Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Auktionssite

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
 
Hej Amino''er



 



Er der nogen herinde der har erfaring med auktionssites a''la QXL? Eller nogen der har erfaring med mere "frie" auktioner som DBA? 



Er der en god indtjeningsmulighed ved blot at være mellemmand? Ved godt der findes en del af disse sites i forvejen, men min idé bygger på noget unikt, så tror godt det ville kunne lykkedes.



 



Mvh


Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror ikke Karsten Ree, ejeren af DBA, beklager sig over sit produkt/sin virksomhed.


Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med mellemmand? Jeg ved at under-hammeren.dk også huserer her på Amino, så prøv evt. at høre ham, om hans erfaringer. Jeg kan fortælle, at jeg har startet en side med køb og salg af brugte mobiltelefoner, og jeg er rimeligt tilfreds.

Men det er op ad bakke i starten. Det er svært at kæmpe mod det faktum at danskerne bare er vant til at sælge deres brugte ting på Den Blå Avis. Så du skal nok også kæmpe mod både eBay og QXL (og måske også med findalt.dk, men dem kan man heldigvis samarbejde med).

Hvis din idé er unik, så synes jeg du skal give det et go. Men vær forberedt på, at dine annoncører ikke kommer af sig selv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Idéen er at det ikke kun skal være et "auktionssite". Fortæller ikke hvad der ellers skal indgå, da det er hemmeligt ;)

 

Men starter det som et fritidsprojekt, så må jeg se hvordan det kommer til at gå. Hjemmesiden laver jeg i samarbejde med min kæreste (hun er dygtig :) )

 

Og det med annoncørerne er jeg godt klar over, men jeg skal nok skaffe en masse reklame hehe

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen - så er det jo bare at kaste sig over det, hvis du får så meget reklame. -Og jeg håber, din kæreste er dygtig, for det er ikke sådan lige venstrehåndsarbejde at lave et auktions-site, der tager højde for alting.

Og jeg tror heller ikke, at Karsten Ree beklager sig over sit produkt, men det kan du ikke rigtigt tage som udgangspunkt for noget som helst. Tror heller ikke at Google-drengene beklager sig over deres produkt, men derfor er det næppe realistisk at du vil få succes med et lignende produkt (uanset hvor meget reklame, du kan skaffe).

Held og lykke med det - og lad os nu vide, når det går i luften


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Siger ikke at jeg får meget reklame lige nu, men tror godt jeg kan få det. Det handler jo om forbindelser ;)

 

Jeg tager det med ro og mag, det er ikke noget jeg har travlt med at komme igang med, har jo trods alt et arbejde også :)

 

Men skal nok lade høre fra mig

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 15-03-2007 16:10:03 Forfatter: Molvins Jamen - så er det jo bare at kaste sig over det, hvis du får så meget reklame. -Og jeg håber, din kæreste er dygtig, for det er ikke sådan lige venstrehåndsarbejde at lave et auktions-site, der tager højde for alting.
Og jeg tror heller ikke, at Karsten Ree beklager sig over sit produkt, men det kan du ikke rigtigt tage som udgangspunkt for noget som helst. Tror heller ikke at Google-drengene beklager sig over deres produkt, men derfor er det næppe realistisk at du vil få succes med et lignende produkt (uanset hvor meget reklame, du kan skaffe).

 

Enig, hvis dit ræsonnement er, at indtrængningsbarriererne gør det til en vanvittig svær opgave, men jeg er ikke enig, hvis du mener, at det er umuligt at få "succes" i et marked med monopollignende tilstande. Hvis succes måles i nøgletal og nøgletallene skal nå samme højder som DBA eller Google (himmelvid forskel, men DBA er en usædvanlig sund forretning, så det er alligevel en fin sammenligning) før, du mener der er tale om en succes, så nej, det er ikke synderlig realistisk. Men mindre kan vel også gøre det.

Spørgsmålet gik på, om der er gode indtjeningsmuligheder "som mellemmand" og det må der siges at være i Karsten Rees tilfælde. Et yderst firkantet svar, men det var hvad der var tid til...

Fra Herning
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :
hej jeppe.

 

QXL. er noget værre sh.. og sælge igennem kort sagt du får aldrig solgt noget. DBA. kunne være en mulighed men synes det er for dyrt der inde. tag hellere istedet.og invister i en webshop også få banner reklamer forskellige steder istedet. en lidt højre invistering men betaler sig i længden. hvis du har interesse i en webshop så lad mig høre fra dig da jeg har nogle gode kontakter.

Med venlig hilsen Mark jensen. Tlf: +45-30428393 Messengar :info@jj-electronic.dk Mail: info@jj-electronic.dk Skype: JJ-Electronic. Url: http://www.jj-electronic.dk
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 16-03-2007 16:22:01 Forfatter: mark jensen
hej jeppe.


QXL. er noget værre sh.. og sælge igennem kort sagt du får aldrig solgt noget. DBA. kunne være en mulighed men synes det er for dyrt der inde. tag hellere istedet.og invister i en webshop også få banner reklamer forskellige steder istedet. en lidt højre invistering men betaler sig i længden. hvis du har interesse i en webshop så lad mig høre fra dig da jeg har nogle gode kontakter.


 

Der er nu dagligt mange der får solgt utrolig mange produkter igennem QXL, og lur mig ikke om der faktisk også er firmaer derinde der lever af rent QXL salg.

Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jeppe T,

 

Efter selv at have prøvet med et auktionssite, mener jeg at have lidt erfaring. Har også opbygget auktionssites for kunder.

Men mit eget site www.jagtauktion.dk krævede virkelig meget fodarbejde, og jeg syntes også det var noget unikt.

Jeg har måtte sætte projektet på standby efter et år. En del af målgruppen, var så konservative i deres måde at handle våben på, at de slet ikke var interesseret. Stadig forstår jeg ikke deres holdning, og der skal nok et generationsskifte til i branchen, før et nyt forsøg vil lykkes. En virkelig "bet" var, at Google nægtede at optage linket. De har en politik om, at de ikke vil medtage links til sites med våben. Havde en længere mail korrespondance med dem, men der var intet at gøre.

Desværre sidder du som "mellemmand", sådan som jeg forstår dig, ligesom jeg, uden at have selve "varen".

Det kræver rigtig meget af din markedsføring, så du kan skabe så meget trafik på siden, at det retfærdiggør at du tager betalt for at sætte køber og sælger sammen.

 

Mvh

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)