Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alibaba.com vil slå Google ?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/2/2006 9:03:06 PM Forfatter: Asbjørn Laurberg
Dato: 1/2/2006 7:55:36 PM Forfatter: Martin Thorborg Googles søgning er nu ikke bedre end MSN, prøv MSN et par dage og bliver overrasket. Men alle folk er blevet Google''iseret og det er et godt eksempel på et stærkt brand. Mange tror stadigvæk at Google er nogle flinke folk i en kælder. I mine øjne er Bill Gates en skoledreng i forhold til dem...
Hej Martin, Kan du ikke uddybe lidt nærmere, hvordan Bill Gates & co. skulle være en flok skoleunger i forhold til Google? Du har sikkert gjort dig nogle tanker herom?


Hej Asbjørn

Jo da, det kan jeg godt.
Microsoft ved man hvor man har. De er super kommercielle og vil tjene kassen på det de laver og det lægger de skjul på og det gør dem lettere at håndtere.
Google derimod har igennem de sidste år været den lille mands rare ven. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har hørt på, at der næsten ikke er reklamer på Google og at de er så dygtige og rare....

Google er dygtige, endog meget dygtige, men de er begyndt at få for meget magt. De har en enorm markedsdækning og de ufatteligt mange brugere de har, ved Google efterhånden rigtig meget om. Den viden vil de nu sælge til bl.a. tv-stationer, der så kan bruge profilerne til at vise reklamer der relaterer dig til de søgninger du laver på nettet og hvad du ellers foretager dig. Det er i mine øjne både interessant og farligt, men et er sikkert, de har mistet deres mødom.

Dbh Martin

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Google er blevet store, og de er helt sikkert inde i en kommercionaliseringsproces. Der er mange, der allerede nu, er utilfredse med dem. Hvor de står om 10 år, er meget svært at spå om, men de har nogle retsager, som meget vel kan sætte deres nuværende indtjeningsgrundlag meget tilbage. Når nogen bliver store så vokser modstanden i visse grupper automatisk, og de bliver desuden mere sårbare overfor fx. patentangreb. Da IBM var altdominerende voksede modstanden også, og der blev plads til andre.  
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

> msn.dk bruger i højere grad antallet af backlinks til at vurdere relevansen af en side, hvor Google i højere grad bruger kvaliteten af backlinks.

Det har du helt misforstået. Både MSN og Google (og Yahoo og Ask/Teoma for den sags skyld) anvender komplekse linkanalyse algoritmer der ser på mange forskellige forhold i forbindelse med backlinking. Hvis man virkelig skal pege på DEN dygtigste til det er det faktisk AskJeves med Teoma - det er de fleste eksperter og videnskabsfolk enige om.
 
En af de væsentligste forskelle på Google og Teoma i den sammenhæng er, at Google beregner linkværdien i "build time" som en fast, keyword-uafhængig, faktor for hvert dokument, hvorimod Teoma beregner det meste i run-time, baseret på communities. Således er det kun rigtigt relevante links der tælles med i Teoma, hvilket på ingen måde er tilfældet i Google.
 
Ovenstående er naturligvis stærkt forenklet. Jeg ville bare lige gerne pointere at Google på ingen måde er foran i kaplæbet om  den bedste linkstruktur analyse teknologi. Og påstanden om at MSn blot tæller antallet er links er helt forkert.
Fra Svaneke
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 69
Fra  Skøde Centret Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg ikke uenig i.

jeg mente nu heller ikke at det var enten eller.
 
Men jeg har ofte oplevet at opnå betydeligt bedre placeringer i msn end i google, alene fordi den pågældende side havde flere backlinks, som i google ikke blev betragtet som ligeså relevante som i msn.

Skøde Centret: Køberrådgivning, skødeskrivning og tinglysning ved boligkøb til faste lave priser.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

> alene fordi den pågældende side havde flere backlinks

Hvis der er tale om to forskellige sites er det i praksis stort set umuligt, at isolere en ud af flere hundrede faktorer der har betydning for ranking i såvel Google som MSN og med sikkerhed fastslå, at det er den alene der er skyld i andre resultater.
 
Jeg er iøvrigt ikke enig i resultaterne af din analyse. Specielt når vi snakker ikke-engelske websites er både Google og MSN temmelig dårlige til at bortfiltrere linkspam. Et progressiv linkopbygning har overbevisende effekt begge steder.
 
Totalt set er der dog ikke tvivl om at MSN stadig er lidt bagefter Google med hensyn til fjernelse af dårlige websider - links (uanset om det så lige skyldes det nogle kalder spam eller ej). Til gengæld crawler MSN mere aggresivt og får hurtigere mere af det nye med før Google gør. Hvis Google crawlede lige så aggressivt ville de nok også have sværere ved at filtrere lige så godt - det er den pris man til en hvis grad betaler for en høj crawling- og indekseringshastighed.
 
En kæmpe styrke som MSN og Yahoo har, som Google har meget lidt af, er evnen til at tænke langsigtet og strategisk. Der er både Yahoo og MSN VIRKELIG stærke til, specielt sammenligning med Google der ligner de rene amatører (på det strategiske). Dertil skal man ikke glemme, at omend Google går fantastisk godt er MSN stadig sindssyg stor og rig. Jeg husker f.eks. at MSN''s budget til R&D er nogenlunde det samme som Googles samlede IPO!
 
Og tro mig - MSN er ikke engang gået rigtigt igang endnu. Det kommer i 2006 - og det kommer til at gøre ondt på konkurrenterne :)
 
 
 
 
Fra DK - UK - USA
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 05:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Via Metacrawler.com mener jeg man får
de bedste søgeresultater ... om man mest er til engelsk ...

Med bedste hilsner

Eric

Forandre dit vand - Forandre dit liv!

http://helsevand.eu 

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/4/2006 5:54:06 AM
Forfatter: Cruiser


Via Metacrawler.com mener jeg man får

de bedste søgeresultater ... om man mest er til engelsk ...


Med bedste hilsner


Eric


Hvis den lever op til navnet, og kun crawler meta-tags, så kan jeg allerede nu afsløre at du får de dårligste resultater - kender dog ikke siden :)
Fra DK - UK - USA
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe ... Metacrawler.com ... selvfølgelig ikke, Birch, ... prøv selv at søge ...

Metacrawler.com søger via alle de større søgemaskiner som MSN, Google, Yahoo m.v. og får derfor de bedste resultater ... HURTIGT!

Lad mig ærligt sige at jeg ikke har sat mig ind i hvordan selve Metacrawler.com fungerer, men har forlængst ladt Google og andre søgemaskiner bag mig, efter at jeg indså hvor gode resultaterne fra Metacrawler er.

Bedste hilsner

Eric :)

Forandre dit vand - Forandre dit liv!

http://helsevand.eu 

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lige prøvet Metacrawler, og jeg er blevet lidt skæptisk overfor dem. Hvis jeg laver en søgning på eksempelvis "Bolig", så er de første mange søgninger "Sponsored by: XXX [Found on Ads by Google osv.]". Jeg er ikke helt sikker på, hvad det præcist betyder, men jeg gider ihvertfald ikke bruge en søgemaskine, hvor de første mange resultater er reklamer..
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

> Metacrawler.com søger via alle de større søgemaskiner som MSN, Google, Yahoo m.v. og får derfor de bedste resultater

Det er naturligvis godt at du er tilfreds, men du udgør et mindretal - også når man tester den slags. Derudover virker det somom du blander to ting sammen: "Recall & Precission", som er to vigtige begræber indenfor søgning.
 
Recall er et spørgsmål om hvor hvor høj en procentdel af mullige match der faktisk findes. Med websearch kan man sagtens leve med en relativ lille recall da der som regel er mange af de samme informationer. I politiets database over fingeraftryk, kan man ikke leve med at søgningen har en dårlig recall - uanset om ALT skal søges igennem SKAl fingeraftrykket findes frem - HVIS det findes.
 
Precission er et spørgsmål om hvor præcist de fundne dokumenter/informationer matcher den givne forespørgsel.
 
Du bliver nødt til at have en blanding af begge dele for at få en god søgemaskine - i den rigtige ballance. Ved at søge i flere søgemaskiner på en gang, som META-søgemaskiner gør, øger du alene recall faktoren og dermed ender man som regel at precission factoren bliver, i hvert fald relativt, mindre.
 
For de fleste almindelige webbrugere er det vigtigere at en søgemaskine har en høj precission end recall. Med andre ord - det er lige meget om søgemaskinen kan returnere 10 eller 20 millioner resultater, hvis ikke et af de første 10-20 stykker findes relevant. Det er ikke mængden men kvalliteten der tæller.
 
I de undersøgelser der gennem tiden har været lavet af hvilke søgemaskiner almindelige webbrugere opfatter som mest relevante, mindes jeg ikke at nogen META-søgemnaskine har vundet. Og det hænger meget godt sammen med at ingen af dem nogensinde er blevet rigtig store - så store at de udgør en væsentlig faktor i markedet. Search Engine Watch offentliggør normalt de fleste af disse undersøgelser - men mest på den lukkede/betalte del af websitet.
 
Men som sagt, dette er på ingen måde et forsøg på at jage dig væk fra denne søgemaskine, hvis du kan lide den, men mere for at få præciseret tingene lidt :) 
Side 2 ud af 3 (30 indlæg)