Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dankort - indsigelsesgebyr

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg har nu to gange oplevet at en "kunde" har betalt med stjålet dankort og derfor trækker NETS nu pengene retur.. så jeg står med leverede varer afsendt - og modtaget af en "kunde", men 0,- kr i betaling på trods af varernes værdi på 20.000...

Er der nogle, som kan hjælpe mig med hvilke rettigheder jeg har som kreditor, eller er det altid i sidste ende sælger af varer, som vil stå med regningen hvis der snydes med kortene?

På forhånd tak for hjælpen ;-)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Du kan politianmelde kunden som har bestilt med det stjålne kort.

Det er en lang og kedelig proces , som desværre ofte ender ud i at tyven erklærer sig insolvent og ikke kan betale.

Der er ikke engang check af om det stemmer - tyven skal blot erklære dette overfor fogedretten. ( og hvor svært er det lige hvis du allerede er tyv).

Men jeg synes da du skal forfølge sagen, ellers har de jo frit spil.

 

Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet præcis dette nogen gange..

Der var en svensker der gjorde dette med stjålne kort, og før Netz opdagede de var stjålne og bare tilbage førte de ca. 15.000 kr varer der var blevet sendt ud, fik jeg også 3 gange gebyrer a 250,- for tilbage trækningen.. tak..

Gik til politiet i DK og Sverige og fik Intet ud af det..
Både skriftelig anmeldelse til begge, samt alle informationer, ip-numre, adresse osv.
Intet...


En anden sag i DK.
En små kriminel fusker kunde bruger sit eget dankort til at købe for 11.000kr varer.
Netz trækker pludselig pengene retur og sender en billet på 250,- for oplevelsen.

Han bliver politi anmeldt, og hiver ham i fogderetten 3-4 gange og som et ekko hedder parolen "insolvent" hvergang.

Men politi sagen kører da det jo er bedrageri og ca. 3 år senere pga. spaden melder sig syg eller lign. kommer sagen for retten.

Og nu kommer det bedste.. Embrace yourselves..
Straffen for at have bedraget vores forretning for 11.000 kr blev:
En advarsel fra dommeren

Ja, en advarsel, intet andet.. En slags løftet pegefinger case closed..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)