.Dk - Development Studio

Webdesign og Typo3 CMS

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

@Carsten: tak :)

Sandi:

Hej

Jeg har lige købt en ny Panasonic TM700 camcorder. Den er utroligt god og jeg har kun betalt 750$ for den.

Jeg vil også gerne bestille JEG35SP DOF for 375$ hvilket jeg tror er en rigtig god kombination.

Men der er ingen tvivl om at DSLR, især D5 er en kanon løsning. 

Panasonic'en kommer ind som nr 2 i den liste jeg tidligere postede (og andre sites kårer dette kamera til det bedste).

Ang. JEG35SP DOF. Det er muligvis mig der er frygtelig uvidende omkring video optagelse... Men hvad er det lige den gør? Jeg kiggede på deres site og blev ikke klogere :)

EDIT: Og hvor havde du iøvrigt købt Panasonic'en til 750$? I danske dollars står den til næsten 8000 (og nyeste Sony 560 til næsten 1000 mere).

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:
Ang. JEG35SP DOF. Det er muligvis mig der er frygtelig uvidende omkring video optagelse... Men hvad er det lige den gør?

Den gør, at du kan bruge DSLR linser på dit videokamera. Den indeholder lidt linser og sandsynligvis lidt elektronik til at styre blænden i den monterede linse.

Du vil aldrig kunne opnå samme look som på et rigtigt DSLR, da video-kameraer har meget mindre sensor. Nu bliver det igen tekniskSmile

Hvis du vil have et mere professionelt look på dine videoer, kan det sikkert betale sig at spare lidt på kameraet og i stedet bruge pengene på noget video-lys og en softbox. Det kommer dog meget an på din typiske anvendelse.

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for forklaringen Carsten Smile

Umiddelbart ville jeg foretrække DSLR kvaliteten, men jeg tror desværre ikke at vi er der helt endnu når man ser på det jeg skal bruge dyret til.

Omvendt synes jeg også at Sonys bud er en smule pebret i prisen:

http://www.sony.dk/product/cam-high-definition-on-memory-stick/hdr-cx560ve

Så jeg må lige stikke hovedet i blød (hvordan man så end gør det) og tygge lidt på det. 

Endnu en gang mange tak for hjælpen til jer alle.

Fra Malmö
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen!

Jeg blev overrasket over at kameraet som jeg havde købt for 750$  nu er oppe på 1000$. 

Kameraet HDC-SD800 koster 850$. Jeg har købt på B&H photo video 

Jeg kan godt se at det er et nyt kamera, og jeg kan ikke se en større forskel mellem de to kamera.

Jeg hved ikke hvorfor camcorder TM700 koster 150$ mere. Men jeg har egentlig heller ikke brugt så meget tid på at sammenligne dem. 

Angående JAG35S, så har du forneden en video som viser en optagelse av en film som er optaget med et kamera hvorpå der er tillagt JAG35SP adapter. Det andet eksempel af en optagelse 

PixelGraf.Dk - Development Studio

Webdesign og Typo3 CMS

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Selvom i har været godt omkring det vil jeg også lige byde ind her.

Jeg bruger DSLR kameraerne professionelt til video produktion, og billed kvaliteten er rigtig god, men de er meget tæt på ubrugelig til det formål du beskriver, uanset model ligger du med en max optage tid omkring 12 - 20 min, for at få den fede billede kvalitet skal du kende kameraet og kunne bruge det i fuld manuel indstilling, vide hvad blænde, lukke tid, iso osv. er.

En anden ting omkring DSLR er at du kun har manuel fokus, hvilket også kræver megen øvelse og evt ekstra udstyr for at fungere optimalt.

En tredje ting er varme udviklingen, hvis du skal filme en to timers workshop uafbrudt, hvor du hele tiden starter kameraet igen efter 12min og skifter kort hele tiden - så vil kameraet blive meget varmt og til sidst slå helt fra. det er værst på de små modeller som 550D/600D jo større kamera huset bliver jo mindre bliver varme problemet.

DSLR kameraerne er fede til video, men de er bare svære at arbejde med, så til dit brug vil jeg anbefale et traditionelt videokamera, så kan du fokusere på indholdet af dine videoer og ikke bruge alt din tid på at finde rundt i teknik.

//Meik

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

@Sandi og @Meik: Mange tak for jeres input.

Tror det er tydeligt at DSLR dyrene ikke helt er klar nok til hvad jeg vil endnu. 12-20 minutter er simpelthen for lidt og bliver for bøvlet (jeg ville også tabe meget af indholdet da den person jeg optager nok ikke lige venter på at jeg får skiftet hukommelseskort :)).

Side 3 ud af 8 (72 indlæg)