Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb/leje af webshop

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 13. Jan 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Godaften.

 

Jeg står og skal bruge en webshop og tror det er lettest at benytte et af de tilbud til et par hundrede kroner for en færdig shop med diverse funktioner.

 

Det lyder i første omgang billigt men der er jo også årlige gebyrer, gebyrer af omsætning, gebyrer af betaling med Dankort/Visa osv.

 

Jeg har kigget på Way2web , Scancommerce og Goldenplanet.

 

Jeg har ikke som sådan udarbejdet en forretningsplan eller budgetter, da jeg ingen idé har om, hvor mange kunder jeg vil få og hvor stor omsætningningen vil være. Jeg er dog så heldig at jeg ikke behøver det store varelager så jeg er sådan set ikke under noget økonomisk pres. I første omgang er det bare et fritidsprojekt. Jeg regner med at oprette en virksomhed til formålet den kommende uge.

 

Er der nogen der kan give et par råd til hvad der er smartest med hensyn til webshoppen? Både prismæssig, men bestemt også med vægt på design og brugervenlighed.

 

Vh KF

 

 

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
PM sendt.

Kan du uddybe dit behov lidt mere. Og evt forklare hvad du skal sælge.


Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Godaften KF.

 

Jeg har smidt en PM efter dig :)

 

Gebyrer til PBS undgår man ikke, uanset hvilket shopsystem du vælger i sidste ende!

Det hedder 1000 for danske eller 1000 for udenlandske - hvis man vælger begge koster det 1500kr. så kan man modtage visa, dankort, visa/dankort, electron, maestro, mastercard, jcb osv.

 

Men som der er også er blevet nævnt i andre indlæg herinde på amino ang. webshop''s, skal man også sikre sig at selve kildekoden er ens egen. Jeg kan ikke huske de argumenter der var for at kildekoden til butikken ikke var vigtig, men er da ærgeligt at stå med en butik du er glad for, også opdage de gebyrer som er skrevet med småt :)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 08-03-2007 00:05:02 Forfatter: STEENBECK
Men som der er også er blevet nævnt i andre indlæg herinde på amino ang. webshop''s, skal man også sikre sig at selve kildekoden er ens egen. Jeg kan ikke huske de argumenter der var for at kildekoden til butikken ikke var vigtig, men er da ærgeligt at stå med en butik du er glad for, også opdage de gebyrer som er skrevet med småt :)


 

Det mener jeg nu slet ikke er korrekt, og de eneste tilfælde hvor man kan sikre at kildekoden er ens "egen" er hvis der anvendes opensource systemer som f.eks. oscommerce. Man får ikke udviklet en unik shopløsning hos et webbureau og derefter får rettighederne til kildekoden, uden at slippe store summer af penge. Derudover er det slet ikke nødvendigt med kildekoden.

De mange lejede versioner giver ikke adgang til ftp, så derfor styres alt direkte fra det administrationsmodul du har. Nogle af de mest anvendte er www.dandomain.dk www.scannet.dk og som du selv nævner www.goldenplanet.dk

 

alle de 3 overstående er udmærkede shopløsninger at starte ud med, du kan evt. oprette en demoshop hos dem alle 3 og se hvilket shopsystem der falder bedst i din smag.

 

Jeg ville personligt holde mig fra både way2web og bgsys, du kan evt. enten google dem eller søge her på amino hvor begge firmaer har fået en del negativ omtale.


Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Udover det gebyr Christoffer nævner ryger der også 1.25% af beløbet ved hver transaktion hvis det er et dansk udstedt kort. og 5.75% hvis det er et udenlandsk udstedt kort.  Disse regler kan du læse om på www.betaling.dk
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Det har Martin helt ret i.

 

Min pointe var blot at års-og transaktionsgebyrer er ikke noget man kommer udenom, uanset hvilken shopløsning man vælger i sidste ende :)

 

Fortsæt god dag!

Tilmeldt 13. Jan 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen

 

Jeg takker jer alle sammen mange gange for jeres svar, og jeg tror at jeg i første omgang vil prøve en demoshop og så evt leje en senere eller benytte mig af et af de tilbud jeg har fået.

 

Men er der nogen de kan hjælpe mig med registrering af virksomheden? Det jeg har problemer med er branchekoden.

 

De ting jeg vil sælge i første omgang er sko og ure, skal jeg så bruge koden for skotøjsforretning og mht urer, skal jeg der væge koden for urmager?

Noget af det vil være import, men søger jeg på import kan jeg kun se engros-virksomheder?

 

Eller kan jeg bruge én kode der dækker det hele, der måske ikke specificere hvad jeg handler med?

 

Mvh

 

KF

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det er meningen du skal sælge via. webshop, så vælg vælg branchen; postordre
Tilmeldt 13. Jan 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret.



 



Det vil jeg gøre så :-)


Edit:

 

Nu er jeg kommet i tvivl om jeg skal registrerer mig endnu, for en kammerat har lige malet fanden på væggen og der var ikke det argument med med bøder og tonsvis af papir han brugte. Jeg har vel regnskabspligt alligevel og det meste af de varer jeg vil sælge skal importeres?

 

Jeg sidder med de udfyldte papirer foran mig. Jeg har krydset af ved, jeg skal momsregistreres med omsætning for under 50.000 kr om året med kvartalvis afregning, og mht til import, at jeg vil kunne tage varene i brug med samme for at undgå for lang ventetid for kunderne.

 

Hvad pokker gør jeg?

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg mener at du er er fritaget for at indsende regnskab til skat hvis du har en omsætning på under 1 million, det er vist noget nyt så jeg er ikke helt sikkert da jeg er laaaaaaaaaangt fra 1 million i omsætning

Mht moms registrering, så kan du jo ligeså godt få det gjort med det samme - det er lidt mere seriøst at være registreret og du regner vel med at omsætte for mere end 50K om året på sigt? Mht til at indberette er det altså ikke så svært, du skal indberette moms fire gange om året, du får reminders fra skat og du kan gøre det hele via nettet.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)