Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. procedure i forhold til DK-SKAT for selvstændige i udlandet m.m.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle sammen:)

Jeg overvejer at udleve min STORE DRØM,at blive selvstændig,men da det er i Barcelona,hvor jeg overvejer at starte op,hvad er så de danske skatte-regler,samt pensions-regler(som man jo også skal begynde at tænke på;)???

Er der nogle af Jer,som har været/er selvstændig i udlandet (helt fantastisk,hvis I har været det i Spanien),da jeg virkelig godt kunne bruge lidt hjælp:)

Og nu til spørgsmålene:(også okey,hvis I blot kan svare på noget af det:)

- Jeg har læst omkring pensions-reglerne,at man skal have boet i Dk,som dansk statsborger,i 30 år,efter det fyldte 15 år,samt skal have boet i Dk i 5 år,op til pensioneringen.....Jeg har boet i Dk,i 21 år (jeg er 36 år),dvs at hvis jeg har forstået det rigtigt,at jeg stadig mangler 9 år!.....vil det så sige,at jeg kan bo udenlands,indtil jeg bliver 58 år(hvis pensions-alderen er 67 år)?Jeg frygter,at få afvide,når den tid kommer,at jeg ikke har opfyldt betingelserne,og ikke kan få dansk pension,hvis jeg har boet udenlands i en årrække!

-Dette leder mig til mit næste spørgsmål,jeg er i tvivl,om jeg skal flytte min adresse til Spanien,el beholde den i Dk (som den er nu)....hvad er fordele/ulemper,rent skattemæssigt?Og hvad har jeg ret til/ikke ret til,hvis jeg ikke bor i Dk?

-Det næste spørgsmål går på skattereglerne,hvordan foregår det skattemæssige,når jeg er selvstændig i udlandet?(på grundlag af,at jeg beholder min adresse i Dk)...hvor meget skal jeg betale i skat og moms,nu når dobbeltbeskatnings-aftalen er ophørt imellem Dk/Spanien?Og hvordan foregår det rent praktisk? 

-Modsat,hvis jeg flytter min adresse til Barcelona,skal jeg så udelukkende betale spansk skat?Hvad er fordele ved dette,og hvor meget er det(har læst mig frem til alt mellem 16-30%)?

-Det sidste spørgsmål går på,om der er nogen af Jer,som kender en god,men ikke dyr,revisor i Barcelona,som taler enten engelsk el dansk?

Alle gode råd er MEGET velkommen,også selvom det evt ikke er noget,jeg har spurgt om...det kunne jo være,at der er noget,som jeg har glemt(:

Jeg håber virkelig,at der er nogen af Jer,som kan hjælpe med nogle gode råd....ønsker Jer alle en dejlig sommer,og håber også,at I får Jeres drømme til at gå i opfyldelse:)

Mange Hilsner

Den selvstændige Pige 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Start med at gå på skat.dk og hent de pjecer der findes om at arbejde / flytte til udlandet. Når du har læst dem har du svar på 70% af dine ?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak,Per...kan jeg også se dem,online?

Mrd Venlig Hilsen

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Mon ikke de kan hentes online. Prøv!

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg vil anbefale dig dig at søge proff. rådgivning, idet din case er et meget komplekst

område med mange faldgruber.

 

MvH

Peter

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Peter - Revisor:

Hej.


Jeg vil anbefale dig dig at søge proff. rådgivning, idet din case er et meget komplekst


område med mange faldgruber.


Peter

112% enig. Og for et beløb af under 1000 DKK kan man få den rådgivning fra Skat hvis man stiller konkrete spørgsmål. Spørgsmål som hvad hvis nu ...., bør stilles andre steder. Med hjælp fra Google kommer der nogle meget relevante muligheder frem mht rådgivning. Men som tidl nævnt kan man afklare de mere simple ? ved selv at være lidt aktiv.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Katrine Klitgaard:
og ikke kan få dansk pension,hvis jeg har boet udenlands i en årrække!

Husk at de 40 år er det du skal have boet i Danmark for at få fuld pension.

Har du boet i Danmark i mindre end 40 år i optjeningsperioden, har du ret til en mindre del af pensionen i forhold til det antal år, du har boet her. Jo kortere tid, du har boet i Danmark, desto mindre bliver din pension. Det kaldes en brøkpension.

/Henrik

PS. Lad os nu se om der er noget som hedder folkepension når du kommer til pensionaalderenWink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe:
Og for et beløb af under 1000 DKK kan man få den rådgivning fra Skat hvis man stiller konkrete spørgsmål.

Først og fremmest er jeg enig med Peter i, at spørgsmålet og ikke mindst dets kompleksitet ikke egner sig til Amino, men bør søges hos en rådgiver.

En anden ting er at SKAT ikke driver rådgivningsvirksomhed. Hvad du formentlig tænker på er muligheden for at få bindende forhåndsbeskeder fra SKAT. Her svarer SKAT kun på hvad der bliver spurgt om.

Også her kan det være en fordel at bruge en skatterådgiver/revisor, da det som ofte kan være en kunst at få stillet det korrekte spørgsmål.

/Henrik

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Mener jeg brugte ordet, Konkret! Ok?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det va t nu ordet "rådgivning" jeg ikke kunne lide i dit indlæg. SKAT praktiserer vejledning. Forskellen en rådgiver skom giver rådgivning kan gøres ansvarlig. SKAT yder vejledning og tager forbehold.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)