Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina mærke i taske

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hola fellow amino''s

Har hermed købt 500 tasker i Kina og jeg har fået følgende spørgsmål fra Kina
 
1. Do you need inside label "made in china"?

2. Shipping mark

3.Other mark need?
 
Hvad er reglerne lige? og hvilke mærker snakker han lige om.
 
Tak på forhånd
 
Janus Vittrup
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke så meget til tøj og tasker, men jeg ved at indenfor consumer elektronik skal produktet være mærket med det land hvor hovedparten af produktet stammer fra (der er vist en konkret procentsats). Jeg vil umiddelbart tro at det også gælder for andre produkttyper...

mvh Carsten
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janus,

Jeg har selv forsøgt at finde frem til de eksakte krav til mærkning af importerede tekstilprodukter, men desværre uden at have fået et præcist svar. Jeg har bl.a. nedenstående igangværende indlæg her på debatten:
 
 
Det tætteste jeg er kommet er nedenstående bekendtgørelse, men jeg mangler oplysninger om mærket skal sidde på det pågældende stykke tekstil, eller det er ok, at det sidder på emballagen.
 
 
Et spørgsmål til Forbrugerstyrelsen gav intet svar.
 
Såfremt du finder den rette instans til at svare på spørgsmål omkring mærkning, hører jeg meget gerne derom.
 
Mvh
 
Claus Holm
 
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/21/2005 4:18:25 PM Forfatter:jvg

Hola fellow amino's

har hermed købt 500 tasker i Kina og jeg har fået følgende spørgsmål fra Kina
 2. shipping mark 3.other mark need?
hvad er reglerne lige ? og hvilke mærker snakker han lige om.
Tak på forhånd
Janus Vittrup

 
 
1. Do you need inside label ' made in china'?    ...offcause not!!
 
2. shipping mark?                                             ...yes yes
 
3.other mark need?                                          ...my  customers prefers Gucci. 
 
 
 
 
Mvh. Ole
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svarene :) har læst og blevet noget klogere på det.
 
Janus
Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener at oprindelseslandet skal fremgå af produktet - lige meget hvad man handler med

 
shipping marks: bed ham om at nævne afsender og modtagers adresse på vhert kolli der er i forsendelsen ( kolli = forsendelsesenhed, en kasse, en palle eller sådan noget)
 
bed ham også om at skrive gross og net weight på
 
sørg for at han bruger fumigated wood ved eksport af træemballage - ellers koster det ca. 10.000 dkk at få det gasset ved ankomst i Dk - det kan du læse mere om inde på pdir.dk plantedirektoratets hjemmeside.
 
Other marks - hvis du mener at der er mere der skal stå på forsendelsen end afsender, modtager net / gross weight, så bed ham også om at anføre dette - det er ikke et krav men kan lette ekspeditionen ved ankomsten i DK.
 
kontakt evt. en speditør for yderligere hjælp.... www.dfdstransport.dk og så find dit nærmeste kontor.
 
sørg for at han IKKE sender ngoet til dig i træemballage uden at du har set en kopi af fumigation cert. ellers tror jeg at omkostningerne i Dk æder din fortjeneste op.
 
god kamp.
 
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)