Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop med børnetøj - alle råd søges

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

halgård:

Ved I om market for tøj til damer er ligså mættede som til børn

 

Prøv at lave en simpel googlesøgning på hhv. "dametøj" og efterfølgende "børnetøj" - og se hvor mange resultater der kommer frem. Det giver en meget god indikation.

vh/ Ulrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Simonesmor,

Det er godt nok en ordentlig spand koldt vand, du har fået kylet i hovedet, hva'?

Jeg håber min'sæl, at du har tænkt dig at lytte - og derefter få tørret håret og se at komme igang med dine drømme!

1. Se at komme så langt, du kan

2. Undervejs får du opbygget nogle uvurderlige erfaringer

3. Du lærer om alt det organisatoriske, marketing, leverandør-aftaler, regnskab, får bygget netværk osv, osv

4. Det kan smutte, hvis markedet ikke holder (fx recession), eller hvis du lige mangler at få strammet op på nogle af sine iværksættersider

5. Hvis det glipper, kan du finde et andet område end børnetøj/ webshop, og så har du al erfaring fra første forsøg at bygge på

6. Du fortryder, hvis du ikke forsøger. Hvor mange Amino'er i tidens løb har ikke prøvet at snuble, men har rejst sig igen

Go' rejse!

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er der plads til endnu en webshop med børnetøj. Jeg har altid sagt "don't go there", men efter vi sidste år åbnede en webshop specifikt med soltøj og solcreme til børn opdagede jeg, at det var supernemt at snuppe placeringer i Google fra mange etablerede børnetøjswebshops.

Jeg kan også se, at jeg har en konverteringsrate der er 2- eller 3-dobbelt så stor som de børnetøjswebshops, jeg tidligere har arbejdet for - så spørgsmålet er ikke, om der er plads - det er der. Spørgsmålet er om du har viljen til at ta' din plads på det solbeskinnede strøg. For det er IKKE nemt. Jeg har drevet e-handel i 10 år og der er stadig nye discipliner at lære, så mine råd er at gøre dit benarbejde ordentligt, inden du investerer i din platform. Der udover vil jeg anbefale dig at betale dig ud af et fornuftigt Analytics-setup, alliere dig med en god SEO-mand og en stærk mand på AdWords.

Jeg vil sige det sværeste ved at starte en webshop med børnetøj er at få lov at forhandle mærkerne. Jeg ved at nogle mærker ikke tager webshops ind længere og andre kræver at man minimum køber for over 200.000,-

Så har du viljen og kan holde hovedet koldt, så spring bare ud i det. Men sørg for at have de rigtige folk på dit hold og en sund start-kapital.

Held og lykke

Morten

P.S. Du bør overveje at læse e-pusher først. Det giver en god idé om alle de aspekter, man skal sætte sig ind i, inden man åbner en webshop. Der er flere end man tror.

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)