Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt mere AdSense

Side 3 ud af 13 (121 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Private kan sagtens bruge AdSense, det skal dog ikke undre mig hvis mange glemmer at opgive indtægterne til skattevæsenet (især hvis det er mindre beløb).
 
Jeg er ikke nogen ørn til offshore selskaber, men det må vel være en selvstændig juridisk enhed i dets land og aktiverne i selskabet må derfor være underlagt det fremmede lands skatteregler. Når aktiverne bliver flyttet til en juridisk enhed i Danmark er vi enten ovre i noget lønsjask (dig som privatperson) eller overførsel af aktiver mellem firmaer (noget firmaskat).
 
Mikkel kan nok skræmme os lidt med nogle historier omkring dobbeltbeskatning hvor du betaler over 100% i nogle tilfælde
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

> Du skal vel egentlig også opgive hvad du tjener i dit offshore selskab uanset om du tager dem hjem eller hvad?

Nej, det skal indgå i din formueopgørelse, men ikke som indtægt. Så værdien af dine udenlandske selskaber skal skattevæsnet kende. De har dog stort set ingen muligheder for at evaluere disse tal, da regnskabsploigten i de fleste off-shore lande er meget begrænset (f.eks, er der ofte ingen revisionspligt).
 
Så, det er stort set kun hvis du tager penge hjem - som løn eller mellemfaktureringer til dit danske firma, at der skal betales dansk skat. Og som Thor nævner, er der mange der ikke gør det - med et credir card på dit off-shore konto er det jo fristende bare at hæve løs her (hvilket jeg dog mp advare imod, da ALLE transaktioner i danske banker og pengeautomater kan spores - og BLIR det!)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel, jeg vil ikke give dig helt ret. Det er korrekt at de KAN spores, men det er ikke ensbetydende med at der sidder folk og kigger alle transaktioner igennem . Specielt ikke hvis beløbende er af mindre karakter.

I øvrigt så kan det blive en svær sag for "dem" at finde frem til dig, hvis du har oprettet et selskab som "Jens Jensen" og også har fremskaffet dig et kort som "Jens Jensen". Så er det kun hvis de tager dig på fersk gerning (eller har videoovervågning på automaten).
 
Det "gode" ved offshore selskaber er jo nemlig at det næsten er umuligt at få oplysninger ud af dem.
 
Men når det er sagt, så skal man naturligvis betale sin skat med glæde

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror ikke du får nogle banker til at udstede credit cards under falsk navn. Den slags er de ret strikse med :)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu vil jeg ikke gøre forsøget for at vise dig at det kan lade sig gøre, men hvem taler i øvrigt credit cards?

Debit cards har samme muligheder, bortset fra at du ikke har kredit. Netop den detalje gør at "bankerne" (hvilket jeg ikke mener at de kan kaldes alle sammen), ikke går helt så meget op i tingene. Jo, man skal da nok sende lidt "beviser", men de er jo heller ikke så svære at fremskaffe.
 
Som sagt vil jeg ikke opfordre folk til dette og det er heller ikke noget jeg selv kunne finde på at gøre brug af. Sagen er bare at det relativt let kunne lade sig gøre hvis man ønskede det.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

> men de er jo heller ikke så svære at fremskaffe.

OK, bare lige for at få det her helt på plads - det du snakker om hedder juridisk "Dokument forfalskning" og det er hamrende ulovligt i stort set alle lande - også off-shore. Det er den slags man kommer i fængsel for. Faktisk mener jeg straffen for dette er langt højere end skattesnyd, så det er sgu en lidt Anders And løsning.

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er helt enige. Men ulovligt er ulovligt.... det er vel ikke et spørgsmål om størrelsen på straffen er det?

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo da, det er et spørgsmål om den risikovurdering vi alle laver hele tiden. De fleste af os går sikkert over for rødt en gang imellem - blandt andet fordi straffen er lav og sandsynligheden for at blive opdaget lille. Hvis risikoen for at blive snuppet var meget højere, men straffen stadig lav ville der sikkert være mange der fortsat gjorde det (ulovlig parkering er et godt eksempel), men hvis både risiko for at blive opdaget samt straffen for det du gør er høj så holder langt flere sig fra det. Der vil naturligvis altid være nogle tilbage - straf stopper ikke alle.

Uanset set hvad er pointen dog den samme: Det er tåbeligt at begå en ulovlighed med højere strafferamme for at skjule en handling med lavere straf. Det kan ikke betale sig at begå dokkument forfalskning for at kunne snyde et par tusinde i skat.
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igen enig i dit regnestykke, men ikke i dit resultat

Det er da rigtig at mange mennesker laver et regnestykke der hedder: strafferamme * sandsynlighed for at blive opdaget = risiko

Men hvordan du konkluderer at:
 
sandsynligheden for at blive opdaget ved dokumentfalsk hos en administrativ (sikker uuddannet) person i et caribisk skattely set i forhold til den mulige højere strafferamme
 
vs.
 
strafferammen for skattesnyd i DK i forhold til om Told&Skat har mulighed for at opdage dig
 
kan jeg ikke se.
Men jeg tror ikke vi kommer videre i debatten (i hvert fald når vi ikke frem til noget konstruktivt), så skal vi ikke bare holde os til at man har mange muligheder (lovlige og ulovlige) og resten må så være op til den enkelte person at vurdere?

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm.. jeg syntes det er en god ide ikke at debatere den slags i nærmere detaljer på et åbent forum. Det kan få ejeren i vanskeligheder, men det er bare et gæt, jeg er ikke jurist
Side 3 ud af 13 (121 indlæg)