Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er nyt medlem og sider god dag

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Som ny på denne side vil jeg gerne introducere mig selv.

Startede i 1995 som iværksætter og har siden startet 3 IT-virksomheder. Mit blod-sved-og-tårer 3-mill projet med støtte fra Erhvervsfremmestyrelsen og Vækstfonden besluttede jeg at lukke hårdt og brutalt i 1999, og satsede istedet for et nyt produkt jeg kom på i processen. På det tidspunkt ( i 1999 ) var en krise under opsejling, så det var ikke det rigtige tidspunkt at opstarte salg og markedsføring af et nyt produkt til detailsektoren, én testkunde var allerede gået konkurs, så skriften på væggen var tydelig vinteren 1999. Primo 2000 flyttede jeg til Sitges, Spanien med Data Modular inden krisen for alvor tog fat.

Mit seneste projekt er TickCom som startede som et hobby/skuffeprojekt i 2004, men som nu er blevet alvor.

Som iværksætter startede jeg med fuld fart og gåpå mod, men med det forkerte projekt, men det er ret almindligt at man skal igennem et par fejlere før man får bid - med andre ord erfaring fremmer. Så fat mod, vejen er lang og trang, men bliver man ved, plejer der at komme noget godt til sidst.

Hvis du laver de samme fejl, og ikke ser at du bliver bedre til at si de dårlige ideer fra - så stop og få en behagelig offentlig stilling med pension, korte arbejdstider og lange ferier - alternativt vær iværksætter i din fritid.

Måske det vigtigste for at komme godt fra start er at udvælge det rigtige projekt at starte op med. Ikke for ambisiøst, kort opstartstid, lige at gå til, penge her og nu. Offerprincippet - hvis du har gang i et projekt nu, tager det tid fra andre projekter som måske er mere profitable og mindre risikable. Vær ikke bange for at lukke et projekt hvis du i en spin-off kommer på noget meget bedre, eller ser at det ikke vil gå. De bedste ideer kommer fra spin-off eller skuffeprojekter !

Vi er nu i starten af en ny vækstperiode, det går rigtig godt i Danmark læser jeg. Der er rigtig god chance for at lykkedes med næsten hvad som helst - så det er bare at komme igang medens vi er i en vækstperiode - det er NU det gælder, ikke om 5 år når vi går ind i en ny krise.

Jeg vil til sidst gerne rette en tak til Erhvervsfremmestyrelsen og Vækstfonden, uden denne støtte havde det aldrig lykkedes. Jeg håber at man genindfører de gamle støtteordninger under Erhvervsfremmestyrelsen i tilskud til de nye iværksætterlån.

Håber mine erfaringer kan bruges af andre.


Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Indlæg ialt: 180
Fra  Ackers Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

velkommen til søren!

 
- og tak for dine råd om vejen til succes som iværksætter

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Velkommen til.
Jeg har været så flabet af slette de 2 andre identiske indlæg, du kan blot nøjes med et.
Håber du får meget ud af Amino.

Dbh Martin
Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det var flabet
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja man da det er mig der bestemmer, må du leve med det

Dbh Martin
Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/19/2005 1:24:31 PM
Forfatter: Mixmeister.dk

velkommen til søren!





- og tak for dine råd om vejen til succes som iværksætter



Tak for det. Hvis nogen potentielle iværksættere har brug for lidt vejledning inden for mit felt stiller jeg gerne op - det var min idé med at annoncere.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)