Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for et forum.

 

Har dog et par spørgsmål.

 

Skal have varer hjem fra Nepal. Alt er klart men hvad sker når pakken kommer til DK?

Har ikke kontakt med et speditør firma, da jeg regner med jeg selv kan gøre det, men kan jeg det?

Bliver jeg kontaktet af Told/skat når pakken ankommer til Billund?

Hvad skal jeg have med i tolden? en faktura eller hvad udrenger de momsen efter?

Det er en pakke på 80 KG derfor regner jeg ikke med det kan betale sig at have en speditør til at gøre det. Hvad koster en speditør?

 

Med alle de dygtige iværksættere der er herinde må der være en der ved noget.

 

 

Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Når godset lander i BLL lufthavn, vil lufthavnen kontakte dig. Så skal du dokumentere over for luftfartsselskabets handlingagent i BLL lufthavn, at godset er indfortoldet og klar til brug.

 

Du kan kontakt Pia Jensen på tlf.: 75 72 68 00 og lave en aftale om fortoldningen med hende.

 

Hvis din leverandør sender godset på en "Direct MAWB consigneed to '' INDSÆT DIT FIRMA NAVN''" og du får en kopi af MAWB samt en kopi af handelsfakturaen / pakkelisten - så kan du temmelig smertefrit få godset igennem tolden (hvis du er importørregistreret - og har toldkredit).

 

Det kan eventuelt være, at det kan svarer sig, at lave en aftale med en dansk speditør om luftfragten ex. Nepal så du ikke blot får den "Officielle liste pris" fra den internationale luftfarts organisation IATA.

 

Endelig er der blot at sige. Husk Transportforsikring. Det koster måske 0,2 - 0,5% af godsværdien + transportomkostningerne + forsikringspræmien. Men det er meget godt givet ud. (DKK 40.000 koster f.eks. DKK 80,- at forsikre).

 

 

 

Mvh

Anders Rasmussen,

Tilmeldt 11. Mar 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anders

 

Jeg har fået en pris på fragten fra Nepal på 2.6 euro pr kilo, skal bare have sendt 80 kg.

Hvad ville det koste gennem en speditør som jer med fortoldningen.

Varene er uld og andre stofvarer.

 

Brian

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)