Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdspillere søges til forretningseksperiment.

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/17/2006 1:17:45 PM Forfatter: Mikkel Jørgensen Hej igen, Måske det også var et dårligt eksempel jeg mener dog stadig at ved udvælgelsen af et team er der mange forhold der skal tages højde for i.f.m. team''ets personligheder. Disse forhold kan være svære at få over nettet

Det er faktisk én af de ting, jeg gerne vil undersøge - og jeg er ikke utilbøjelig til at give dig ret.
 
mvh Hans
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Det er et meget soændende projekt du har sat igang.
Udfra de indlæg der r skrevet har jeg en lille kommentar... Jeg kender selvfølgelig ikke alle test og hver person som har deltaget.
 
En af de ting jeg synes er gennemgående for de test resultater og indlæg, er følgende observering lodt også som Mikkel
 
Det ser ud til at der har været fokuseret meget på nogle bestemte områder, hvor at der er 2 områder, hvor I ikke har fokuseret
Lasse fremhævede lidt gennemsnittet af testen, hvilket godt kan være lidt overfladisk:
 
Integrator: 65 %
Entreprenør: 52 %
Producent: 50 %
Administrator: 32
 
For mig ser det ud til at I har sammensat et team der vil kunne få skabt det rigtige produkt, men at der er en risiko for 2 ting, den ene er virksomhedsplanen med omkostninger og en der måske kan holde lidt igen, og forvente resultater inden man fortsætter med at smide mere krudt efter det.
Salgsmæssigt virker det også lidt som om at i vil komme ud i udfordringer, da der måske grundet manglende skarp administration kan komme mange unødvendige salgs og marketingsaktiviteter. For et projekt af denne type med den sammensætning, tror jeg at I i første omgang skal stile lidt kortsigtet på salgssiden for hurtige resultater, og lidt efter lidt kombinere dette med de langsigtet, som mange gange er lidt mere omkostningstunge.
 
Det lyder meget spændende og jeg glæder mig til at læse omkring fremdriften :-)
 
Bryssel
Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone.

Jeg vil lige supplere lidt i forhold til mine tidligere kommentarer - det kan godt være at jeg gik lidt for let hen over beskrivelsen af processen. Det er nemlig rigtigt at der er oplagte huller i forhold til modellen vi byggede på, jeg synes bare ikke at det er de punkter du nævner.
Jeg tror skam ikke, at det havde gjort den store forskel, hvis alle havde siddet sammen, frem for at kommunikere via Internettet. Jeg har personligt for et par år siden,  været en del af netværk, der gik samme vej. Lukt i rendestenen. Med øjenkontakt og fælles kontor - hele vejen gennem sølet.
Det tror jeg heller ikke, Lone. Vores virksomhed startede som nævnt ved at finde kompetencerne via nettet. Derefter holdt vi møder, kommunikerede via e-mail, chat og telefon. Det endte i fælles virksomhed og derefter kontorfællesskab... Men alligevel måtte samarbejdet slutte til sidst.
 
Fejldoceringen i den beskrevne opskrift, ville jeg  personligt sige bestod af ingrediensen: ''1. Få en god idé (jeg havde selv alle ideerne) ''. Hvem er interesseret i det? At arbejde - gratis - på andres idéer? Nu er jeg personligt, hvad der af Kjer ville blive betegnet som en Designtrold.. og jeg er ingenlunde overrasket over, at det netop var designeren der først faldt fra. Som Designtrold, bliver man kontaktet - lad os bare tage et tal og sige - mindst 2 gange om måneden, angående gratis arbejde i flotte indpakninger.
Nu er der jo ikke noget i vejen med ideer - problemet kommer når de skal føres ud i livet. Jeg tror jeg har formuleret mig forkert, for vel havde jeg en masse ideer, men det var netop på baggrund af utallige møder med brainstorm at vi kom frem til rette ide. At det så endte med at være min kan jo være tilfældigt, ellers har jeg nok trukket i den retning.
I dette tilfælde fik jeg tilbagemeldinger via et forum, så man kan sige at deltagelse bestemt ikke blev "pushet" på nogen. Der var meldt rent ud fra start - og alligevel gik samarbejdet fra hinanden.
 
Men jeg synes du rammer meget godt alligevel... Jeg ville f.eks. nok føle mig stødt når du, efter 11 måneders samarbejde begynder at ville se salgsresultater ;0) Lur mig om du ikke gerne vil have indflydelse på salget, eller har meninger omkring målgrupper og markedsføring.
Helt ærligt ville jeg synes du var en dårlig forretningsmand hvis du ikke interesserede dig for slutresultatet og accepterede at projektet blev lukket fordi jeg ikke kunne levere. 
 
De designtrolde, der er selvstændige erhvervsdrivende, er.. selvstændige erhvervsdrivende og har præcis ligeså mange ambitioner som du - og er på ingen måde interesseret i en process der bare lugter af ovennævnte. ALLE designere / grafiske idioter / folk der har photoshop installeret, har været igennem den mølle og vi bliver efterhånden enormt ''jaded'' (hvad hedder det på dansk) mht. disse opgaver/projekter/initiativer og jeg tror på ingen måde, at du får folk til at underskrive en kontrakt, som du taler om - og det burde du heller ikke være interesseret i.
Her må jeg så stille dig et spørgsmål...
Ville du indgå i et samarbejde f.eks. omkring etablering af et site (du står for designet) - fire andre for hver deres del, uden at du har papir på foretagendet?
I vores tilfælde voksede det fra...
1. Ideen om at det kan lade sig gøre at samle kompetencerne
2. Finde rette ide
3. Gennemføre ideen - pludselig med tilkommende investeringer, for hosting koster jo - og det samme med markedsføringen, men hov - det var jo ikke meningen fra starten.
4. Stifte fælles virksomhed - I/S - netop for at vide hvem der står for hvad. Hvem tager telefonen når XXX holder ferie, hvad sker der hvis XXX bliver kørt ned.
Det er især vigtig
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans.
Dit projekt lyder/lød spændende - faktisk så spændende, at jeg har læst alle trådene i denne debat :)

Jeg har også fundet min lille lommefilosofibog frem fra støvet og vil komme med et par bemærkninger.

Din ide om at sammensætte 4-5 forskellige kompetencer på lige vilkår var interessant.
Når man i et musikband vil starte op har man jo også brug for 1. trommeslager - 1 basguitar - 1 keyboardspiller - 1 sanger osv.
Når det er sagt, vil man jo naturlivis nok lægge stor vægt på, at alle kompetencer er på et givent niveau.
Det nytter jo ikke at sangeren kun kan synge de høje lyse toner alt imens keyboardspilleren kun er nået til venstrehåndens dybe toner alt imens både trommeslager er en ren lars ulrich og basguitaren jammer på alle tangenter. Med mindre udgangspunktet var at ryge en fed efter øvetid og det i det hele taget skulle ses som sjov og ballade, så ville dette band nok opløses hurtigt.
Lige vilkår er svære at sætte og accepterer hvis ikke niveauet anses (hos alle) som værende i orden.

En ting var at kompetencerne var forskellige - hvad med drive, igangsættergenet, motivationen, personlighed (åben/lukket som en østers, respekt), forudsætninger osv.

I en typisk virksomhed der håndterer it-løsninger  (produkt dit projekt lægger op til) er der jo netop mange forskellige kompetencer. Den helt store forskel ligger dog typisk i, at der er 1. chef der lønner de mange forskellige kompetencer. Det kan ofte gå hedt for sig når der indkaldes til møde omkring et projekt (dette er jo også meningen) - MEN i sidste ende er det chefen, som beslutter sig for hvad og hvordan. I en sådan given situation vil man også kunne se rynken på næsen hos mange af de forskellige kompetencer (for deres ide var jo den bedste) - MEN ok ''det går nok jeg får jo min gode løn''.  Alternativet ville være at finde nye græsgange eller blive selvstændig.
Det du har gang i mht. projekt er at ryste 4-5 forskellige kompetencer sammen MEN ALLE med iværksættergenet (eller dele deraf - måske endda mangel på samme). - og på hvilke forskellige niveau !?
kunne der være ting, som gik galt allerede her ? (ved at det netop var det dit projekt gik ud på).

Jeg mener personligt ikke at niveau absolut skal være det samme hos alle, ej heller erfaring og kompetencer MEN (specielt med dette projekts indgangsvinkel) lønnes der jo ikke alt efter kvalifikationer - men deriomod forventes det, at alle har lige meget at skulle have sagt. Dette hænger ikke sammen og kræver (hvis det skulle lykkedes) nok (som en nævnte i et indlæg) nok mere den rette personlighed og indstilling end kompetence og kunnen.

Jeg tror i bund og grund, at det er en blanding af mange ting der netop ikke fik projektet til at få det
positive resultat som man kunne have håbet. Alt fra de bløde værdier som personlighed til de mere hårde som kompetencer og niveau. Forudsætninger har givetvis været vidt forskellige (især hvis niveau har været forskellige). Måden at arbejde på, og nå resultater (forskellige).

Til allersidst og egentlig min største tanke er nok, at det hele ikke lykkedes fordi du i virkligheden
har sat 4-5 sammen, som jo netop er 4-5 iværksættere (eller kommende) der egentlig ikke har lyst
til at give nok af deres viden og kompetencer. Ikke har set det som seriøst nok men mere som musikbandet der gør det  for sjov ved siden af deres egentlige job (om i så fyrede en fed efter møderne skal være usagt og stå i det uvisse  *G* :).

Man kan jo ikke sige, at dit projekt gik i vasken eller ikke blev en success. Selve målet mht. at bygge en hjemmeside gik i vasken - men projektet gik jo ud på og se om det kunne lade sig gøre at sammensætte
x antal mennesker. Som jeg ser det, var projektet en success men ikke med den positive ønskede virkning man kunne have håbet på.

 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)