Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsregler og krydsning af landegrænser?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

 

Jeg har et lidt kompliceret spørgsmål. Jeg har en ide som jeg ved strider en hel del mod nuværende dansk lovgivning. Jeg er ikke interesseret i at tage kampen op med den danske stat. Kort sagt er det i den branche hvor Danske Spil har monopol. Så vidt jeg ved er det også ulovligt at bo i Danmark og arbejde for et udenlandsk firma der tilbyder spil. Min ide i branchen er nytænkende, og jeg har ikke set den andre steder, og tror på den. Også på verdensplan! Men inden jeg overvejer nærmere detaljer i videreudviklingen af konceptet osv, vil jeg høre hvordan man lovligt kan registrere sådan en virksomhed, uden at rejse mega langt væk.

 

Hvis man nu forestiller sig man får en samarbejdspartner der bor i England, vi i fællesskab opretter et firma og driver det, så kan jeg regne ud jeg ikke længere må bo i DK, og jeg har ikke lyst til at flytte til England. Men hvad med Sverige? Har Sverige samme strikse regler vedrørende bopæl og arbejde for udenlandske spillevirksomheder? Det er jo bare lige over sundet, og måske mere spiseligt for en. (og så kan man jo i teorien bo hos en bekendt her i landet, selvom man er registreret i Sverige, eller er det at omgå lovgivningen?)

 

Eller er det evt. muligt at oprette et lovligt firma i Sverige? Det mener jeg dog med 95% sikkerhed det ikke er, men kan man registrere et firma i udlandet, bosiddende i Sverige?

 

Eller skal man bare vente til den danske regering for en over næsen af EU?

 

Lettere kompliceret spørgsmål. Men håber nogle har nogle svar alligevel :)

 

MVH
Hans

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Efter de danske regler må du ikke drive din virksomhed her i landet, herunder annoncere her i landet. Det er fuldstændig uden betydning, hvor du bor. Du må således - efter danske regler - gerne her i landet og drive virksomheden i Sverige, medens du ikke må bo i Sverige og drive virksomheden her i landet.

 

Der verserer for tiden en sag ved Højesteret om de danske reglers forenelighed med EU-retten.

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skriver jeg gerne må bo her i landet, selvom man driver virksomhed i Sverige. Må jeg så også bo her i landet og drive virksomhed i England? På trods af man ikke må arbejde for et firma må man så godt drive et? Er der forskel på at arbejde og drive i denne lov der forbyder at arbejde for bookmakere? Så længe de har rette licens og tilladelser i det land virksomheden er registreret?

 

MVH
Hans

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Og det gok jeg omtalte, tjaa, det er måske allerede kommet i dag :) EU har meddelt at det danske monopol er ulovligt og den danske regering har 2 mdr til at ændre lovene.

 

Bliver spændende at høre en udmelding fra politikerne på dette...

 

MVH
Hans

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er ikke en ansættelsesforbud, men et forbud mod at udøve virksomheden her i landet (udebyde bets i DK). Du kan derfor godt drive din virksomhed fra Endland, selv om du bor i DK.
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved fra andre bookmakere at da denne lov blev indført (samtidig med reklameforbuddet) så måtte flere danskere der arbejdede for udenlandske bookmakere flytte til udlandet eller sige sit job op. Så deet...

 

MVH
Hans

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)