Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Red Bull lignenede drik

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der ved hvordan man kan komme til at lave sin egen energidrik, hvor man så selv finder smag osv. 

 

- Er det dumt at gøre stort ud af sådan noget? 
- Kan man blive milliardær på det, hvis man er fra Danmark? ;)
- Og hvordan skal jeg starte!

 

Mange tka 

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Arla..

Du kan altid starte med at sigte efter at blive millionær og senere milliardær :)

Ang. drik som Redbull er der jo massevis af efter hånden. Blandt andet som X-ray som bliver solgt til under halvdelen af det de tager for redbull...

Ang produktion smag, krav osv. Hvis du kan tage en dåse, læse og forstå  hvad den indeholder så er du godt på vej :)

Hvis du vil finde ud af hvad en sodavand indeholder, kan du tage brug af spektrofotometri samt andre analyser som nogle laboratorier har... Dette kræver dog at du kender noget som kender nogen :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arla,

Alexander har nogle gode pointer.

Hvad er din plan med drikken? At blive millardær? For så er det en dårlig start. Gør dig i stedet tanker om produktet. Markedet har i forvejen store spillere og drikkene ligner meget hinanden. Hvis du skal have succes, så skal du skille dig ud. Hvordan har du tænkt dig, at gøre det? Du kan selvfølgelig godt lave noget der ligner de andres, men opstarten er meget kostbar og du har sikkert ikke de samme muligheder for reklame og branding som Red Bull og Carlsber etc.

Mit råd til dig er, at tænke over hvordan du kan skille dig ud fra de andre inden du går i gang.

Held og lykke med projektet

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ihvertfald starte med at tage en producent fra Østrig typisk, de er skarpe på det område. 

Omvendt så kan man få det gjort i Baltikum for ingen penge, og med lavere minimumsordre, tilgengæld så ligner det noget fra 60'erne og smager virkelig dårligt. 

Medmindre du har en kæmpe kapital, så kan du ikke konkurrere på prisen, så du skal finde andre parametre at vinde markedsandele på. Minimumsordre fra Østrig ligger på ca. 200.000 dåser, hvis det skal være med eget design og i god kvalitet - som eksempelvis Red Bull, og her tænker jeg ikke indhold men ydre. 

Når du skal have en vareprøve er det typisk en 1200 dåser.

 

Jeg undersøgte det selv en overgang, men det var hvor fokus skulle være på prisen, og der kan det ikke løbe rundt. Du skal også have en tilladelse fra Sundhedsstyrelsen, hvor det tager 6 mdr. at få produktet godkendt. (Hæng mig ikke op på at det er sundhedsstyrelsen). 

Smile

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 05:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læste på usenet, (nyhedsgrupperne) hvordan cykelryttere lavede deres egen energidrik.

Når du har grundelementerne er det "bare" at finde hvilken smag du vil have.

Når du har opskriften går du til et bryggeri og de putter det på dåse for dig og så er du kørende.

Tilbage er så at finde et godt design til dåsen og et godt navn.

Du skal være opmærksom på at både smag, design og navn er kulturelt bestemt, omkring evt. succes.

Et tænkt eksempel. Du tegner et billede af en ondskabsfuld Gris og giver den navent: Ned med Svinet.

Jeg kunne godt forestille mig at visse kulturer ikke havde den store nydelse i at drikke den.

Navn og design skal appelere til alle i hele verden, hvis du skal have chancen på at blive Miliardær.

Lav en med noget romantik og hjerter og kald den for: I Will Die for You.

Så kan alle fyrerne bestille den når de er på date, når de holder intim middag, som gave for at fortælle deres følelser.

Der er mange måder at starte på.

Den nemmeste, ring til Carlsberg, fortæl om den smag du gerne vil have og be dem lave noge smagsprøver, bestem dig for hvilken og få det færdige produkt leveret.

Mens de laver smagsprøverne får du et rekalmebureau til at designe dåserne og en kampange.

Den hårde måde. Du køber nogle flasker og kapsler og tapper selv din hjemmelavede drik.

Etiketterne har du selv designet og skrevet ud på din printer og så klister du dem på dine flasker.

Så går du ned i den lokale sportshal og sælger disse til cafeteriet.

Så udvider du langsomt forretningen.

Hvis jeg husker rigtigt så var der engang en pilsner som hed Kælderkold.

De brugte en gammel Osvald Helmut sang tekst som reklame, Henne om hjørnet nede i kælderen.

Det skulle efter sigende være en fyr som kontaktede Carlsberg og fortalte hvordan den skulle smage og så lavede han en kampange og solgte i en periode da også ok.

Ud over at have designet smagen, tappet den så leverede de den også til kunderne, da de aligevel kom hos disse.

Jeg mener jeg engang fik at vide hvad det kostede, men det kan jeg ikke huske.

Jeg har selv gådet med tanken, så hvis du får succes, vil det glæde mig rigtigt meget.

Held og lykke.

 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa FDB. Tror desværre ikke det er så nemt som du gør det til:

1. Når cykelryttere laver deres egne drikke er det fordi det kun er til dem selv. De skal ikke sælge det. Hvis du skal sælge fødevare skal dit fremstillings område være godkendt og dine fødevare godkendes. Det er oftest en dyr og langsommelig proces at få alting på plads.
F.eks. Lav din egen energidrik - mere skal der ikke til 

2. Tror Carlsberg har rigeligt travlt med deres eget brand til at starte en mikro produktion af energi drik. Alt er selvfølgelig muligt hvis man har kontanter nok...

Jeg tror måde må være at kontakte de evindeligt mange producenter af de famøse energi drikke. Mange kan man skræddersy smag, design og størrelser som man ønsker.

En lille søgning på Googlehttp://www.google.dk/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=private+label+energy+drink

Igen, hvis du skal importerer fødevare til DK skal det godkendes

Inspiration til det gigantiske marked af energidrikke: http://www.scribd.com/doc/2971243/Energy-Drink-List

Held og lykke med projektet

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)