Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlænding vil købe mit DK domæne - hvad gør jeg?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Bang Petersen:
Køber har nu foreslået Escrow som betalingsformidler, og efter at have læst lidt på deres hjemmeside, så forstår jeg det sådan, at køber kan trække betalingen tilbage, hvis han hævder ikke at have modtaget domænenavnet. Er dette ikke korrekt? Hvordan verificerer Escrow at køber har modtaget domænet? Det er vel kun ved at spørge køber?

Efter lidt mere læsning på Escrow, kan jeg se, at hvis køber klikker på "reject" for at stoppe transaktionen, så skal jeg bekræfte, at jeg har fået varen retur. Det giver jo lidt mere sikkerhed.

Jeg tror, jeg giver det et forsøg med Escrow :-)

MVH

Thomas

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Det er en af de mest sikre metoder til betaling fordi både køber og sælger er beskyttet, jeg syntes det fungerer rigtig fint med Escrow.

Så hop du bare ud i det, det burde ikke give problemer for nogen af jer, held og lykke med handlen.

Best regards

 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Må udlændinge overhovedet eje danske domæne navne (eller lease dem, som det jo reelt er)?

Det tror jeg faktisk ikke.

Det burde du vel i så fald sørge for at få ind i aftalen/kontrakten, så du lige pludselig ikke hænger på et søgsmål senere.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Bang Petersen:

Køber har nu foreslået Escrow som betalingsformidler, og efter at have læst lidt på deres hjemmeside, så forstår jeg det sådan, at køber kan trække betalingen tilbage, hvis han hævder ikke at have modtaget domænenavnet. Er dette ikke korrekt? Hvordan verificerer Escrow at køber har modtaget domænet? Det er vel kun ved at spørge køber?

 

Glemt alt med Escrow!

Lav en kontrakt hvori du tilkendegiver at du overdragen domænenavnet  inden for en frist på f.eks 2-5 efter at betalingen er dig i henne. En god ting er at nævne verneting såfrem der skulle opstå en tvist.   Kontrakten underskiver du og sender med kurer til modparten (de viser din seriøsitet)   pengene skal køber overføre via bank overførsel til din bank.

Mvh

Ravn

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmmmm, tingene kan altså også gøres så komplicerede at køber bare giver op, Escrow er helt fin og en af de mest brugte til bl.a at sælge og købe domæner med, jeg mener at udforme kontrakter osv som sikkert ikke gælder i det pågældende land alligevel osv osv, det er bare alt for meget arbejde.

Brug du bare Escrow, det fungere for alle andre, hvorfor skulle det så ikek fungere for dig.

Udlændinge kan sagtens eje .dk domæner, hvorfor skulle de ikke kunne det, det er kun .no der er så besværlige at man skal have et Norsk firma etc. for at kunne købe dem.

Best regards

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Escrow er sat i gang, og køber har oprettet transaktion - alt forløber planmæssigt indtil nu :-)

Mht. at gøre tingene komplicerede, så gælder det jo mere om at gøre tingene så enkle for alle parter - jeg kan godt forstå køber ikke vil betale forud, det er jo af samme grund jeg ikke vil overføre domæne forud for betaling. Her virker Escrow som den bedste løsning.

MVH

Thomas

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Præcis, Escrow er bufferen mellem jer så ingen af jer skal afgive noget uden at have sikkerhed for at få noget igen og det er netop deres opgave.

Håber alt går let og smertefrit.

Best regards

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Til en anden gang kan du tage et kig på sedo :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

@Thomas: du er sælger og bestemmer selv via hvilket penge medie du vil sælge. 

Hold fast, hvis de vil have dit domæne giver de sig!

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)