Godaften. Jeg står og skal bruge en webshop og tror det er lettest at benytte et af de tilbud til et par hundrede kroner for en færdig shop med diverse funktioner. Det lyder i første omgang billigt men der er jo også årlige gebyrer, gebyrer af omsætning, gebyrer af betaling med Dankort/Visa osv. Jeg har ikke som sådan udarbejdet en forretningsplan eller budgetter, da jeg ingen idé har om, hvor mange kunder jeg vil få og hvor stor omsætningningen vil være. Jeg er dog så heldig at jeg ikke behøver det store varelager så jeg er sådan set ikke under noget økonomisk pres. I første omgang er det bare et fritidsprojekt. Jeg regner med at oprette en virksomhed til formålet den kommende uge. Er der nogen der kan give et par råd til hvad der er smartest med hensyn til webshoppen? Både prismæssig, men bestemt også med vægt på design og brugervenlighed. Vh KF |
Køb/leje af webshop
Kan du uddybe dit behov lidt mere. Og evt forklare hvad du skal sælge. |
Godaften KF. Jeg har smidt en PM efter dig :) Gebyrer til PBS undgår man ikke, uanset hvilket shopsystem du vælger i sidste ende! Det hedder 1000 for danske eller 1000 for udenlandske - hvis man vælger begge koster det 1500kr. så kan man modtage visa, dankort, visa/dankort, electron, maestro, mastercard, jcb osv. Men som der er også er blevet nævnt i andre indlæg herinde på amino ang. webshop''s, skal man også sikre sig at selve kildekoden er ens egen. Jeg kan ikke huske de argumenter der var for at kildekoden til butikken ikke var vigtig, men er da ærgeligt at stå med en butik du er glad for, også opdage de gebyrer som er skrevet med småt :) |
|
|
Hej Det har Martin helt ret i. Min pointe var blot at års-og transaktionsgebyrer er ikke noget man kommer udenom, uanset hvilken shopløsning man vælger i sidste ende :) Fortsæt god dag! |
Hej alle sammen Jeg takker jer alle sammen mange gange for jeres svar, og jeg tror at jeg i første omgang vil prøve en demoshop og så evt leje en senere eller benytte mig af et af de tilbud jeg har fået. Men er der nogen de kan hjælpe mig med registrering af virksomheden? Det jeg har problemer med er branchekoden. De ting jeg vil sælge i første omgang er sko og ure, skal jeg så bruge koden for skotøjsforretning og mht urer, skal jeg der væge koden for urmager? Noget af det vil være import, men søger jeg på import kan jeg kun se engros-virksomheder? Eller kan jeg bruge én kode der dækker det hele, der måske ikke specificere hvad jeg handler med? Mvh KF |
|
Tak for svaret. Det vil jeg gøre så :-) Edit: Nu er jeg kommet i tvivl om jeg skal registrerer mig endnu, for en kammerat har lige malet fanden på væggen og der var ikke det argument med med bøder og tonsvis af papir han brugte. Jeg har vel regnskabspligt alligevel og det meste af de varer jeg vil sælge skal importeres? Jeg sidder med de udfyldte papirer foran mig. Jeg har krydset af ved, jeg skal momsregistreres med omsætning for under 50.000 kr om året med kvartalvis afregning, og mht til import, at jeg vil kunne tage varene i brug med samme for at undgå for lang ventetid for kunderne. Hvad pokker gør jeg? |
Mht moms registrering, så kan du jo ligeså godt få det gjort med det samme - det er lidt mere seriøst at være registreret og du regner vel med at omsætte for mere end 50K om året på sigt? Mht til at indberette er det altså ikke så svært, du skal indberette moms fire gange om året, du får reminders fra skat og du kan gøre det hele via nettet. |