Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Troværdighed / konverteringsgrad

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Vi kæmper i øjeblikket med at få konverteringsgraden op og forsøger at forbedre troværdigheden af vores butik.

I den forbindelse overvejer vi også e-mærket, men er stærkt i tvivl om det kan betale sig.

Er der nogen der har gode forslag til hvordan vi ellers kan hæve troværdigheden og forhåbentlig derved også konverteringsgraden?

De besøgende vi har er meget relevante - dvs. de er i målgruppen i forhold til vores produkter.

Mvh.

Michael

Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Min umiddelbare respons på dit spørgsmål er hvad du vil bruge emærket til?

Jeg kender ikke ret mange der tillægger det specielt meget værdi. Det er jo blot en "certificering", som de fleste kunder nok slet ikke bemærker. Jeg tror faktisk det har større betydning at man feks synligt kan se der er investeret noget i selve online shoppen rent webmæssigt, og feks hvor mange forskellige betalingsmuligheer man har. Dette giver nemlig kunden et indblik i at forretningen har mange "afhængigheder", det kræver jo en del at sætte forretningen sammen. Disse tilføjelser af investeret "tid" og penge viser kunden at forretningen er "stor", ihvertfald at den er seriøs.

Udover dette vil mit råd være enten at investere i promotion og reklame af traditionel vej, eller at overveje at skabe noget "kundepleje". Det nye buzzord "storytelling", er jo egentlig blot en anden måde at snakke om kundepleje. Den moderne udgave af dette handler om community og content. Altså feks at have artikler og information, det som i gamle dage var købmandens hyggesnak, og dertil bruge kunderne som en slags netværk af ambassadører for forretningen. Dette kan være i kraft af kampagner man selv laver på siden, special tilbud til specielle kunder, og lignende. Meget af dette kendes allerede fra andre brancher, kunsten er at finde en måde at bygge det op omkring de produkter og det forretningsimage man ønsker.

Dernæst er det blevet meget tidsånden at forretninger skal vise deres holdning til samfundsrelevante emner. Herved forstået at de gerne må have mærkesager, og vise deres aktiviteter herfor. Om man køber regnskov eller støtter forskningsalternativer til forsøgsdyr er ikke så vigtigt, blot det at man i princippet bruger det i sit ydre image, og dermed sin markedsføring.

Den gamle forretningsform var en ufølsom "psykopat", hvis formål kun var at tjene penge. I vore dage skal der empati og ansvar til for at være en god forretning og forretningsdrivende. Lars Rohde og Mads Øvlisen er gode eksempler på hvordan man tegner ansigtet på en moderne forretning. (den moralske leder)



Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-03-2007 01:48:04 Forfatter: magni Min umiddelbare respons på dit spørgsmål er hvad du vil bruge emærket til?
Jeg kender ikke ret mange der tillægger det specielt meget værdi. Det er jo blot en ''certificering'', som de fleste kunder nok slet ikke bemærker.

 

Jeg tror nu du undervurdere e-mærket, befolkningen bliver i disse tider bombarderet med at de skal kigge efter e-mærket ellers bliver de snydt.. bare tag et kig på de seneste forbruger programmer. Mange der handler på nettet er ikke specielt skarpe til det, og aner derfor ikke hvad er sikkert og hvad ikke er, derfor kigger de jo efter e-mærket som medierne hele tiden siger er det meste sikre. altså tror jeg det har en betydning, dog hjælper det ikke hvis alt andet i forbindelse med webshoppen ikke er i orden.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror det er meget branche/målgruppe afhængigt, ligesom Magle er en smule inde på.

Sælger man hi-tech gaming computere til nørder, så kan man ligeså godt skrotte E-mærket, de fleste af dem er så vant til internettet at de ikke kigger efter den slags ting ( min mening )

Sælger man ting til ældre mennesker der er meget usikre på internettet og nemt bruger en halv time for at læse alt igennem på siden, så mener jeg E-mærket har høj værdi, og det ville være med til at øge konverteringen betydeligt.
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-03-2007 08:36:51
Forfatter: magle

Jeg tror nu du undervurdere e-mærket, befolkningen bliver i disse tider bombarderet med at de skal kigge efter e-mærket ellers bliver de snydt.. bare tag et kig på de seneste forbruger programmer. Mange der handler på nettet er ikke specielt skarpe til det, og aner derfor ikke hvad er sikkert og hvad ikke er, derfor kigger de jo efter e-mærket som medierne hele tiden siger er det meste sikre. altså tror jeg det har en betydning, dog hjælper det ikke hvis alt andet i forbindelse med webshoppen ikke er i orden.



Netop som du påpeger til sidst er rækkefølgen det vigtigste. Først have en ordentlig og velfungerende shop, derefter tilføjer man så emærket. Det er mest at sammenligne med smileyen i din lokale pizza-pusher; hvis den er fin er det et ekstra skulderklap, men hvis den bare ikke er sur handler du der jo alligevel.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)