Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den kære politik

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)
Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 304
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Efter amino afstemningen på hvilket parti man ønsker at stemme på kom jeg lige til at være lidt nysgerrig. Jeg har altid stemt på XXXXXX men ønsker ikke at stemme der igen af personlige årsager. (Partiet er censureret fordi det ikke er diskutionsområdet).

Jeg er ikke helt så meget inde i politik men har set at utrolig mange af jer stemmer på liberal?

Så jeg ville høre om der var nogle der lige kunne smide nogle standpunkter fra de forskellige partier så jeg lige får LIDT indblik i hvor jeg bør stemme ved næste valg. Partierne jeg gerne vil høre lidt nærmere om er:

Venstre

SF

Konservetiv

Liberal alliance

CetaDesign din total leverandør inden for medie.

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jonas

Der er jo den mulighed at gå ind på de respektive partiers hjemmeside og læse om hvad de selv har at sige om deres politik. Du får næppe et helt retvisende billede af dette her på Amino, hvor hovedparten af deltagerne ganske rigtigt hælder til LA.

Men her er mit (måske ikke 100% seriøse) bud på hvorfor du skal stemme på de partier du nævner:

- Du skal stemme på Venstre hvis du helst ikke vil have at tingene skal ændre sig alt for meget, men ikke er helt tryg ved tanken om en kvindelig statsminister. Hvis det sidste ikke bekymrer dig kan du også stemme på Liste A - det er stort set det samme.

- Du skal stemme på SF hvis du nærer romantiske forestillinger om "det arbejdende folks kamp mod udbytterne" men din omgangskreds kun omfatter andre akademikere. Hvis du rent faktisk kender nogen arbejdere skal du kigge på Enhedslisten.

- Du skal stemme på de Konservative hvis du ikke helt kan forstå, hvorfor folk der ikke er helt så velstillede som dig ikke bare får udbetalt nogen penge fra familiefonden, ligesom anstændige mennesker gør.

- Du skal stemme på Liberal Alliance hvis du er typen der altid trykker på "Jeg prøver lykken" når du søger på Google.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Elmholdt:
- Du skal stemme på Liberal Alliance hvis du er typen der altid trykker på "Jeg prøver lykken" når du søger på Google.

Skype-BigSmileSkype-BigSmileSkype-BigSmile

Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 304
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe tak for dit bud, det var en sarkastisk version af folketingsvalget 2011. 

Men er nu stadig ikke afklaret med hvad jeg burde stemme. Må nok hellere kigge de forskellige hjemmesider igennem for at danne mit eget syn, men hvis andre ønsker at komme med indskydelser er de velkommen

CetaDesign din total leverandør inden for medie.

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Kaan:
. . . hvor jeg bør stemme ved næste valg

 

Hvorfor ikke helt at lade være med at stemme?

 

At stemme er dybt irrationelt. Den tid du bruger på at sætte dig ind i emnet og gå hen til stemmestedet, er brugt meget bedre på noget produktivt.

Muligheden for at netop din stemme gør udfaldet, er tæt på nul. Selv, hvis din stemme ender med at gøre udfaldet, vil det have marginal indflydelse på din tilværelse om det er den ene eller den anden blok som er ved magten. De emner de er uenige om er i småtingsafdelingen.

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror mange vil stemme Liberal Alliance, da de gerne ser fornyelse på højrefløjen og ikke mener at de ældre højreørienterede partier er i stand til at foretage nogle større ændringer i samfundet.

Dette er dog kun et gætværk Smile

Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 304
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Sigurd: 

Hmm så i din verden vil det være ok hvis vi smed nogle drankere ind og alle stemte på dem? Du ville ikke modstemme? 

Jeg er træt af den regering vi har og derfor skal jeg da selvfølgelig stemme så jeg kan få dem ud

CetaDesign din total leverandør inden for medie.

Fra Herfølge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Oxholm of Denmark Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Liberal Alliance er vejen frem hvis du ønsker liberalisme i dets grundform.

 

Du kan læse deres mærkesager og værdier på Liberal Alliances officielle hjemmeside..

De vil så langt ud med velfærden som muligt, og synes at mennesket er skabt til at klare sig selv.

Personligt har jeg ikke lyst til at betale for f.eks. stof - og alkohol misbrug, og er udover det meget liberal af natur. 

 

Jeg har netop påbegynd en blog om emnet, og den er stadig en grundstadiet. Jeg vil dog anbefale dig at blive fast læser og se hvad der sker. Hvis du altså vil høre mere om emnet.

Linket er i min signatur og ellers kan du få et her: Liberalisme eller Kaos

 

- Nikolaj Gilstrøm.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Sigurd:

Det er da en trist holdning at have, og da direkte forkert. Statistisk set kan det godt være at "en stemme fra eller til" ikke gør den store forskel; men jo flere der tænker sådan, jo større forskel gør det jo netop. Man bør da netop tage holdning og stemme, fordi hver enkelt stemme i sidste ende gør en forskel. 

 

Personligt har jeg altid holdt mig til Venstre; de sidste par år har jeg dog ikke sat mig så meget ind i Dansk politik, men vil enten holde min stemme på Venstre eller hoppe over til LA - udelukkende fordi jeg også gerne så fornyelse i højrefløjen, en mere virksomheds-venlig regering og en mindre racistisk regering.

Men med den indflydelse f.eks. DF har på dansk politik, er det jo næsten pest eller kolera. På højrefløjen har DF efterhånden fået alt for meget indflydelse (og er nok det jeg vil kalde "arbejder-partiet" i dag - størstedelen af dem jeg kender i "arbejder-klassen" (som altså ikke rigtigt eksisterer i Danmark) stemmer DF og ikke SF/E), og jeg tror at DF skræmmer rigtig mange væk fra VK-regeringen. 

Har altid haft holdningen, at Venstre, Konservative og nu LA vil være okay. Der er ikke (for mig at se) den store forskel. Stemmer man for de røde, er det udelukkende for at DF ikke skal have for meget magt - men med SF som den anden ekstremitet ved jeg ikke rigtigt hvad der er værst.

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Kaan:
Hmm så i din verden vil det være ok hvis vi smed nogle drankere ind og alle stemte på dem? Du ville ikke modstemme? 

 

Om kandidaterne er alkoholikere, sumobrydere, blomsterhandlere eller noget helt fjerde, ændrer ikke på det faktum at det er irrationelt at stemme.

Hvis Nazipartiet, DKP, Hizb-ut-Tahir eller tilsvarende stod til at vinde valget, ville jeg formentlig gå hen for at stemme - men det ville stadig være en udelukkende symbolsk handling.

 

Jonas Kaan:
Jeg er træt af den regering vi har og derfor skal jeg da selvfølgelig stemme så jeg kan få dem ud

Så behøver du jo ikke info om 3 af de 4 partier du ellers efterspørger. På din liste er det kun SF som går ind for et regeringskifte. Du bør i stedet søge info om Enhedslisten, SF, Socialdemokraterne og Radikale Venstre.

 

 

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)