Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

T-Shirts ? Er det et sats værd?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften endnu engang.

I sommeren i år (2005) fandt jeg og en kammerat på at lave t-shirts en aften vi ikke kunne sove,
vi fik nogle ret fede idéer og fik god respons fra venner hist og pist.

Vi tog kontakt til et firma som skulle give os nogle "testtrøjer" til at starte med havde vi kun sendt dem én trykidé.
Vi har så aldrig hørt fra dem, og afbrød derefter vores projekt. Dog fik vi tegnet nogle ret gode idéer, og dem er vi så brændt inde med, om man vil.
 
Jeg vil så tilføje, at vi er begge handelsstud. (hhx) og kommer fra Esbjerg og Fredensborg, og vi vil forfærdelig gerne igang, men pga. alderen, er det svært at blive taget seriøst ville jeg mene, mange lyder optimistiske, men når man møder op, velklædt og duftende - de ser hvor gammel man er, føles det lidt som tabu.
 
Så for at få de her T-shirts i salg, tænkte jeg så på at gå til en forhandler som fx Marcus (hvis nogen kender den) ellers kan jeg kort fortælle det er en ungdomsbutik til herre/fyre, med t-shirts, de sidste nye sko og de har deres eget tøjmærker også. (Tshirts, Boxeshort, sokker mm.)
 
Jeg vil så gerne tage kontakt til Marcus kæden, men er utrolig bange for tyveri, og jeg har ingen kendskab til hvordan jeg skal beskytte tegningen på trøjen. Formålet er godt nok at få den tanke man har gjort sig, at andre kan bruge den, men vil også godt have lidt kontant ind.
 
Hvad ville I mene der ville være fornuftigt fx at starte med, og derefter bør gøres?
 
Håber på en masse konstruktive svar
 
Takker på forhånd
 
/Patrick Petersen
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har aldrig været specielt velfriseret eller vellugtende, men alligevel lykkedes det mig at låne 1/4 million da jeg fyldte 18 - ganske vist med lidt god hjælp fra kauktionerende familie. Det var iøvrigt i 84/85 - dengang renten var 18,5% ! :)
 
Jeg måtte naturligvis kæmpe lidt, og det kommer I også til. Sådan er det bare. Men det skal ikke holde jer tilbage. Hvis I synes jeres ide er god nok så klø på og bliv ved! 
 
Jeg ved ikke særlig meget om butikskæder og den slags, men har i overvejet at sælge dem selv? Enten online (f.eks. via en af de mange lette standadiserede webshops eller QXL) eller til fester, festivaller, gadebod etc. Såvidt jeg ved (fra min kone der har mange års erfaring med tøj- og nipsbutikker) plejer de at gange indkøbsprisen med mindst 2,5-3 - så hvis du tager 100 kroner for jeres T-shirts til butikken ender de med at koste mindst 250-300 kroner. Spørgsmålet er, om ikke I selv kunne gøre en hel del for de 150-200 kr?
 
 
 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Før i låner milliard millioner, vil jeg lige pege på: http://www.cafepress.com
hvor i ganske gratis kan lave en t-shirt shop med jeres eget design og det hele.
Ulempen er at butikken er på engelsk og betaling i $. Men så kan i lege lidt med det og prøve det af. Og ikke mindst kan i bestille ned til 1 stk. af hvert design til en meget lav pris.

Dbh Martin

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/17/2005 10:32:23 PM Forfatter:Patrick K Petersen
 
Jeg vil så gerne tage kontakt til Marcus kæden, men er utrolig bange for tyveri, og jeg har ingen kendskab til hvordan jeg skal beskytte tegningen på trøjen.
 

 
Hej Patrick,
 
Det er en klassiker - gad vide hvor mange projekter der aldrig er blivet til noget fordi idemanden er bange for at vise sin ide frem til nogen, og især til potentielle kunder/partnere
 
Måske kan du bruge dette link til noget: http://www.startguiden.dk/designbeskyttelse
 
 
Held og lykke med projektet!
 
mvh Carsten
Tilmeldt 6. Nov 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Før i låner milliard millioner, vil jeg lige pege på: http://www.cafepress.com
hvor i ganske gratis kan lave en t-shirt shop med jeres eget design og det hele.
Ulempen er at butikken er på engelsk og betaling i $. Men så kan i lege lidt med det og prøve det af. Og ikke mindst kan i bestille ned til 1 stk. af hvert design til en meget lav pris.

Vil kigge på det :) Mange tak

 
Det er en klassiker - gad vide hvor mange projekter der aldrig er blivet til noget fordi idemanden er bange for at vise sin ide frem til nogen, og især til potentielle kunder/partnere
 
Måske kan du bruge dette link til noget: http://www.startguiden.dk/designbeskyttelse
 
 
Ja, har også et andet projekt igang, og der vil inspiration godt have en prøve (noget jeg også har skrevet om herinde). Jeg er bare lidt småbange for at miste min ide, om man vil
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
> Det er en klassiker - gad vide hvor mange projekter der aldrig er blivet til noget fordi idemanden er bange for at vise sin ide frem til nogen, og især til potentielle kunder/partnere

Ja, det kender jeg. I min første tid dom iværksætter, blev en hel masse gode projekter til ingenting pga. vi var bange for at partneren skulle stjæle.

Jeg kan fortælle, at næsten ingen er interreseret i at stjæle din idé, de vil hellere tjene på den sammen med dig. De vil jo også gerne ha'' mulighed for at tjene på din næste idé.

En idé, kunne være at du startede med at sige at du havde 20 tyks, men genre ville starte et samarbejde om det ene først, for at se om de var den rigtige partner.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)