Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervs forsikringer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

 

Nu ville jeg høre hvilke erfaringer folk har med disse erhvervsforsikringer.

 

Som mange ved, har jeg lige åbnet tøjbutik i indre kbh.

 

Jeg har indhentet nogle tilbud. Bland andet hos tryg-forsikring, her ville de komme ud og bese butikken først, men fortalte dog, at forsikringen ligger på mellem 8000-12000 kr. årligt.

 

Så hørte jeg at det var meget billigere hos Codan-forsikring. Her har jeg også fået et tilbud på 4488kr. årlig , men her kommer jeg til at binde mig i 5 år. Det synes jeg jo lige er i overkantet, men selvfølgelig billigere end tryg-forsikrings tilbud.

 

Men er der nogle der kan hjælpe mig, med noget man skal huske og hvor man muligvis skal henvise til.

 

Venlig hilsen Leeng

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Erhvervs forsikringer er en jungle!
Jeg kan varmt anbefale en forsikringsmægler, som jo er upartisk.
Han har nemlig erfaring i at gennemskue forsikringsmarkedet.
Jeg forhandler selv forsikringer hvert andet år, for ellers er der noget som er dobbelt dækket og andet underforsikret, for selskaberne ændrer betingelserne. Og de sender sgu´ ikke besked om det.
Prisen for mægleren er for det meste givet godt ud, og efterhåden får du selv erfaring at gennemskue selskaberne.





Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Leeng

 

Hvorfor er du bekymret for at binde dig i fem år? Prisen er bindende og vil ikke stige ud over den almindelig indeksregulering. Og, ja undskyld, men det er en latterlig lav præmie du har fået oplyst. Jeg ville tage den. Læs lige deres betingelser først - det kan være de kræver en bulldog og en løve ved døren  ...

 

Ellers prøv Alm. Brand., de er også gode.

 

 

 

 

Camilla Amtrup, PangDang, Svendborg.
Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan nu godt forstå du ikke vil binde dig i 5 år, med en lille ny forretning ved man jo ikke rigtig hvad der sker længere fremme, du skal ihvertfald nok lige sikrer dig at du ikke er bundet hvis forretningen bliver nød til at lukke. Forhåbentlig skal du dog bruge en erhvervsforsikring i rigtig, rigtig mange år fremover og så lyder tilbuddet jo ikke så dårligt...

 

Prøv også If, dem har jeg gode erfaringer med

 

Med venlig hilsen

 

Ania

Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen

 

Det er virksomheden der binder sig i 5 år, ikke personen. Det vil sige, at hvis man lukker og slukker, så er der jo ingen at sende regning til mere. Løsøret er sikkert også afviklet, så der er ikke noget at forsikre mere. Ergo ophører aftalens vilkår.

 

 

Camilla Amtrup, PangDang, Svendborg.
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Globus Vask Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Umiddelbart skulle man tro at vælger man en forsikringsmægler, finder denne det bedste tilbud. Imidlertid har der været flere eksempler på at disse mæglere også modtager provision af forsikringsselskaber, hvilket altså fjerner deres upartiskhed. Men indrømmet forsikringer kan være en jungle... der findes "hjælpesider" som privat forbruger (forsikringsluppen.dk mv.) men jeg er ikke lige stødt på samme service når det gælder erhvervsforsikringer, så det er vel bare om at komme igang med at ringe rundt til så mange som muligt før beslutningen tages... Regner selv med at jeg skal samme tur igennem inden længe..  

 

Så skriv endelig hvis nogen kan anbefale nogen... jeg har selv brug for en god ansvarsforsikring, samt en forsikring der dækker mit varelager.

 

 

Vask og udlejning af linned, beklædning og måtteservice til private og offentlige virksomheder

Globus Vask & Måtter

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Men hva burde en erhvervsforsikring i hvert fald indholde??

Og hva betaler i andre??

 

vh. Leeng

Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Løsørets skal selvfølgeligt forsikres mod brand og bål, vandskader og tyveri. Der er med garanti krav om tyverialarm.



Drifttab kan man diskuterer hvorvidt er vigtigt eller ej. Nogen har det med som standard, hos andre er det tillæg. Drifttab dækker dig f.eks. i tilfælde af at butikken er ubrugelig pga brand, men du kan måske godt holde dit erhverv kørende fra et nærliggende lokale. Hvis man vurderer at det er realistisk vil en drifttabsforsikring dække huslejen i det nye lokale.



Glasforsikring- hvis du har en rude mod en gade.



Elskader.



Det er nok denne del du har fået pris på. Det kan godt være at tilbudet fra Codan kun er brand, tyveri og vand (?).



 



Derudover skal man have en lovpligtig ansvarsforsikring.



 



Og det kan være en ide at købe en forsikring der dækker "ulønnet medhjælper" - det kan være en veninde eller din mor, der hjælper med at flytte to kasser og pådrager sig en rygskade. I realiteten er det dig der hæfter og hvis vedkommende ikke har en fritidsulykkeforsikring, så kan der komme problemer. Den koster en lille tusse årligt.



 



Det er de tre forsikringer jeg har tegnet. Præmien er små 10.000 årligt og min butik ligger på strøget i Svendborg. Løsøresummen er omkring ½ mio.



 



Det er mange penge og det er sikkert ikke den billigste forsikring på markedet. Men jeg er selv i branchen (lidt endnu da) og ved at mange selskaber vil vride sig i stolen meget længe inden de udbetaler. Derfor har jeg valgt et selskab jeg personligt stoler på og føler mig tryg ved at have mine værdier forsikret hos.



 



Mange hilsner 



Camilla Amtrup, PangDang, Svendborg.
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)