Hej Amino'er. Jeg sidder i den situation at en udbyder af mobilt bredbånd i over 8 måneder har haft et udestående til mig, på et mindre beløb (under 1000). De penge vil jeg meget gerne have retur, og så endelig, efter flere telefonsamtaler er de "indvilliget" i at betale det de skylder mig. Det skal også siges at de selv har sendt mig en kreditnota for 3 måneder siden hvor de skriver at de overføre beløbet til min konto, men uden at have den fjerneste idé om at ville gøre det. (dømt ud fra deres egne kommentarer i telefonsamtalerne). Jeg synes det er unfair at jeg ikke kan pålægge dem en form for gebyr for min tålmodighed. For hvis det var mig der ikke havde betalt i snart et år var jeg blevet pålagt en hel del gebyrer og sikkert sendt videre til et inkassofirma. Er det bare mig synes det er forkert, eller er det faktisk noget jeg kan gøre ved det? God aften til alle. Hilsen Daniel |
Det er forkert og urimeligt, og du kan muligvis kræve nogle håndører for ulejligheden, medmindre leverandørens forretningsbetingelser tager højde for situationen. Livet er imidlertid alt for kort til at bekymre sig om den sag. Fokusér på at få pengene kradset i land og brug din energi på noget som er konstruktivt, fremadrettet og gør dig glad :-)
Når det så er sagt, så sendte jeg faktisk for nogle år siden et større forsikringsselskab en RKI inkasso-rykker fordi de trak udbetalingen af en større erstatning i månedsvis. Det hjalp, og jeg fik skam både renter og gebyrer betalt.