Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil gerne tage produktbilleder - Kan man det?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg har længe gået og tænkt over hvad jeg kunne give mig til. Enten har idéerne været for store og krævende, eller også har idéen været for dårlig. 
I går aftes da jeg lå i sengen og tænkte endnu engang, kom jeg til at kigge på mit kamera, som jeg altid har fremme - Der slog det mig. Jeg skal da tage produktbilleder til webshops.

Jeg har åbenbart ikke kunne se skoven for bare træer.

Til dagligt bruger jeg rigtig meget af min fritid på netop at tage billeder (www.nichlasboysen.dk). Dog er dette ikke produktbilleder.
Men da jeg har meget erfaring indenfor fotografering, og ved hvad der skal til for at levere professionelle billeder, er det da dumt ikke at prøve mig med produktfotografering.

Jeg har ingen intentioner om at tage skyhøje priser for denne service - overhovedet ikke. Planen er at det skal være noget jeg gør i fritiden (Da jeg stadig går i skole, og bruger selvfølgelig også min tid på det). Og da jeg overhovedet ikke har nogen interesse i at have et arbejde ved siden af skolen, som fx. kassedame i Netto (Som de fleste iværksættere ikke har), synes jeg da dette var en oplagt mulighed.

Selvfølgelig har jeg heller ikke tænkt mig at udføre arbejdet gratis, og det er her jeg mangler jeres hjælp - Hvad skal jeg tage for det? Skal det være timelønnet, eller skal der være en fast pris pr. produkt? Eller måske noget helt tredje?

Det sværeste ved dette, bliver nok at få produkterne frem og tilbage mellem de to parter. Altså mig og kunden. Men det må da også være muligt at finde ud af en metode på dette område.

Nu håber jeg I har forstået hvad jeg mangler hjælp til, og jeg glæder mig meget til at høre hvad I har at sige.

Jeg vil selvfølgelig også gerne høre, om I mener det kan lade sig gøre.

De bedste hilsner
Nichlas Boysen 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pris pr. billede ville være at foretrække for kunden.

At få billederne frem mellem dig og kunden er vel bare en mail? Alternativt brændt på en CD.

Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark.

Mange tak for input! :)

Nu var det mere produkterne fra kunden jeg tænkte på kunne blive et problem. Altså de produkter jeg skal tage billeder af.
- De skal jo hjem til mig, så jeg kan tage billederne.

Dbh
Nichlas 

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Nichlas Boysen:
Altså de produkter jeg skal tage billeder af.
- De skal jo hjem til mig, så jeg kan tage billederne.
Dbh
Nichlas 
- eller du må ud til kunden Big Smile

Venlig hilsen

Per Thomsen

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mindre ting kan jo sendes, alternativt må du ud på jernhesten :)

Jeg ville aftale det med kunden, om de ønsker at spare lidt, og så sende det til dig. Eller om de vil betale lidt ekstra for at du kommer ud til dem

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ,

Nu ved jeg ikke hvor du holder til her i DK, Men hvis jeg havde en "Billig" fotograf i nærheden som kunne tage produktbilleder ville jeg gerne køre op til 20-25 min for det, så kan man jo bar tage eks. 50 ting med til dig af gangen, og så kunne man hente tingene et par timer efter, eller et par dage efter afhængig af hvor længe det tager dig at tage billederne .

Hvis du skulle ramme en som mig, så skulle du være RET billig, det er jo nemt at tage billeder fra leverandørens hjemmeside, så de skal være flotte og "sælgende" og samtidig skal prisen ikke være sindsygt høj.

Hvad prisen skal være er jo op til dig selv :)

Men det vil nok være en ide, at tilbyde et "prøvebillede" gratis , sådan så folk de ser hvad du dur til og kommer og får taget billeder af resten af deres produkter hos dig ,mod betaling selvfølgelig.

Håber du kunne bruge det-

Mvh Michal

Gadgetbasen.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har jo talent!

Super super flotte billeder! Måske du hellere skulle holde dig til portræt billeder mv.?

Der er rigtig mange firmaer, hvor folk medbringer deres egne billeder som de smider på webben eller andet. Du kan jo lave tilbud til firmaerne om at komme ud og sætte softboks mv. op i et mødelokale og så skyde et billede af alle de ansatte.

 

Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

Mindre ting kan jo sendes, alternativt må du ud på jernhesten :)

Jeg ville aftale det med kunden, om de ønsker at spare lidt, og så sende det til dig. Eller om de vil betale lidt ekstra for at du kommer ud til dem


Hej mark

Jeg vil nødigt på jernhesten med det udstyr der skal bruges :)
- Hvis jeg endelig skulle ud af huset, havde jeg nok taget bilen.

Men tak for input! 

 

Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Michal Johansen:

Hej ,

Nu ved jeg ikke hvor du holder til her i DK, Men hvis jeg havde en "Billig" fotograf i nærheden som kunne tage produktbilleder ville jeg gerne køre op til 20-25 min for det, så kan man jo bar tage eks. 50 ting med til dig af gangen, og så kunne man hente tingene et par timer efter, eller et par dage efter afhængig af hvor længe det tager dig at tage billederne .

Hvis du skulle ramme en som mig, så skulle du være RET billig, det er jo nemt at tage billeder fra leverandørens hjemmeside, så de skal være flotte og "sælgende" og samtidig skal prisen ikke være sindsygt høj.

Hvad prisen skal være er jo op til dig selv :)

Men det vil nok være en ide, at tilbyde et "prøvebillede" gratis , sådan så folk de ser hvad du dur til og kommer og får taget billeder af resten af deres produkter hos dig ,mod betaling selvfølgelig.

Håber du kunne bruge det-

Mvh Michal

Gadgetbasen.dk

Hej Michal.

Jeg holder til i Sønderjylland (Tønder)

Jeg havde også forestillet mig det kunne gøres ret billigt.

Og idéen med prøvebilleder er ikke dum. Jeg tænker lidt på, om man kunne lave et website, hvor folk kunne se mit portfolio. 

Mange tak for svaret :)

Dbh Nichlas

 

 

Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Joker:

Du har jo talent!

Super super flotte billeder! Måske du hellere skulle holde dig til portræt billeder mv.?

Der er rigtig mange firmaer, hvor folk medbringer deres egne billeder som de smider på webben eller andet. Du kan jo lave tilbud til firmaerne om at komme ud og sætte softboks mv. op i et mødelokale og så skyde et billede af alle de ansatte.

 

Tusinde tak for de rosende ord - Det er altid dejligt :)

Nu er det produktbilleder jeg vil prøve med, da jeg føler det er det bedste.

Det med portrætfotografering kan altid komme på tanke senere :)

Dbh Nichlas

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)