Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ulønnet praktik i USA (1 måned) - Visum?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hansen
Tilmeldt 14. Dec 09
Indlæg ialt: 174
Fra  bevisible media GmbH Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen,

Jeg er så heldig at jeg har fundet mig en praktikplads til sommer i LA i semesterferien fra Uni.

Jeg har søgt lidt rundt på nettet vedr. visum osv.

Så vidt jeg kan læse til skal man normalt have visum i USA for at kunne studere, være i praktik osv.
Men synes bare det virker som om at man her henviser til længere praktikophold - f.eks. 6 mdr.

Kan jeg når nu det kun drejer som 1 måned ulønnet bruge mit normale turistvisum? Umiddelbart forstår jeg reglerne for turistvisum som maks. 90 dage i landet og indkomst er ikke tilladt - begge krav som mit ophold holder sig indenfor.

Håber nogen derude kan hjælpe.

 

Dannie 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

dannieh:

Hej Allesammen,

Jeg er så heldig at jeg har fundet mig en praktikplads til sommer i LA i semesterferien fra Uni.

Jeg har søgt lidt rundt på nettet vedr. visum osv.

Så vidt jeg kan læse til skal man normalt have visum i USA for at kunne studere, være i praktik osv.
Men synes bare det virker som om at man her henviser til længere praktikophold - f.eks. 6 mdr.

Kan jeg når nu det kun drejer som 1 måned ulønnet bruge mit normale turistvisum? Umiddelbart forstår jeg reglerne for turistvisum som maks. 90 dage i landet og indkomst er ikke tilladt - begge krav som mit ophold holder sig indenfor.

Håber nogen derude kan hjælpe.

 

Dannie 

Du har ikke et turistvisum nu, du har en visa waiver, det betyder at du kan rejse til USA og opholde dig i op til 90 dage hvis du er turist eller skal til møder i forbindelse med job eller lign, der er oceaner af materiale online hvad du kan foretage dig uden at have et visum, gå i praktik (læs, ulønnet arbejde) er ikke et af de ting du kan foretage dig. Der er visse undtagelser som du selv skal undersøge, din største risiko er at havne i et bundt af forklaringer du ikke kan snakke dig udenom ved "port of entry" og du risikerer derfor at blive sendt hjem igen med det samme...

Alt arbejde, lønnet som ulønnet uden visum kan du glemme alt om, og praktikplads = arbejde

Har du en anbefaling/invitation på skrift kan du baseret på dette anmode om det der kaldes et J1 visum, det bruges normalt af folk der skal være aupair i USA, muligt du kan komme igennem med det

 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du ska snakke med den amerikanske ambassade.

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Hvor mange timer om ugen skal du arbejde/være i praktik i? 

Der er et loft for hvor lang tid du må det mener jeg nemlig, men tjek det på ambassadens hjemme side og hvis du ikke finder noget derinde så ring til dem, de er super flinke derinde...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det er det samme. Men jeg var på sprogskole i USA, i 5 uger, og gik der omkring 15-20 timer om ugen, og der skulle jeg ikke have noget visum, da opholdet skulle have varet noget længere. Men en god idé vil nok være at kontakte ambassaden.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)