Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke maskiner skal bruges på et værksted for at kunne lave denne konstruktion?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg skal lave en konstruktion, der minder en smule om denne rollatorholder: http://www.cykelbutikken.eu/product.asp?product=1536

1) Hvilke maskiner skal der bruges for at kunne lave sådan en konstruktion?

2) Hvor kan man bestille råvarerne henne, når man skal have en virksomhed til at lave sådan noget for sig?

Nu er det ikke fordi jeg selv vil lave den 'derhjemme i kælderen', men jeg vil lige forhøre mig.

 

Håber I vil hjælpe mig med det. :)

/Simon

Tilmeldt 18. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Simon

Du skal først og fremmest bruge en sav til at save emnerne op.

Så skal du bruge en rør-bukker og umildbart ser det ud til at de 2 beslag i toppen er bukket i en kant presser/bukker.

Så skal du bruge en svejser og lidt svært at se om der er boret huller hvor den bliver monteret.

 

Så skal du have det hele behandlet efter svejsning og bukning.

 

Stålet kan du købe ved Sanistaal fx

Men hvis du skal have et firma til at lave det så levere de nok også stålet.

Håber det var svar nok

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hvorfor overhoved bekymre sig over hvilke maskiner der skal bruges, når nu du ikke selv skal lave emnet

Umiddelbart vil de fleste smede firmaer kunne hjælpe dig. 

Med hensyn til råvare er det noget man overlader til firmaet der skal lave emnet.  Det eneste du skal gøre er at specificere hvad type stål/ metal emnet skal laves i.

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
PepsiMax:
Hey Simon
Du skal først og fremmest bruge en sav til at save emnerne op.
Så skal du bruge en rør-bukker og umildbart ser det ud til at de 2 beslag i toppen er bukket i en kant presser/bukker.
Så skal du bruge en svejser og lidt svært at se om der er boret huller hvor den bliver monteret.
 
Så skal du have det hele behandlet efter svejsning og bukning.
 
Stålet kan du købe ved Sanistaal fx
Men hvis du skal have et firma til at lave det så levere de nok også stålet.
Håber det var svar nok

 

Det var rigtigt godt, tak! Har du nogle navne på maskinerne? Altså f.eks. hvad sådan en sav hedder? Det er vel ikke en CNC-maskine - eller?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Ravn:

 Hvorfor overhoved bekymre sig over hvilke maskiner der skal bruges, når nu du ikke selv skal lave emnet

 

Jeg er igang med at lave en rapport om fremstilling af en lignende konstruktion. Altså hvis den skulle laves i praksis.

Tak for svaret forresten.

Tilmeldt 18. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

I normal tale vil du bare kalde det en båndsav. Men kan da godt google en sav der kan klare jobbet hvis det skal være så præsis?

CNC vil man normalt kun bruge til større serier.

Men skal da retfærdigvis lige sige det er mange år siden jeg sidst har arbejdet på et smede værksted så alt det cnc er lige efter min tid :-D

Så skal ikke kunne sige dig hvor store serier der skal til før man bruger cnc.

Og slutlig så skal du bruge en svejser (esab og Migatronic er nok de bedst kendte mærker) til CO2 svejsning (også kaldet MAG svejsning)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Wow jeg bliver sku helt klog her hehe, tak for det.

Det letter jo lidt på arbejdet når man kan få hjælp fra nogen der ved noget man selv er uvidende om.

Altså jeg vil da sige, at jeg vil tage udgangspunkt i en produktion på 10.000 stk.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)