Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg på dybt vand?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino brugere:)

Jeg er inde på http://www.toldpriser.dk/toldberegner - hvor jeg undrer mig lidt over told beregneren. hvis jeg sætter beløbet til max 79 kr så skal jeg ikke betale told & moms for de varer jeg importere. Hvis vi sagde jeg købte 10 hovedetelefoner til en samlet pris på 500 så skal jeg betale 125 i told & moms samt 160 kr i gebyr til post danmark. Det giver ingen mening for mig.

altså i princippet kunne jeg lige så godt bestille 1 stk den ene dag og 1 næste dag osv. så ville jeg slippe for at betale disse omkostninger eller er jeg helt galt på den?

Jeg har undersøgt det lidt nærmere. Lad mig give et eksempel:

Inde på alibaba.com ser jeg flere og flere som bestiller 1 stk den ene dag, 1 stk mere - 2 timer senere osv osv. Kan i forklare mig dette?

Tak på forhånd:)

Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan være tale op dropshipping hvor sælgeren bestiller og får sendt direkte til sin kunde ?

Evt. kan det jo være som du selv er inde på at der spekuleres i netop TOLD og MOMS, ved import af 1 stk overstiger du ikke grænsen for hvornår der skal tillægges told og moms, men bestiller du 10 stk i samme forsendelse så skal der told og moms på...

Det gælder om at regne ud hvad der bedst kan betale sig :)

Mvh,

Martin.

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12673
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

patrickbx:
hvor jeg undrer mig lidt over told beregneren. hvis jeg sætter beløbet til max 79 kr så skal jeg ikke betale told & moms for de varer jeg importere. Hvis vi sagde jeg købte 10 hovedetelefoner til en samlet pris på 500 så skal jeg betale 125 i told & moms samt 160 kr i gebyr til post danmark. Det giver ingen mening for mig.

Du glemmer så lige at told beregnes ikke kun ud fra varens pris, men vares pris + fragt omkostninger.   Iøvrigt har moms jo ingen betydning for dig for den bliver jo modregnet i momsregnskabet.

 

 

Mvh

Ravn

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en bagatel grænse på DKK 80,- ved forsendelser fra ikke EU lande.

Så din udregning er sikkert rigtig nok, borset fra 125,- kun ligner moms? de 160,- er sikkert en takst for toldbehandling hos PostDanmark.

Det lyder til du vil bestille som privatperson?

I princippet kan du godt bestille 10 forsendelser, men så skal du jo nok ligge x10 forsendelsesgebyr oveni vil jeg tro.

Det med Alibaba kan være fordi fragten er så billig så de gør det som du selv er inde på, bestiller flere ordre for at undgå told og moms. Hvis du vil det (vi kender jo ikke dine priser og kalkulation) ville jeg nok bestille med lidt mellemrum, helt dumme er de ikke hos PostDanmark, som er dem der åbner dine pakker i toldcenteret i Kastrup, hvis du får varer fra Kina.

Hold lige ørene stive med Alibaba, der er gode, men også banditter.... lav en prøve ordre først... ellers er alle lommepengene bare væk  ;-)

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 02:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

ExportInnovation:

Hold lige ørene stive med Alibaba, der er gode, men også banditter.... lav en prøve ordre først... ellers er alle lommepengene bare væk  ;-)

Usædvanlig dum kommentar uden hold i virkeligheden.

På Alibaba.com er der mange respekterede virksomheder, ognaturligvis er der også mindre seriøse imellem. Men Alibaba er en portal der samler disse virksomheder, og at betegne Alibaba som banditter er tåbeligt og tyder ikke på du har stor erfaring med at bruge det som site for search for products..

Gosh jeg kan ikke forstå hvor alle de tosser kommer fra..

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 02:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Entrepreneur - Jan:
Usædvanlig dum kommentar uden hold i virkeligheden.

Du kan jo bare læse folks erfaringer herinde i forum... Det eneste der er dumt er at være naiv på de kanter... Læs i øvrigt tingene ordenligt igennem... Jeg opfordrer til at han holder ørene stive fordi han måske ikke har så meget forstand på det

Entrepreneur - Jan:
Gosh jeg kan ikke forstå hvor alle de tosser kommer fra..

Nej det kan du sikkert ikke, men det siger jo mere om dig end om andre...

//

 

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 03:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

ExportInnovation:

Du kan jo bare læse folks erfaringer herinde i forum... Det eneste der er dumt er at være naiv på de kanter... Læs i øvrigt tingene ordenligt igennem... Jeg opfordrer til at han holder ørene stive fordi han måske ikke har så meget forstand på det

Jeg læser tingene som de skrives. Du skriver Alibaba er banditter... Det er et tåbeligt postulat uden indhold. Men jeg kan da godt simplificere det for dig så selv Du forstår hvad Alibaba er:

Alibaba.com er en portal hvor virksomheder enten med eller uden abonnement kan tilmelde sig og enten søge produkter eller tilbyde produkter. Alibaba har INTET med virksomhederne at gøre, udover at de rater antal år som medlemmer med en "Supllierstatus".

AliXpress er ligeledes et tiltag hvor virksomheder til en høj pris sælger færre antal enheder til alle dem der ikke har penge til andet eller formåen til at kontakte og kommunikere direkte med de store leverandører.

At kriminalisere Alibaba ved at kalde dem banditter er ikke blot usandt, men også tåbeligt da de har skabt verdens største handelsplatform for købere og sælgere.

Så hvad du mener fortæller noget om mig, fortæller mere om den manglende viden du har.

Så gentager gerne, hvor kommer alle de tosser fra... For i min egen lille verden, der er det sådan at man ikke bør skrive eller udtale sig om noget man ikke ved noget om. Man kan spørge og lære.. for så bliver man klogere..

Der er så til tider også de tilfælde hvor man tror man ved noget og så udtaler sig, det skal der da også være plads til selv når man tager fejl. Men så er det godt at erkende sine tåbeligheder istedet for at understrege dem med yderligere tåbelige indholdsløse indlæg.

PS Tilføjelse

Og hvis Du tror at den mikroskopiske andel som Amino´er udgør i erfaringer med Alibaba er retvisende for virksomhederne på Alibaba i almindelighed, så skal du også lære lidt om matematik.

Køb ren argan olie her

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 04:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Stop nu den diskussion om hvorvidt de er banditter eller ej. Der blev aldrig skrevet at virksomheder på Alibaba generelt var banditter. Der blev skrevet at nogle var gode og nogle er banditter, hvilket er helt korrekt.

Jan du farer frem og kalder folk for tosser og kritiserer deres matematikevner, men tag nu lige en slapper og indse at manden aldrig har prøvet at kriminalisere alibaba eller kaldt alle derinde banditter.

Han har skrevet at nogle er banditter og kommet med et råd om at trådstarter skal se sig for. Et udemærket råd efter min mening.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 05:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Jan du farer frem og kalder folk for tosser og kritiserer deres matematikevner, men tag nu lige en slapper og indse at manden aldrig har prøvet at kriminalisere alibaba eller kaldt alle derinde banditter.

Han henviser til erfaringer her på Amino med handel via Alibaba. Jeg vil påstå at jeg har set flere indlæg, hvoraf en del er slettet, hvor Aminoer er snydt af andre erhvervsdrivende Aminoer end folk der er snydt på Alibaba, derfor matematikken i relation til antallet af virksomheder repræsenteret her og på Alibaba.

I min optik er det tosset at komme med så generaliserende udtalelse som i princippet ikke kan anvendes til nogetsomhelst, da han ikke angiver en metode til hvordan trådstarter kan undgå fælderne, hvorfor det bare er snik/snak eller hear/say såfremt han ikke selv er blevet snydt, hvorfor den 2., 3. 4. håndsviden han giver videre i almindelighed er utroværdig.

Hvor mange er "nogle" banditter? 10-100-1000-5000?

Hvordan ved man hvem der er banditter?

Skal man som udgangspunkt ved kontakt gå ud fra at de vil snyde en?

Hvordan ved man om man snakker med en agent, en sjover, en tosse eller en fabrik?

Min pointe er, at generaliserer man ved at skrive nogle er banditter uden at have belæg for det, så er det mindste man kan gøre da at give en "drejebog" for hvordan man undgår dem der ikke har helt rent mel i posen.

Alt andet er tågesnak Smile

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)