Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav til kundens installation

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er ind i mellem en vældig debat om hvor vidt man ska tage hensyn til kundernes computer når man designer websites - skærmstørrelse, browsere osv.

Jeg er lige rendt ind i et klokkeklart eksempel på at det altså betyder noget for kunderne.

Jeg anbefalede en bekendt et tilbud en Amino var kommet med http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?mode=viewtopic&topicID=12664&num=20&pageNo=1, men da deres websider stiller krav om flashplayer 7 og javascript, ville han ikke handle der! Han kunne bare have klikke på et menupunkt, så havde han kunnet finde alle de oplysninger der var brug for. I stedet brugte han tid på at google sig til en anden leverandør. Fuldstændig inkonsekvent og efter min opfattelse meget almindeligt. "Jeg gider ikke til at rode med indstillinger, så finder jeg et andet sted".

Det er lidt ligesom at vælge den ene butik frem for den anden på grund mangel på parkeringsplads, bortset fra at her har man en mulighed for som ''butik'' at gøre noget for at undgå lige netop den forhindring.

Tilmeldt 16. Feb 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 02:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt enig!

Man skal passe meget på hvornår man bruger flash...

Det kan godt være at en velkomst animation kun tager 4-5 sekunder at loade og selve animationen måske 10 sekunder. Ja, det ser flot ud, men groft sagt så er det spild af min tid..! Jeg vælger ni ud af ti gange HTML version/"langsom forbindelse", når jeg får lov at vælge, selvom jeg sidder på en hurtig maskine og forbindelse - jeg gider ikke spilde min tid.

lidt groft sagt, dur flash ikke i en salgssituation, medmindre det lige er "flash udvikling" man prøver at sælge.

Ecreo webbureau, webløsninger med CMS
Individuelle e-handels-, intranet- og webløsninger med CMS i Microsoft .NET

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig.. hvis man spørger mig, så dur flash kun til spil, CDrom præsentationer og lignende.
Hvis det absolut skal bruges på et website skal de kun være nogen små elementer på siden, og lad os så blive enige om at flash introer bare ikke er "moderne" mere?
Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Lars > Jeg er både enig og uenig... Hvis flash bruges rigtig kan det være et utroligt stærk væktøj til at lave sites hvor design & animationer er højt prioteret, og jeg mener også at flash er godt til bannere.

Desværre syntes jeg bare ofte man ser at folk smider en eller anden flash intro ind på deres site som bare er spild af tid, fair nok hvis man har en designer side om den nye bmw fair nok lav en lækker intro men i 98% af tiden viser den bare hvor mange "talenter" folk har i flash, og mener folk er interresseret i at se en intro som ik har noget med noget at gøre.

 

Dog kan flash os være et fint værktøj, og dem som virkelig behersker det kan lave nogle fede ting, det skal bare bruges med omtanke.

 

Jeg har lidt statestik kørende på mine domæner, og hovedparten af de besøgende bruger 8.xx og nogle få 9.xx

 

mvh. Torben

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)