Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netværksgruppe for iværksættere med udlængsel

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa
Jeg kunne tænke mig at samle en netværksgruppe af iværksættere, der går med aktuelle planer om at fraflytte DK og prøve at starte forretning op i udlandet. Helst udenfor EU.

Har man sådanne planer, står man nok med de samme spørgsmål og udfordringer omkring skat, moms, sprog, firmakonstruktion, pension, sygeforsikring og alle de andre udfordringer man møder i det land, man påtænker at bosætte sig i. 

Jeg ved at rigtig mange, går med en drøm om at prøve lykken under lidt mere eksotiske himmelstrøg, men fornemmer også at det for de fleste vedkommende, forbliver ved denne denne drøm, men min beslutning er taget. Jeg, min kone og lille datter flytter til Thailand omkring nytår i år og vil sammen med en anden gut her fra Amino prøve at starte forskellige nye aktiviteter op dernede. Dels projekter der er rettet i mod det thailandske marked, men også projekter rettet mod det danske marked - primært online.

Jeg forestiller mig at vi mødes 1 gang hver måned, men er åben overfor alle forslag. Jeg bor i Fredericia og vil gerne ligge lokaler til vores møder...

Har du interesse i at deltage i en sådan netværksgruppe, hører jeg gerne fra dig Smile


Dbh fra Jørgen

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er stemning for projektet, vil jeg meget gerne deltage...

Dbh. Rasmus

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Det lyder spændende med sådan en netværksgruppe, for iværksættere, som vil prøve at starte op i udlandet.

Jeg vil meget gerne deltage, selvom jeg driver forretning både i Danmark og i udlandet, og som udgangspunkt stadig har min faste bopæl og familie i Danmark.

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus:

Hvis der er stemning for projektet, vil jeg meget gerne deltage...

Dbh. Rasmus

Hej Rasmus
Tak for det! :o)

Dbh fra Jørgen 

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Hej Jørgen,

Det lyder spændende med sådan en netværksgruppe, for iværksættere, som vil prøve at starte op i udlandet.

Jeg vil meget gerne deltage, selvom jeg driver forretning både i Danmark og i udlandet, og som udgangspunkt stadig har min faste bopæl og familie i Danmark.

Hej Martin
Tak for din opbakning! Har du tanker omkring det at flytte til udlandet?

Vedr. vores geografiske placering pt, kan vi eventuelt drøfte om der skal laves en gruppe på Sjælland og en på Jylland/fyn, som måske mødes 1 gang hver måned og at vi så hver 3. måned mødes allesammen...
Jeg kender nogle stykker i den nordlige del af Sjælland, som nok vil være meget interesseret i at deltage heri, men jeg er ikke sikker på, at de vil køre til Jylland for det - i hvert fald ikke hver måned, eller hvad vi nu finder ud af :o)
Det kunne i hvert fald være en mulighed, med et sådant landsopdelt setup?

Dbh fra Jørgen 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil bestemt gerne være med ... har dog ikke planer om at forlade EU men Schweiz eller Malta lyder utroligt tillokkende.

Jeg kan evt. lægge lokaler i Kbh til rådighed hvis der skal holde fysiske møder :)

Fra Dongguan
Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis moederne flyttes til Thailand, saa er jeg klar.

Imexed - Outsourcing til Kina - Import fra Kina - Eksport til Kina

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Imexed Ltd. Kasper:

Hvis moederne flyttes til Thailand, saa er jeg klar.

Det gør de nok på sigt :o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som et super interessant netværk for folk med drømmen om at drage til udlandet. Selv tog jeg dog blot springet (uden nogen som helst forberedelse), og selvom jeg "officielt" pt. stadig har adresse i Danmark, er der mange ting man blot lærer løbende. Nu har jeg ingen anelse om hvordan det er med lande som Thailand og Asien generelt, men i Sydamerika er er visa-regler som regel så komplicerede (og i lande med korruption, f.eks. Peru følger de færreste "officielle regler"), så det er en ting man sagtens kan tage senere.

Husk også altid at bruge forummet herinde, tror man kan få meget ud af at spørge folk der allerede er flyttet fra Danmark. ;-)

Held og lykke til jer allesammen,

Christian Jessen

- Santiago de Chile

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Med al ære og respekt for en gruppe som denne, så er det en ret svær opgave for folk der ikke har prøvet det at realisere hvad der kræves når man flytter til udlandet med familie og børn mv. 

At flytte til et land som Thailand (har selv boet i Malaysia) er en kæmpe omvæltning, og det går godt for rigtig mange og rigtig mange har det svært. Der er en høj skilsmisse rate, og det kan være meget svært på længere sigt at være medfølgende...

Hvis I for alvor overvejer at flytte ud, så er det bedre for jer at købe danskerlister og så kontakte folk der kender de lokale forhold. Iøvrigt er det oftest meget sværere at komme tilbage til Danmark end at rejse den anden vej.

MVH jens

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)