Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

C5 Ligth, tilpasning af bl.a. kassekladden

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hjælp hjælp hjælp....

 

Hvordan tilpasser jeg kassekladen i C5 Ligth så jeg kun ser det som jeg har behov for? dvs. dato, bilagsnr. konto, tekst, debet/kredit, modkonto og evt momskonto? Har rodet rundt i det i dag uden held.

 

Og så kan jeg ikke få tilpasset mit hoved så jeg kan se løbende beholdning i bank, kasse og giro efter indtasning....ØV

 

Nogen som kan hjælpe?

 

Venlig Hilsen

 

Trine

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Dec 05
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Trine.

 

Du stiller dig i (finans)kladden og taster CTRL+ALT+F6 (CTRL+F6 hvis du kører i den tegnbaserede version), så skifter billedet til et brugeropsætningsbillede hvor du kan se feltnumrene (feltrækkefølge)
Du kan nu hoppe fra felt til felt med TAB-tasten (eller med musen)
Stil dig på det felt du ønsker fjernet og tryk ALT+F9, så skulle feltet gerne forsvinde.
Hvis du ikke er tilfreds med feltrækkefølgen kan du gøre flg.:

Stil dig på det felt du gerne vil have flyttet.
Du kan nu holde CTRL nede mens du taster:

PIL OP -Flytter feltet længere op i rækkefølgen (til højre i rækkefølgen hvis jeg ikke husker helt galt)
PIL NED - Flytter feltet længere ned i rækkefølgen
PIL VENSTRE - gør feltet længere
PIL HØJRE - gør feltet smallere.

Forlad kladden med F3 og svar JA til at gemme brugerrettelser....så skulle den være der.
Hvis du er logget ind som Supervisor skulle rettelserne gerne slå igennem for alle brugerne. Hvis ikke gælder det kun for den bruger du er logget ind som.
Hvis du får lavet rigtigt halløj i den, stiller du dig bare i kladden og taster CTRL+F9 og svarer JA til at slette brugerrettelser...så kan du starte forfra!

Mht. dine beholdningsfelter, skal du i lokalmenuen (Enten ligger den oppe i din værktøjslinie, eller ude til højre i form a knapper). Her vælger du "Beholdning". Herefter skulle det bare være at indtaste de relevante konti fra din finanskontoplan. Husk at denne rettelse kun gælder for den kladde du står i.

 

Håber du kan bruge det.

 

Mvh.

 

T.Fisker

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Dec 05
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
 

...jeg glemte lige at ovenstående tastetryk i forbindelse med brugeropsætning selvfølgelig kan bruges overalt i C5

 

Mvh.

 

T.Fisker

 

Tilmeldt 9. Mar 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for hjælpen, det hjalp jo gevaldigt !

 

Arbejder normalt i Navision Attain, og har kun overfladisk kendskab til C5 Ligth. så det var rart at kunne hjælpe min kunde i dag!

 

 

Mvh

 

Trine

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)