Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af forsikingsskade

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er det lige at man bogfører moms i forbindelse med en forsikringsskade. Skaden er udbedret over forsikringen via en håndværker, men denne får tilsyneladende kun ex-moms beløbet dækket af forsikringsselskabet. Så vi bliver bedt om at betale selve momsen. Går ud fra at vi kan gøre det således at momsen kan fratrækkes 100% i momsregnskabet, men for at undgå for meget støj i momsaftemningen hvordan gør man så dette regnskabsteknisk korrekt?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

FlexSprutten:

Hvordan er det lige at man bogfører moms i forbindelse med en forsikringsskade. Skaden er udbedret over forsikringen via en håndværker, men denne får tilsyneladende kun ex-moms beløbet dækket af forsikringsselskabet. Så vi bliver bedt om at betale selve momsen. Går ud fra at vi kan gøre det således at momsen kan fratrækkes 100% i momsregnskabet, men for at undgå for meget støj i momsaftemningen hvordan gør man så dette regnskabsteknisk korrekt?

Hej

Den korrekte bogføring er direkte på indgående moms.

M.h.t. momsafstemning m.v. så brug en tekst, så du hurtigt kan finde posten, eks. "Moms af skade" eller lignende.

Tonny

Tilmeldt 22. Jun 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg ved det er en gammel tråd, men jeg sidder lige nu med samme problemstilling.

Jeg tænker mere: Hvor skal jeg modpostere det?

Edit: Glem jeg spurgte. Der tænkte jeg mig vist ikke ordentligt om.....Embarrassed

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)