Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man pålægge en udbyder at betale "gebyr/renter" hvis man har penge til gode?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg sidder i den situation at en udbyder af mobilt bredbånd i over 8 måneder har haft et udestående til mig, på et mindre beløb (under 1000). De penge vil jeg meget gerne have retur, og så endelig, efter flere telefonsamtaler er de "indvilliget" i at betale det de skylder mig. Det skal også siges at de selv har sendt mig en kreditnota for 3 måneder siden hvor de skriver at de overføre beløbet til min konto, men uden at have den fjerneste idé om at ville gøre det. (dømt ud fra deres egne kommentarer i telefonsamtalerne).

Jeg synes det er unfair at jeg ikke kan pålægge dem en form for gebyr for min tålmodighed. For hvis det var mig der ikke havde betalt i snart et år var jeg blevet pålagt en hel del gebyrer og sikkert sendt videre til et inkassofirma. 

Er det bare mig synes det er forkert, eller er det faktisk noget jeg kan gøre ved det? 

God aften til alle.

Hilsen Daniel

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er forkert og urimeligt, og du kan muligvis kræve nogle håndører for ulejligheden, medmindre leverandørens forretningsbetingelser tager højde for situationen. Livet er imidlertid alt for kort til at bekymre sig om den sag. Fokusér på at få pengene kradset i land og brug din energi på noget som er konstruktivt, fremadrettet og gør dig glad :-)

Når det så er sagt, så sendte jeg faktisk for nogle år siden et større forsikringsselskab en RKI inkasso-rykker fordi de trak udbetalingen af en større erstatning i månedsvis. Det hjalp, og jeg fik skam både renter og gebyrer betalt.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mvh

Nikolaj

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)