Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændret dit syn på Danmark efter bo i udlandet?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Jessen:

@Mads: Er enig i at det sikkert kommer af "nogle der misbrugte det". Men der er også mange der "misbruger" bistands-ydelser og diverse arbejdsløsheds støtteordninger, SU osv - skal vi så også bare afskaffe dem, fordi "nogle" kan "misbruge" dem? Nej. Der sætter vi resourcer ind mod misbrugerne, for at vedligeholde ydelserne til dem der rent faktisk skal bruge dem. Burde det så ikke også gælde for vores andre områder; specielt mht. immigration og dual-statsborgerskab?

Vi er fuldstændig enige :-)

Politikerne er så bange for pressen, at hvergang pressen har opdaget et problem, så lyder spørgsmålet:

"Hvad vil du gøre ved det?"

Og så kommer der endnu mere lovgivning..... For det er nemmest bare at forbyde lortet :-) Og det tror jeg på bare bliver værre og værre fremover.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne ikke være mere enig; tror desværre en af de store problemer i Danmark, er at hver gang der er nogle som slår en prut, smides der en eller anden overbetalt latterlig kommission på det for at lave en ny lovgivning, som der så skal 10 forskellige DJØF'er til at administrere - selvom de selv ikke engang forstår denne nye lov. Suk.

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi har det simpelthen for godt, når vi kan bruge vores tid og ressourcer så skidt. Yderst få i dette land har virkelige problemer, men mange har ret store problemer med deres virkelighedsopfattelse :-) Problemerne løser sig nok først den dag, vi får noget alvorligt at kæmpe for eller imod.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Jessen:
Har du selv ændret dit syn på Danmark efter at have boet eller opholdt dig i udlandet?

Yes! Det er skønt at kunne tale uden at skulle tænke først! Dansk er skønt at kunne tale!

Christian Jessen:
Det er nærmest så hvis man krydser grænsen, bliver døren lukket bag en og man er ikke velkommen.

Der skal du passe på, at det ikke er dig, der har forventninger om at blive modtaget som en hjemvendt helt! Husk, det er DIG, der skred fra Danmark!

Christian Jessen:
... og hvis man nu har stiftet familie i et nyt land, hvorfor fanden skal vi så gøre det så besværligt for udlandsdanskere der gerne vil tilbage til Danmark, at bringe den nye familie med?

Fordi det er blevet misbrugt over årene!

Jeg har boet 10 år i Irland, så jeg er glad over at komme hjem til mere sol! (ja, hvem skulle tro det om Danmark?) Jeg glæder mig også over bedre infrastruktur her og et offentligt transportsystem - som ikke virker 100 %, men som trods alt... virker!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Madsen:
Yes! Det er skønt at kunne tale uden at skulle tænke først! Dansk er skønt at kunne tale!

Er ikke helt sikker på at jeg forstår dig; Du mener (efter at have boet i udlandet) du er glad for at komme tilbage til Danmark og snakke dansk?

Jeg kan da tale både engelsk og spansk uden at skulle "tænke først"? Det handler vel i bund og grund bare om at være komfortabel med det sprog man taler. :-)

Poul Madsen:
Der skal du passe på, at det ikke er dig, der har forventninger om at blive modtaget som en hjemvendt helt! Husk, det er DIG, der skred fra Danmark!

Helt? Har jeg givet dig et forkert billede?

Det eneste jeg ville "forvente" var at KUNNE tage tilbage til Danmark. Hvis jeg nu vælger at bo et tidsrum i udlandet - er jeg så ikke dansker længere?

Der er ikke nogen der snakker om at være helt eller have nogle fordele - tværimod. Der snakkes blot om basale rettigheder. Min nærmeste familie bor i Danmark. Jeg er født og opvokset i Danmark. Jeg har altid betalt skat i Danmark. Men hvis jeg ønsker at bo en årrække i en anden del af verden - er jeg så ikke velkommen længere? Skal jeg tage en dansk-prøve for at blive lukket over grænsen igen og "få lov" til at betale 60% skat?

Bare fordi JEG "skred fra Danmark", betyder det ikke at JEG aldrig vil hjem. Og det er blot det jeg prøver at pointere.

Poul Madsen:

Fordi det er blevet misbrugt over årene!

So what? Så må man da finde en anden måde. Igen. Hvor meget er det lige blevet misbrugt? Så hvis jeg en dag stifter familie i et andet land, er jeg ikke længere velkommen i Danmark? Det er da en sikker måde at drive folk med overskud væk.

Poul Madsen:

Jeg har boet 10 år i Irland, så jeg er glad over at komme hjem til mere sol! (ja, hvem skulle tro det om Danmark?) Jeg glæder mig også over bedre infrastruktur her og et offentligt transportsystem - som ikke virker 100 %, men som trods alt... virker!

Jeg er helt enig mht. infrastruktur og offentligt transportsystem (specielt efter et par år i Lima, som er rent kaos) - det er en af de ting jeg er glad for i DK. Kan da også nævne vores sygesikrings-system, gratis universiteter og meget mere. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Jessen:
Er ikke helt sikker på at jeg forstår dig; Du mener (efter at have boet i udlandet) du er glad for at komme tilbage til Danmark og snakke dansk?

Dansk er et herligt sprog! Det lyder ikke så kønt som norsk og svensk, men dansk er brandskægt at "lege" med, og der er nogle skønne dialekter.

Christian Jessen:

Bare fordi JEG "skred fra Danmark", betyder det ikke at JEG aldrig vil hjem. Og det er blot det jeg prøver at pointere.

Det er jo jodt nok så, men der er andre, der har boet fx 10 år i Australien og vender hjem og tager det som en selvfølge, at vennerne er der som i gamle dage. Og hvis vennerne har fået andre interesser i mellemtiden, klager de hjemvendte over, at danskerne er kolde. Det er bare derfor jeg spørger: Hvem er det egentlig, der skrider fra hvem, og hvem er det, der har forventninger om at blive modtaget med åbne arme? (Du behøver ikke svare, for det har du allerede gjort)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:
Det er jo helt skævt... Vi bruger temmelig mange penge på velfærd - vel flere end nogensinde - og flere end Nyrup-regeringen lagde op til. Nyrup/Lykketoft var jo ultraliberal i forhold til det pengeforbrug i det offentlige, der har været de seneste 10 år. Dem jeg kender, der har været i kontakt med "systemet" - har kun haft positive oplevelser. 

Fordi man bruger flere penge betyder det jo ikke at vi får mere "velfærd". 

Fx. synes jeg at det er en falliterklæring at jeg bliver nødt til at have en privat sygeforsikring for at kunne blive behandlet hvis jeg bliver syg (og ikke gider venter i 3 måneder på selv basale ting).

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Mange basale ting har langt kortere ventetid end 3 måneder. Det offentlige sygehusvæsen er ikke optimalt, men heldigvis langt bedre end sit rygte.

En privat sygeforsikringen er ikke nogen falliterklæring men noget særdeles positivt fænomen - du får selv en bedre service, belaster ikke samfundet og giver plads til dem, der ikke har råd til en sådan forsikring.

Det er da en win-win-win situation, ikke sandt? :-)

Venlige hilsener,

Jens

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Myhren Thomsen:
Mange basale ting har langt kortere ventetid end 3 måneder. Det offentlige sygehusvæsen er ikke optimalt, men heldigvis langt bedre end sit rygte.

Nej normalt tager det meget længere. Nu har jeg ikke selv været meget syg, men jeg har utallige historier fra folk der har, og med vores skattetryk er det bare ikke iorden. Samtidig kender jeg mange i udlandet som får så meget bedre service. Jeg er klar over at ikke alle har sygeforsikring i USA (om end Obama prøver at lave om på det), men for os med arbejde der ville have råd til en forsikring (grundet den lavere skat) er servicen væsentligt bedre.

Jens Myhren Thomsen:
En privat sygeforsikringen er ikke nogen falliterklæring men noget særdeles positivt fænomen - du får selv en bedre service, belaster ikke samfundet og giver plads til dem, der ikke har råd til en sådan forsikring.

Det er i den grad en falliterklæring at jeg med det jeg betaler i skat ikke kan blive behandlet hvis jeg bliver syg. Det er også en skævvridning i samfundet at dem der har råd, kan få behandling mens dem der ikke har skal vent og evt. blive mere syge (for ikke at sige bidrage mindre til samfundet da sygdommen potentielt påvirker deres arbejde)

Jens Myhren Thomsen:
Det er da en win-win-win situation, ikke sandt? :-)

Nej det er det ikke. Vi har et af verdens dyreste sundhedssektorer og alligevel har folk affundet sig med begrebet "ventelister". Det er noget underligt noget. Hvorfor skal man vente hvis man syg? Det er lidt ligesom begrebet "lukkedage" i instutitionerne. Det var der ikke noget der hed da jeg var barn (kan i hvert fald ikke huske noget som dette). Men idag er det bare blevet accepteret, og i stedet for acceptere vi at alle taler om at hæve skatterne på venstrefløjen, samt at blive betegnet som en af "de onde kapitalister" af arbejder bevægelsen i diverse kampagner. 

Nåh.. når man først kommer igang... Der er så meget galt i DK og jeg ligesom mange andre der betaler meget skat overvejer jeg også at rejse udenlands. Ikke fordi jeg ikke ønsker at betale skat, men simpelthen fordi man føler sig som jaget vildt og jeg får mindre og mindre for mine skattekroner i DK.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Inden jeg flyttede til Frankrig var jeg nok som så mange andre dansker og beklagede sig over en masse småting.
Men hold da op danmark spiller bare når man har følt Frankrig på egen krop.

Nogen gange kunne jeg lige så godt bo i Congo!
Har da aldrig oplevet et land så besværligt.

Så efter at jeg flyttede fra dk kan jeg da kun sige at jeg ser meget positivt på Danmark nu.

Jeg havde en arbejds kollega her i Paris som flyttede til Kbh en 6 mdr. da han skulle på noget højre handels skole halløj som ligger i Kbh.
Han er fra Brasilien / itialien.
Da han kom tilbage til Paris kunne han ikke få armene ned igen over Danmark.
Det hele virker bare! sagde han. Ikke noget bøvl med banker, skole eller noget. Han havde ikke forstillet sig at det kunne lade sige gøre at finde et land hvor det hele var så let og problemfrit.
Og så har Danmark nogen af de flotteste piger mente han.
Han vil tilbage til Danmark igen engang i hvert fald.


Side 2 ud af 3 (30 indlæg)