Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til flyskræk..?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hypnose har jeg hørt skulle være godt, dog har jeg ikke selv prøvet det da jeg ingen problemer med at sidde i en tindåse. Hvis det sker, så sker det og der er intet jeg kan gøre ved det.

Det er vel nerverne som kommer op på det røde punk, og det findes der medicin imod.

Det er selvfølgelig aldrig sjovt når nogen har en form for skræk, men det hele sidder i hovedet, og det kan rettes, om det så er akupunktur eller hypnose ønsker jeg dig held og lykke og ønsker jer en god ferie når tiden kommer til det :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du været på ferie? I så fald, hvordan gik det med din flyskræk? Hypnose foretrækkes af mange, hvilket jeg har prøvet. Det hjalp slet ikke mod min flyskræk, desværre!. Nu har jeg læst i artiklen http://www.sundhedslex.dk/flyskraek.htm  at kognitiv adfærdsterapi er den mest udbredte og effektive behandling af flyskræk. Har ellers aldrig hørt om det førSkype-Surprised - så vidt jeg kan læse mig frem til gør det ud på at indse og udfordre sin angst samt at indarbejde nogle teknikker til at tænke rationelt. Hmm, jeg overvejer lidt at prøve det. Måske er det noget for dig?

Held og lykke med din flyskræk Wink

Elektriker i Odense

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 344
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sanne

Se denne side -- > www.angst.hellerupprivatklinik.dk/

Jeg er under uddannelse (4 år) til Psykoterapeut og tilbyder her sidst på min uddannelse, terapi til en særdeles god pris (250 kr pr. session).

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du har spørgsmål eller andet.

Mvh Kim

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min ex-svigermor havde flyskræk. Hun fik det kureret hos en erfaren og praktiserende psykolog (cand. psych. + hypnotisør) i Odense. Hypnosen tog 2 x en time (en uges mellemrum) og kostede 500 kr/time. Nu flyver hun bare derudaf - no problems. Jeg har selv mødt pågældende psykolog og han er ganske OK.

Hilsen Daniel

Fra Albertslund
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 4
Fra  PazCare Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SanneAn,

Nu er dit indlæg jo fra april, så forhåbentlig har du i mellemtiden haft en god tur til Tyrkiet - uden flykapring Wink

Jeg vil alligevel gerne give dig et par ord med på vejen. Jeg har fløjet som stewardesse i mange år, men hjælper nu også personer med flyskræk ved siden af mit daglige arbejde. Nogle personer kan have gavn af hypnose, for andre hjælper det ikke - det er meget forskelligt fra person til person. Man må gøre op med sig selv om man mener hypnose er det rette for en´. Beroligende piller skal man dog ikke benytte sig af. Det en dårlig løsning, som ikke hjælper dig på sigt.

Jeg mener i stedet det er vigtigt, at man forholder sig og arbejder med sin flyskræk.
Personer med flyskræk kan lære at kontrollere deres flyskræk, blandt andet ved at modtage kvalificeret viden om flyskræk, samt enkle og konkrete værktøjer, såsom åndedrætsøvelser. Hjælpen kan sluttes af med en træningstur sammen med en flightcoach, eksempelvis til Aalborg eller Stockholm.

Du kan læse mere om hjælp fra en flightcoach på www.pazcare.dk. På www.pazcare.dk kan du også hente en nem guide til flyvning, specielt for personer med flyskræk, samt modtage gode råd til, hvad du selv kan gøre.

Håber det kan hjælpe dig.
Ximena P.C - Flightcoach

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46541
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har i mit liv fløjet så meget, at jeg har regnet ud, at jeg har siddet 2 fulde år med sikkerhedssele på. Jeg har bumpet op og ned, jeg har haft sikkerhedslandinger, men alt er jo gået, og flyvning er utroligt sikkert. Det hjælper jo bare ikke en som er skrækslagen. Min ene søn, som eller er totalt rationel, bliver som et barn i en flyver, men overvinder, knugende sig til sin kæreste. 

Man siger altid, lad være med piller, men jeg siger- TAG en beroligende pille eller to ½ time inden. De tager toppen af de helt urationelle nerver. Mange siger, det ikke er løsningen, men jeg ved fra mange, at de virker. Det er ikke en langsigtet løsning hvis man skal flyve ofte, men det er en hjælp til at komme igang. Ikke overfylde og slet ikke alkohol

Gør dig klart, at flyet SKAL flyve op og ned og dreje for at komme frem til målet, så det er helt iorden. Forstå, at når det stiger føles det måske for dig som fald - du presses lidt ned i sædet.

Forstå at du kan ikke ved se ud af vinduet vide om du lige stiger eller ikke

Forstå, at når du kommer i skyer vil det bumle lidt op og ned, og flyet kan tåle ting der ville kaste rundt med alt, men der til kommer det slet ikke, snarere som en bus på en dårlig landevej.

Fly holder sig oppe ved vinden der passerer vingen - der dannes et undertryk takket være vingens buede form foran. Da vind jo, som du ved fra blæsevejr, skifter fra kraftigt til svag hele tiden, så sker det samme oppe i højden, bare tydeligere. Derved ændrer vindens hastighed over vingen sig, og det betyder, at når den hastighed falder, går flyet lidt ned, og stiger den, går det op. Sker det med kraftig vind og kraftig skiften, ryster det en del, men det er helt ufarligt. Der er ikke lufthuller man falder ned til jorden i.

Flyv med gode anerkendte selskaber. De uheld der sker, sker langt mest med dårlige selskaber i afrika, asien og sydamerika.

Kan du vælge, så vælg dine flyvninger om sommeren, hvor tåge og storm sjældent er et stort problem og snedækkede baner ikke forekommer.

Tag en pille eller to, anerkend at flyet må bevæge sig for at komme frem, og slap af og kom så garanteret sikkert frem

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

der dannes et undertryk takket være vingens buede form foran.

ikke helt korrekt, vinden skal, for at partikler mødes samtidigt efter de har passeret vingen, have større fart ovenover vingen end nedenunder da overfladen er længere, det gør at mellemrummet imellem partikler er større på oversiden af vingen, dette skaber undertryk som gør at vingen suges op. Det er det effekt der hedder bernoulli effekten og udgør hovedparten af løftet, resten er tryk på vingen nedefra pga den tipper lidt op foran også kaldet newtons lov.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46541
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:
ikke helt korrekt, vinden skal, for at partikler mødes samtidigt efter de har passeret vingen, have større fart ovenover vingen end nedenunder da overfladen er længere, det gør at mellemrummet imellem partikler er større på oversiden af vingen, dette skaber undertryk som gør at vingen suges op. Det er det effekt der hedder bernoulli effekten og udgør hovedparten af løftet, resten er tryk på vingen nedefra pga den tipper lidt op foran også kaldet newtons lov.
Ret pedantisk - men helt korrekt - det var mere for at forklare hvorfor flyet ikke bare flyver lige så stille frem - at vindens hastighed skifter og det vil du næppe nægte er bla.a. resultat af hastigheden over (og sjovt nok under samtidgt) skifter kraftigt og kan skabe forskelligt undertryk (netop som du skriver - og som jeg skriver - fordi vinger buer på oversiden og vinden derfor har en længere rejse som skaber et undertryk - hvilket mange fly udnytter ekstra under start og landing med slats - men det hjælper næppe heller en flyskræk person))¨

Det var ikke en pilottekisk redegørelse, blot en forklaring om at man ikke skal undre sig over, at der er buler i vejen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Albertslund
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 4
Fra  PazCare Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan sagtens forstå at nogle vælger at drikke alkohol eller tage piller mod deres flyskræk. Jeg ser det dog fra en anden vinkel. Når man har sin daglige gang ombord på et fly, oplever man at folk reagerer forskelligt på piller, nogle kan være helt ved siden af sig selv. Reaktionerne hjælper ikke altid til at dæmpe angsten for at flyve. Næste gang er problemet nøjagtigt det samme, endda muligvis forværret.

Endelig er der det sikkerhedsmæssige aspekt - JA, det er sikker at flyve, men skulle der opstår en situation, skal det gå stærkt. Derfor er piller og flyvning en dårlig kombination.

Du skriver, at din søn bliver som et barn, når han kommer ombord på et fly. Den reaktion er meget almindelig ombord. Jeg oplever ofte voksne som i andre situationer sikkert er helt almindelige rationelle mennesker, reagerer ved at græde og blive aggresive m.m. Under pres eller stress skal der ikke meget til før man reagerer infantilt.

En ting er at få en forståelse for teknikken bag flyvning. Men hvis angsten tager overhånd kan du ikke bruge denne viden til noget. Derfor er det lige så vigtigt at forholde sig til og arbejde med sin følselsesmæssige reaktion. Der findes konkrete metoder, som kan afhjælpe angsten.

Du nævner det med at vejrforholdene, som tåge og storm og derfor kan være en fordel at flyve om sommeren. Det er rigtigt, at mange som lider af flyskræk netop bliver bange under dårligt vejr. Men der kan også være en del turbulens om sommeren grundet opvarmning af det europæiske kontinent. Man kan derfor ikke være sikker på at undgå dårligt vejr om sommeren og man bør derfor ikke begrænse sig selv til kun at flyve om sommeren. I stedet skal man lære at kontrollere sin angst for at flyve. Få hjælp.

Man bør heller ikke afholde sig fra at flyve på asiasiske og sydamerikanske flyselskaber. Jeg har selv fløjet meget i Asien og Sydamerika. Der er ganske glimrende flyveselskaber, som er en del af Star Alliance og One World og vægter flysikkerhed højt. Man kan via dette link checke, hvilke selskaber som har forbud mod at flyve til Europa:  http://ec.europa.eu/transport/air-ban/doc/list_da.pdf.

Vh

Ximena - PazCare - www.pazcare.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46541
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en enkelt 3 mg broman eller valium skulle gøre evakuering usikker, så skulle fly selskaberne til at gøre noget ved deres alkoholserveringBig Smile Himmel dog for brænderder jeg har set opbygget med personalets hjælp på langruter specielt, men også på kortere charter ture. Man skal ikke være dopet - men ens læge kan finde en dosis broman eller lignende - som lige tager toppen af nerverne, og så 0 alkohol.

Jeg er enig i, at man sikkert kan få hjælp ved hypnose og andet, og har man råd til kursus kan det også hjæpe, men jeg ved også, at for mange duer det ikke. De kan dog få hjælp til at komme igennem ved netop at vælge gode sommermåneder og gode venner/kæreste at støtte sig til under flyvningen.

Du har også ret i at der er masser af gode selskaber i fjernøsten m.m. men det er statistisk helt klart, at hovedparten af ulykker sker med dårlige selskaber i fjernøsten/rusland + specielt afrika og til dels sydamerika. Holder man sig til de store og kendte - medlemmer af star aliance og andre gode alliancer, er man normalt fint med, uanset hvor. Start dog med kortere europa ture, det er til at overkomme, og vælg godt vejr hvis muligt + vælg plads når det er muligt på on-line check ind, så langt fremme som muligt hvor flyet er mest stille og gynger mindst - og tag gang plads, så der er frihed til at komme ud.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)