Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra USA

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas. Hvis ikke der er noget jeg misforstår i det du har skrevet, så er jeg ikke enig i at det er billigst med alm luftfragt. Når der ikke er tale om størrer mængder, og når du skal betale alle omk fra leverandørens DØR til din DØR kan kurerløsningen sagtens være den billigste løsning. Man kan desværre ikke sige hvar det præcise græse går, for det kommer helt an på de forskellige priser, og især hvor pakkerne skal hentes i USA og dermed hvor dyrt håndteringsomk. bliver når der sendes med alm luftfragt. Ved et par hurtige beregninger vil jeg mene at jeg kan få pakkerne hjem for dig til følgende priser med kurer hvilket kan give dig et indblik i niveauet du kan komme ned på:

5 krt - 15 kg/0,16 CBM = Dkk 1300,-

10 krt - 30 kg/0,32 CBM = Dkk 1900,-

15 krt - 45 kg/0,48 CBM = Dkk 3100,-

 

Du kan jo selv spørge et par speditører hvad de skal have for opgaven, eller oplyse mig postnummeret hvor det skal hentes så kan jeg undersøge det for dig.

Herlige hilsner - Sune

Import Consulting and Services

Tlf: 70 20 75 11 / ics@forwarder.dk

 

 

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ics:

5 krt - 15 kg/0,16 CBM = Dkk 1300,-

10 krt - 30 kg/0,32 CBM = Dkk 1900,-

15 krt - 45 kg/0,48 CBM = Dkk 3100,-

Se bare, så kommer der allerde noget der er mere brugbart end det du havde... ;-)

Jeg kender ikke Sune, men jeg ved han er aktiv herinde og hjælper mange andre Aminoer, så giv ham lidt at arbejde med, måske et godt sted at starte.

//

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

ics:

5 krt - 15 kg/0,16 CBM = Dkk 1300,-

10 krt - 30 kg/0,32 CBM = Dkk 1900,-

15 krt - 45 kg/0,48 CBM = Dkk 3100

Sune udfra hvad du skriver ser det ikke u til at du har taget højde for at der er tale om at der er tale om  volumen gods. En kasse vejer 6,4 kg når man tager højde for vægt / volumen forholdet.

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn.  Jo jeg har taget højde for at det er volumegods:

Følgende blev oplyst:

Mål per kasse:  20 x 20 x 80cm

Vægt per kasse: 2-3 kg

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

ics:

Hej Ravn.  Jo jeg har taget højde for at det er volumegods:

Følgende blev oplyst:

Mål per kasse:  20 x 20  x 80 cm

Vægt per kasse: 2-3 kg

Hej Sune

Det er bare ikke det du skriver med dine vægt / volumen angivelser pr. kasse

Regnestykke må se sådan ud :

1 kasse  vægt 2-3 kg              20 X 20 x 80   X 200 kg/m3   =  6,4 kg   pr. kasse

                                                   1.000.000

200 kg/3  er kurerfirmaernes omregnings faktor.

Som det ses skal der beregnes vægt af 6,4 kg pr. kasse.

 

Mvh

Ravn

 

 

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror godt jeg ved hvad du mener. Du ligger allerede de volume vægten ind i dine bergninger. De forskellige kurer selskaber bruger forskellig volume beregningen: UPS = 200 kg,  TNT = 250 kg osv.

Så for ikke at forvirre, har jeg bare oplyst prisen for 3 eksempler hvor jeg viser prisen for x antal kasser med x antal CBM, og dermed at prisen er baseret på den aktuelle vægt og de aktuelle mål:

0,20 x 0,20 x 0,80 = 0,032 CBM per kasse

5 x 0,032 = 0,16 CBM

10 x 0,032 = 0,32 CBM

osv.

 

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
200 kg/3  er kurerfirmaernes omregnings faktor.

Kære Ravn

- Det er så stadig ikke rigtigt!!! Som andre også skriver.... er det svært at forstå?

Prøv at hjælpe tråd starter i stedet for at komme med ligegyldige beregninger efter princippet, Min far er stærkere end din far... det stadig prisen og måske leveringstiden der er sammenlignings grundlag ikke omregningsfaktoren. Jeg kan ikke forestille mig at man vælger den dyreste pris fordi omregningsfaktoren er matematisk smukkest, eller står som betingels i General Conditions

Du har ind i mellem de gode svar du giver en underlig negativ måde at svare både folk der søger hjælp og folk der hjælper andre. Bidrag med noget positivt i stedet for at blive tøsefornærmet og tro; at en fejl man gentager 3 gange automatisk bliver rigtig, det jo ikke en pige skole.

Hvis Sune skulle dumme sig er han sikkert mand nok for at stå inde for sit tilbud

//

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Jeg er selv i samme situation som dig. Jeg er igang med at få sendt de første 2 prøve pakker hjem fra USA (via UPS) Det drejer sig on 2 x Postal Service flat rate boxes og koster mig 120 USD.

På længere sigt skal jeg også have fundet på en anden løsning!

Jeg har været i kontakt med Modultransport.dk - de virker til at have nogle fornuftige priser og er generelt meget service minded!

Hvor fra i USA får du sendt varer? Jeg får sendt mine fra New Orleans LA - så måske vi kunne hjælpe hinanden når jeg kommer lidt længere i min proces??

Hilsen Flemming

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

ExportInnovation:
Prøv at hjælpe tråd starter i stedet for at komme med ligegyldige beregninger efter princippet, Min far er stærkere end din far...

Hvor er du da efterhånden tåbelig og meget barnlig at høre på !! 

Jeg ved ærligt talt ikke hvad det er du vrøvler om mht. ligegyldige beregninger,  faktum er at godset er volumen gods og dermed bliver pakkerne dyre end hvis det ikke var volumen gods er vi enige om det ??

 

Ravn

  

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Hvor er du da efterhånden tåbelig og meget barnlig at høre på !! 

Sandheden gør altid ondt...

Kunden forholder sig resultatet/prisen han skal betale og ikke hvordan en speditør kom frem til den.

Ravn:
faktum er at godset er volumen gods og dermed bliver pakkerne dyre end hvis det ikke var volumen gods er vi enige om det ??

Ja i teorien har du ret! Men i praksis hedder det købmandskab, forhandling og der kunne sågar være et element af fordels beregning der kunne spille ind, og ødelægge teorien... Nok ikke lige her, men det er med fragt som det er med e-handel "Moving Target"

Essensen er vel at både du og jeg siger de skal få forskellige tilbud på basis ALL IN på sendingen og vurdere dem...

Lad speditøren regne og vurder så de indkomne priser - keep it simple.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)