Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabstømning / salg af værdifuldt domain inden konkurs

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København NV
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde været en tur forbi statstidende, men havde ikke lige tænkt på cvr registret. Tak for det. Men ledte nu mere efter en avisartikel / blog post etc, hvor der stod noget mere uddybende om hvorfor de gik konkurs. På cvr kan jeg kun se at de er under konkurs, men ikke hvorfor.

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er tale om deres samling af gadgets.dk og andre landekoder, så havde jeg og mine samarbejdspartnere i hvert fald gerne ville byde op over 6 cifre for domænerne.

Man kan i hvert fald hurtigt ha' sin tvivl, at de har solgt domænerne videre til sig selv for sådanne beløb hvis de var konkurstruede..

Evt involverede må gerne sende mig en privat besked.

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Troels.

Ved en konkurs, og rekonstruksion sker der ofte det at man sælger en masse aktiver samlet som en pakke videre til selskabet, som så betaler en sum for dette.

Oftes bruges der en vurderingsmand til dette for at få fastsat en pris fra tredjemand.

Denne aftale bliver så lagt ind i virksomheden inden den bliver begæret konkurs, enten af ejeren selv eller af en kreditor, og nogle gange her vil kuratoren så spørge ind til denne aftale.
Men er den vurderet af tredjemand og prisen er betalt, så gør han ikke noget ved det...

Du skal huske tingene bliver værdifastsat efter forskellige principper, her nu pris, videreførelse af drift/normalt salg....

Samtidigt kigges der også på om tingene har værdi for andre og omkring flytning/bortskaffelse...

For eks. computere bliver stort set altid vurderet til mellem 5-500 kr. et hævesænkebord som måske koster 3-4000 som nyt bliver vurderet til 150 kr, er tung og bøvlet at få flyttet...

Videre er der noget omkring forpligtelser, medarbejdere etc...

Så alt det her bliver lagt sammen og så kommer man frem til en pris.

Kurrator er jo heller ikke billig i drift og han får altid sine penge først.

Så med hensyn til dit domain navn som du gerne vil have fingre i tror jeg det er meget svært når det allerede er handlet uanset hvor meget eller hvor lidt du ville betale for det....

HVis du skulle have held som jeg ser så skulle du nok købe varelæger, software til webshop, godwill etc. også og så betale en god pris for det, som var nok til at kurator ville omstøde en tidligere handel, og det vil nok medføre en masse ekstra arbejde for ham.... og får han ikke mere ud af det så gøres der nok ik så meget...

Men sådan er det altså i stort set hver rekonstruksions sag...

M

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

OlsenKbh:
Men sådan er det altså i stort set hver rekonstruksions sag...

Tak for et godt indlæg. Det giver lidt indblik i hvordan det rent faktisk foregår, hvilket kan være svært at forstå, når man ser det udefra.

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der sker mange ting i sådan en sag Allan, vigtigst af alt er at der altid er to sider, og måske endda 3 sider i sådan en sag.

Helt klart der er nogen som udnytter systemet, men det er alligevel de færreste som gør, det drejer sig ofte om at sikre at de gode ting, de gode aktiviteter, arbejdspladser, værdier og aktiver kan videreføres under et andet setup...

Det er jo lidt som staten selv har gjort omkring de forskellige banker...

Roskilde bank blev jo delt i en rød og en grøn bank, her blev alle kunderne i den gode del, de grønne, solgt videre til diverse andre banker, og så de dårlige kunder som var i den røde bank, dem behold banken/staten selv...

Forskellen er ikke så stor....

Men ofte så snart man hører ordet konkurs, rekonstruksion så tænker man her må der være noget fusk..

Tror stadig det er i de færreste situationer der er fusk indblandet og selskabs tømning

 

M

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Olsen

Jeg har rent faktisk købt nogle domæner fra et konkursbo her i 2011.

Som jeg forstod det, havde kurator selv ingen ide om at domænerne havde en værdi højere en registreringsafgiften. Det var en kreditor der informerede ham om, at der muligvis var værdi i at sælge domænerne fra separat. Og værdi viste der sig at være.. Vi betalte en meget høj merpris ift registreringsafgifterne, og domænerne blev altså adskilt fra resten af boet.

Jeg tvivler på at denne kurator var et enkeltstående tilfælde. Domæner er for en ikke-fagmand meget svære at prisfastsætte. Så er de pågældende domæner blevet solgt for 50.000kr eller mindre, mener jeg at der er tale om selskabstømning, som trådens titel også indikerer, og kurator har ikke gjort sit arbejde godt nok.

Men, nu ved jeg jo ikke hvad domænerne er blevet solgt til, så det bliver hurtigt lidt spekulativt det her. Jeg læste bare tidligere i tråden, at handlen kunne omstødes, hvis det viste sig at domænerne var blevet solgt fra til en for lav pris.

Derfor min tilkendegivelse at vi ville være gået op på 6 cifre for et køb af disse domæner.

Jeg forstår faktisk slet ikke at kurator ikke insisterer på åbent salg af aktiverne, hvis hans/hendes opgave er at sikre kreditorerne så meget værdi som overhovedet muligt?

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må lære at læse de enkelte indlæg bedre..

Trådstarter skriver jo at domænerne IKKE var en del af konkursboet, men blev solgt fra lige inden konkursen.

Det er jo yderst interessant, eftersom en internetbaseret butik ikke kan eksistere uden et domænenavn...

At det bliver godkendt sådan uden videre gør bare hele sagen endnu mere speget.

De har fjernet det primære aktiv inden konkursen.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke sikkert, at nogen har godkendt den handel med domænerne overhovedet.

Kurator bruger ekseptionelt lang tid på at gennemgå alting og først om måske et år, når sagen i fogedretten - i heldigste fald.

Et eller andet sted undervejs vil kurator se på, om der er mistænkelige aktiviteter i perioden op til konkursen, der skal kigges nærmere på - herunder handler med personerne bag selv eller firmaer, som de står bag.

Hvis han finder mistænkelige handler, så kan det være at han vil begære dem omstødt, men dette sker i fogedretten og det kan have lange udsigter.

Som jeg ser det - glem al den spekulation i andres ulykke og se at få solgt nogle varer! 

Er der sket noget kriminelt, så bliver de straffet for det. Hvis der ikke er sket noget kriminelt, så er de stadig nede og ligge - og så behøver du vel ikke sparke til dem?

 

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmål

Hvordan kan et selskab som går konkurs den 25-2 2011 sælge et aktiv inden den dato, til et selskab som er oprettet den 10-3 2011 Hmm

eller har jeg overset noget ?

Monse

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Må lige indskyde at der er meget spekulation i den her tråd, og at det ikke er min hensigt at udstille nogle, jeg vil bare gerne vide hvad vi kan gøre for at få fat i konkurrentens domaine, når nu de er gået konkurs.

 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)