Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette lovligt?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Herfølge
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

God dag.

Efter lidt tilfældig rejse rundt på nettet, faldt jeg over en kinesisk hjemmeside (dog på engelsk, gudskelov :b) der sælger et mærke bukser, der i danske butikker koster mellem 1000 og 2500, til kun små 200 kr (ekslkusiv fragt, dog). Også var det jeg tænkte, om det virkelig kunne passe? Om de kan lave dem så billigt, osv., osv.? Og om det er muligt at importerer en masse af dem, og sælge dem videre (selvfølgelig som virksomhed) uden det ville være ulovligt. Jeg læste så efterfølgende at parallel-import faktisk er lovligt, hvis leverendøren påstår at de varer der bliver handlet med er "ægte", rigtige, osv.

Mit spørgsmål er altså: Hvis levendøren på fakturen har skrevet: "xxx par ''buksemærket'' til xxx pris" Er det så lovligt for mig og sælge dem videre, som det mærke?

Håber I kan forstå mit lidt indviklede problem.

MVH. Jonas Holm

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det er parallel-import er det lovligt som du selv skriver. MEN MEN jeg tror ikke på, at det er de ægte mærker. Har selv været i Thailand og deres kopier er så gode, at man ikke kan se forskel på kopierne og de ægte produkter.
Fra Herfølge
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Men, er det ikke dét? - Parallel import?

Ja okay, det er de vidst ret gode til. Men hvis jeg har en faktura på de "siger" det er det mærke, er jeg så ikke uskyldig? (:

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kommer vist lidt and på om du handler i god eller ond tro.
Spørgsmålet er om man med rigmelighed kan antage at du ikke vidste at de var kopivarer når du købte 2500kr varer til 200kr.
Jeg må sige at jeg aner ikke om den kan køre igennem systemet, jeg er jo ikke advokat, men kan kan nok godt antages at importen bliver stoppet temmeligt hurtigt når du har fået det første sagsanlæg fra det givne mærke tror jeg ikke det kan forsvares at du handler i god tro længere.

Peder

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 28-02-2007 20:05:43 Forfatter: Konne Hvis det er parallel-import er det lovligt som du selv skriver. MEN MEN jeg tror ikke på, at det er de ægte mærker. Har selv været i Thailand og deres kopier er så gode, at man ikke kan se forskel på kopierne og de ægte produkter.

 

parallel-import er ikke altid lovligt, hvis det er udenfor EU, bare lige til info..

Fra Herfølge
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der med 2500, passer heller ikke heelt - mærket laver bukser der koster op til 2500. De modeller jeg har "planer" om at importere er de billigste - 1000 til 1600-1700.
Så med fragt, told, moms, osv, kan de hurtigt komme op på små 4-500. Virker det så mere realistisk.


Magle, kan du ikke uddybe lidt?

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder som om du handler i ondt tro - derfor ikke lovligt. Om der står noget andet i faktura er jo bare noget de kan skrive.

Hold dig fra de Evisu bukser....  

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tjo, lidt mere plausibelt bliver det vel at du skulle kunne tro at det var lovligt... Hehe...
Eller jeg kender jo ikke ligefrem indkøbspriser på bukser så det kan da vel i grunden sagtens være at de er helt reelle.
I det tilfælde tror jeg ikke der kan være noget problem i at starten en import.

Peder

Fra Herfølge
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg handler ikke i ond tro, overhovedet. Jeg har selv 3 par jeg har købt direkte fra Kina, og alt tyder på de er ægte.

"Plausibelt" Hvad betyder det? (:

Men, hvis jeg har papir på de siger de er ægte, går det så ud over mig, hvis det er.

Og nej, det er ikke Evisu bukser. (;

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :


Magle, kan du ikke uddybe lidt?


 

Det kan jeg sagtens:

 

Det er vigtigt at du skelner mellem import indenfor EU zonen, eller udenfor EU.

Når du importerer fra 3. land, såsom USA, Kina osv, så må du IKKE importere varer, hvis mærkevareindehaveren har tildelt distributionsrettigheder til en lokal agent/distributør i EU.



Det er et brud på mærkevare/ophavsret loven, og er lig med ulovlig parallel import.



Du kan og bør tjekke med mærkevare og patentstyrelsen før du ønsker at importere varer fra 3. lande (uden for EU), da det er dem som SKAT (tolderne) trækker på når det kommer til import af mærkevarer.

Denne tekst er skrevet af en anden amino, jeg brugte søge funktionen fordi jeg ikke selv gad skrive det


Side 1 ud af 2 (12 indlæg)