Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Side med AdSense indtjening sælges

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

whocarez52:

Nej, er du en joke? 

Prøv at bruge 5 min. på at regne på tallene. Tænk på termer som timeløn, tid der skal investeres, forventet pris for overtagelse etc. kommer du så frem til noget du mener der kan give et tilfredsstillende afkast?

Øhh har du hørt sætningen 'passiv indkomst' før? Som tidl. beregnet så er 64 kr.  om måneden ganske fornuftigt i det 64*12 = 768 kr. årligt. Da der er sæsonvariationer, kan man dog ikke gå ud fra, at den vil tjene 64 kr. alle årets 12 måneder.

Man kan ved overtagelse af bloggen og uden arbejdsindsats nok indtjene 300-400 kr. resten af året. Næste år måske 12x45-50 kr. = ca. 540-600 kr. Grunden til den lavere sats, er baseret ud fra, at man mister lidt i søgeresultaterne ved ikke at skrive nye artikler. Osv. osv.

Hvad er der ikke fantastisk i dette? Man køber bloggen og overfører den til ens nuværende host. 45 kr. i årlige omkostninger om året og resten af lige ned i lommen.

Kan man leve af én blog? Nej. Men den har over et stykke tid tjent sig selv hjem så hvad er problemet? Har man 400 af denne slags, så kan man leve af det. En blog kan du få til at fylde 20 MB dvs. du kan have 50 ihvertfald på 1 GB plads, som er ret standard efterhånden. De årlige omkostninger er minimale.

Mange bække små gør en stor å.

 

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Whocarez: Det er i orden, at du har en mening. Men hvis jeg var dig, så ville jeg stille spørgsmål i stedet for at fremsætte postulater. Mit indtryk er nemlig, at du ikke ved specielt meget om det, du ikke desto mindre skriver om. 

Du kunne for eksempel spørge: Hvorfor er det fedt at have en hjemmeside, der tjener 64 kroner om måneden? 

Så vil jeg vædde med, at de første mange Aminoer kunne forklare dig, hvorfor det er fedt. Og så var det hele samtidig foregået i en ordentlig tone og i overenstemmelse med Aminos ånd.

Bare et godt råd til en anden gang, hvis du har planer om at blive på Amino i lang tid :-)

Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg forstår slet ikke hvad du mener.

Hvad er det jeg har gjort du ikke mener er i Aminos ånd?

Hvis du ikke mener jeg har sat mig ordentligt ind i tingene må du jo forklare mig hvorfor?

Jeg var kritisk vedr. at købe en hjemmeside der genererer 64 kr. om måneden og det er jeg stadig. Hvis man medregner det arbejde der skal lægges i at holde den kørende, skat, betaling til domæne, arbejdstid, investering for at købe siden osv. Så kan jeg stadigvæk ikke se, hvordan det kan blive en god forretning, trods dit argument om det modsatte.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

whocarez52:

Jeg forstår slet ikke hvad du mener.

Hvad er det jeg har gjort du ikke mener er i Aminos ånd?

Hvis du ikke mener jeg har sat mig ordentligt ind i tingene må du jo forklare mig hvorfor?

Jeg var kritisk vedr. at købe en hjemmeside der genererer 64 kr. om måneden og det er jeg stadig. Hvis man medregner det arbejde der skal lægges i at holde den kørende, skat, betaling til domæne, arbejdstid, investering for at købe siden osv. Så kan jeg stadigvæk ikke se, hvordan det kan blive en god forretning, trods dit argument om det modsatte.

Det arbejde der skal lægges i at holde den kørende? Hvilket arbejdet? Indholdet er lavet og den har som sådan fundet sit naturlige leje i googles søgeresultater. Den falder sandsynligvis over tid en smule i resultaterne.

Skat? Hvis man i forvejen har sider som generer indtægt, så er det alt andet lige ikke besværligt at betale skat af 5-600 kr. i ekstra indtægt årligt eller hvad? Synes du??

Betaling til domæne? Ja 45 kr. om året... det kan evt. købes for en periode på 5 år ad gangen.

Arbejdstid. Igen hvilken arbejdstid?
Forventet arbejdstid:
Flytning af domæne ved dk-hostmaster til ens handle. 3-5 minutter.
Flytning af domæne til host. 2 minutter
Opsætning af alias: 1 minut.
Install af wordpress via 1 click install ca. 2 minutter.
Upload af backup fra sælger via ftp client ca. 5 minutter.
Udskiftning af adsense reklamer og opsætning ca. 15 minutter.
Indsættelse af egen analytics kode 2 minutter.
Bogføring m.m. måske 50 kr. til bogholder samt ekstra postering til moms regnskab m.m.
Arbejdstid i alt 1 omkring 1 time og udgifter 1 år på købspris + bogholderi, med mindre man selv har 100 % styr på det.

 

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Update:

Højeste bud er lige nu 700,-


Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, det havde jeg nær glemt. Med siden følger også en Facebook side, der har 23 fans.

Link

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Update:

Der er budt 800,-

Auktionen slutter i morgen aften kl. 21

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)