Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alibaba.com vil slå Google ?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sad netop og læste en artikel på Ekstrabladet.dk hvor Alibaba.com proklamerer at ville udkonkurrere Google. Enten skriver de om et forkert site, ellers må det være mig som ikke forstår definitionen på en søgemaskine. Jeg kan ihvertfald ikke få artiklen til at give mening. Den Alibaba.com jeg kender er da et site der formidler kontakt til køber og sælger, af alle mulige varer.

 
EDIT: Alibaba.com har åbenbart indgået et samarbejde med Yahoo.
 
Mvh
 
Claus Holm
 
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Alibaba.com ejer også det kinesiske site www.taobao.com, der eftersigende skulle være ret stort i Kina.
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er jo også sådan at de kinesiske myndigheder bestemmer hvilke hjemmesider kineserne skal have adgang til. Og da Alibaba.com fik deres hjemmeside godkendt har de et klart forspring i forhold til google.com der endnu ikke er godkendt derude.
Fra Svaneke
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 69
Fra  Skøde Centret Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at spå om, hvad morgendagen bringer på nettet. Hvem ville have troet på Google dengang Alta Vista var store.

Dog tror jeg at Google er ved at have så meget fat i brugerne på en række forskellige områder, at det vil blive meget svært at vippe dem af pinden. Dette har microsoft erfaret. Endnu er msn.dk langt fra Googles standard når det drejer sig om søgeresultater.
 
Med introduktion af Gmail, er Google en voksende konkurrent for microsoft på andre områder end søgemaskinerne. Det næste bliver vel at lave et alternativ til word og excel...
 
Samtidig tror jeg at Google i løbet af kort tid vil sidde på stort set hele annoncemarkedet på nettet i kraft af adsense.  
 
Men det er jo bare mit gæt...

Skøde Centret: Køberrådgivning, skødeskrivning og tinglysning ved boligkøb til faste lave priser.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/2/2006 7:30:12 PM Forfatter: Dennis Thyme-Duvald

Det er svært at spå om, hvad morgendagen bringer på nettet. Hvem ville have troet på Google dengang Alta Vista var store.

Dog tror jeg at Google er ved at have så meget fat i brugerne på en række forskellige områder, at det vil blive meget svært at vippe dem af pinden. Dette har microsoft erfaret. Endnu er msn.dk langt fra Googles standard når det drejer sig om søgeresultater.
Med introduktion af Gmail, er Google en voksende konkurrent for microsoft på andre områder end søgemaskinerne. Det næste bliver vel at lave et alternativ til word og excel...
Samtidig tror jeg at Google i løbet af kort tid vil sidde på stort set hele annoncemarkedet på nettet i kraft af adsense. 
Men det er jo bare mit gæt...


Googles søgning er nu ikke bedre end MSN, prøv MSN et par dage og bliver overrasket. Men alle folk er blevet Google''iseret og det er et godt eksempel på et stærkt brand. Mange tror stadigvæk at Google er nogle flinke folk i en kælder. I mine øjne er Bill Gates en skoledreng i forhold til dem...

Dbh Martin
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Og det er måske det største problem google står overfor i fremtiden. Ifølge en artikel i Børsen for et par uger siden er alverdens nørder, der for få år siden havde travlt med at skrige: "Bill Gates er ond, og microsoft er den direkte vej til helvede", nu helt ved at glemme den lille mand med brillerne. Ved ikke om det skyldes at han ikke ser så farlig ud når man har set ham få en tærte i hovedet eller om det skyldes at folk begynder at se google som det onde. Tror på det sidste.
Derfor vil der opstå en antigoogle gruppe, der sandsynligvis vil bestå af nogle af de folk som bruger nettet rigtigt meget (vi andre der bruger det engang imellem gider ikke bruge til på at kæmpe imod net ondskaben). Og denne gruppe er samtidig en gruppe en stor del af os lytter til, for de er klogere end os på dette område.
Derfor tror jeg at der er en grænse for hvor meget google kan vokse, før deres brand bliver så beskadiget at væksten aftager. Tænk på McD der blev så store at de var skydeskive for alverdens fedmekritik. Microsoft blev også "revet" ned, i hvert fald i nogen grad.

Hvad der venter tør jeg ikke engang komme med bud på, men tænk på hvordan udfordringen er om måske bare 5 år, så er det ikke google du skal bruge, men et stykke software der gør at du kan finde den aktuelle tv-guide på fjernsynet, får fri adgang til opskrifter på din fladskærm i køkkenet, og får de rigtige trafikmeldinger i bilen. Kan også være at der inden da kommer en søgemaskine der er google overlegen, eller tilbyder noget vi slet ikke vidste vi havde brug for. Så kan google blive smidt ind i det skab hvor altavista allerede ligger.
Fra Svaneke
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 69
Fra  Skøde Centret Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

msn.dk bruger i højere grad antallet af backlinks til at vurdere relevansen af en side, hvor Google i højere grad bruger kvaliteten af backlinks.

I dag arbejder mange på at synliggøre deres hjemmesider ved at lave linkbytte, etc, med opfattelsen af at det drejer sig om kvantitet.
 
Jeg oplever ofte nogle lidt underlige søgeresultater fra msn, hvor sider der linker til min dukker op på søgelisten, selvom den eneste forbindelse disse sider har med søgeordet er, at de linker til min side. Søgeordet fremgår ikke engang af ankerteksten fra disse backlinks...

Skøde Centret: Køberrådgivning, skødeskrivning og tinglysning ved boligkøb til faste lave priser.

Fra Svaneke
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 69
Fra  Skøde Centret Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

[QUOTE]Dato: 1/2/2006 8:07:40 PM Forfatter: Rasmus Fredslund Hansen 

 Hvad der venter tør jeg ikke engang komme med bud på, men tænk på hvordan udfordringen er om måske bare 5 år, så er det ikke google du skal bruge, men et stykke software der gør at du kan finde den aktuelle tv-guide på fjernsynet, får fri adgang til opskrifter på din fladskærm i køkkenet, og får de rigtige trafikmeldinger i bilen. Kan også være at der inden da kommer en søgemaskine der er google overlegen, eller tilbyder noget vi slet ikke vidste vi havde brug for. Så kan google blive smidt ind i det skab hvor altavista allerede ligger.[/QUOTE]

En anden mulighed kunne være at den enkelte bruger via et stykke software skaber sin egen avancerede robot som selv kunne søge på nettet ud fra sin egen definition. Vi ser lidt af det idag med web clipping. Om 5-10 år kunne det være en realitet. Og så ville Google og alle andre søgemaskiner være overflødige - det samme ville netreklamer og adsense være det, idet brugeren helt selv bestemmer hvad der søges efter, og ikke er underlagt Googles normer ...
 
I så fald vil organisk søgemaskineoptimering for alvor komme på tale, men ikke længere ud fra 1 standard (Googles), men ud fra mange. 

Skøde Centret: Køberrådgivning, skødeskrivning og tinglysning ved boligkøb til faste lave priser.

Fra Svaneke
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 69
Fra  Skøde Centret Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

en mindre rettelse: det er ikke adsense der i så fald er er overflødigt, men adwords.

 

Skøde Centret: Køberrådgivning, skødeskrivning og tinglysning ved boligkøb til faste lave priser.

Tilmeldt 29. Nov 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/2/2006 7:55:36 PM
Forfatter: Martin Thorborg

Googles søgning er nu ikke bedre end MSN, prøv MSN et par dage og bliver overrasket. Men alle folk er blevet Google''iseret og det er et godt eksempel på et stærkt brand. Mange tror stadigvæk at Google er nogle flinke folk i en kælder. I mine øjne er Bill Gates en skoledreng i forhold til dem...


Hej Martin,

Kan du ikke uddybe lidt nærmere, hvordan Bill Gates & co. skulle være en flok skoleunger i forhold til Google? Du har sikkert gjort dig nogle tanker herom?
Side 1 ud af 3 (30 indlæg)